Gå til innhold

Håndballkafeen - Generell håndballdiskusjon


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hvilke egenskaper kreves for å bli en god håndballspiller?

 

Masse spillerfårståelse! det er nok det som er det viktikste. er kondis og smidighet. jeg er ikke den sterkeste, men er kommet inn på kretslaget ved og bruke disse eganskapene. for en ving er dette det viktikste. spiller bek i forsvar også, er god i det pga. rask i beina god reaksjonsevne osv.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

pokker og. er det her håndball diskuteres :p . denne kategorien skulle jeg slått opp før.

 

til spørsmålet om hvilke egenskaper som trengs så vil jeg si at følgende trengs(dog, litt avhengig av nivået man skal spille på):

 

styrke, hurtighet, utholdenhet, spenst, smidighet, god koordinasjon, god reaksjonsevne, keepre bør være myk, evnen til å tenke logisk(noe det virker som en ganske stor andel av de kvinnelige spillerne i Verden mangler), grei intelligens/god spilleforståelse. da skulle det meste være dekket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke overraskende vant Larvik kampen, 38-26. Er helt svett nå, ikke pga kampen i seg selv, men jentene utpå der. Eneste minuset var at en syk Nora Mørk ikke var tilstede-

 

Heidi Løke var kampens spiller, med hele 14 mål. Mens Levangers målvakt faktisk reddet en straffe fra Linn Jørum Sulland. Kan også nevne at det var hele 772 tilskuere inni den lille gymsalen, minst 200-300 enn hva som egentlig er lov.

Lenke til kommentar

Nordstrand er da ikke mange meterene fra Oslo sentrum, eller?

Det beste hadde jo vært å få sett landslagsjentene i aksjon, ergo Larvik. Nordstrand har allerede spilt mot Larvik (15-41), så den muligheten er borte denne sesongen. Frister ikke noe særlig å dra for å se nedrykkskandidat Nordstrand, jeg vet jo faktisk ikke hvem som spiller der engang. Får håpe Nordstrand overlever i år, slik at det kommer en ny kampmulighet neste sesong.

Lenke til kommentar

Håper virkelig jeg får en opptur ved at Norge slår Island i dag slik at de da kan avgjøre selv i mellomspillet. Trenger gode nyheter fra håndballverdenen når Tertnes er belemret med en så dårlig trener som Tore Johannesen...Vi var i en posisjon til å kunne sikre sølvet på egenhånd, men det klarte han tullingen å ødelegge ved å føre laget til tap mot både Storhamar(som riktignok har Kamilla Sundmoen som jeg mener soleklart burde vært med i EM på bekostning av Oftedal som var direkte svak) og Levanger. I tillegg er Tertnes sin neste kamp mot det som trolig er verdens beste klubblag på kvinnesiden. Og med utgangspunktet at vi taper den, Så vil vi være 5 poeng bak, for Byåsen sin neste kamp er mot Fredrikstad som de ganske sikkert ikke taper(tja Tertnes tapte mot Levanger, men det virker urealistisk at de skal tape mer enn disse to jeg spekulerer i, i innlegget.). Og selv om vi skulle slå Byåsen i vårsesongen, og selv om Larvik slår Byåsen så vil vi da være ett poeng bak Byåsen ved sesongslutt. Med mindre de og snubler de og. Skjer ikke dette så får bare Larvik toppe laget til CL-finalen og feie motstanderen av banen slik at Tertnes får kvalifiseringsspill til CL. Forøvrig håper jeg Tore Johannesen peller seg vekk fra rollen som hovedtrener og lar noen som faktisk kan gjøre en god jobb overta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...