Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonintervjuet har jeg ikke hatt enda, en dame skal ringe meg for et 50 minutter langt telefonintervju på Torsdag ettermiddag.. Hadde kanskje en bra søknad da, vet ikke om den var noe spesielt bra. Har ikke så veldig mye arbeidserfaring at det gjør noe.

 

Men så sa de at på telefonintervjuet vil de be meg fortelle om norsk kultur da.. Noen som har noe tips ? Til hva jeg kan si at jeg vil fortelle ungene som spør i Disney world? :D

 

Kan ingen eventyr fra vikingtiden eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Leste linken på den første siden og klarte bare ikke å ta de seriøst med overdrivelsen av utropstegn. Litt uheldig, kanskje bare jeg som legger merke til det?

 

Høres ut som en ok jobb, sikkert ganske så likt som kongeparken på Ålgård som jeg jobbet i for et par år siden. Typisk med sånne plasser er: Dårlig lønn, men masser av moro, møte nye mennesker, glede barn osv.

Lenke til kommentar

Bella86:

 

Hørte rykter om at du betaler 6-7% skatt av lønna di i Disney, men du vil få dette igjen fra staten i Norge, når du kommer hjem... Så det blir som å spare penger bare.. Stemmer dette eller er det bare tull?

 

Hørtes litt for godt ut til å være sant

Lenke til kommentar

Du får sånn på våren, husker ikke helt... Februar/mars/april. Når du er der nede så ordner du skatten din, det er sånne tax folk som kommer dit på Commons (der du bor) og ordner alt for deg. Når du kommer hjem til Norge så får du dette skatteskjemaet ditt i posten og dette må du scanne og sende i mail til de taxfolka som ordna det for deg der nede. Så ordner de alt og sender deg en sjekk i posten som du casher her i banken :) Jeg fikk 1900 dollar eller noe sånt. Men alt det forklarer de folka når du er der nede!

Lenke til kommentar

Da sees vi nok der borte Shug, jeg stikker over sjøen 22. september ;)

 

Bella86; Attractions og merch tjener jo sånn nogenlunde like mye (litt mindre på merch), og i følge det jeg leste tidligere her i tråden så virker det jo sånn at med tanke på kjøpekraften der borte, altså lavere priser på mat og drikke, så blir det til å tilsvare sånn rundt 10 000 norske kroner her i Norge pr. måned, eller?

 

Man skulle jo tro at det går ann å leve av det man tjener, uten noen ekstra støtte :)

 

Personlig tar jeg med meg ca 25 000 bortover, skal være der 9 måneder så får håpe at jeg ikke er nødt å leve så alt for mye på de..

Lenke til kommentar

Er det ikke 7,8 i timen da? På merch, raiden og de i food som ikke er servitører enda. Så går servitører ned til 3,5 i timen men lever til gjengjeld på tipsen.

 

Også trekkes det enten 70 eller 90 dollar automatisk fra lønna di hver uke til husleie. Kommer ann på om du bor i to/firemanns leilighet eller seks eller åttemanns. (to og firemanns er dyrest) Du får lønn en gang i uka, på torsdager.

 

EPCOT = Every Paycheck Comes On Thursday ;)

 

Og forresten, er ikke mesteparten av inntektene i service fra tips? Skatter man på tips?

 

Du skatter på det som de legger igjen på kortet sitt. Altså om en gjest betaler med kort og skriver på tipsen din. Dersom du får cash går de rett i lomma di.

Lenke til kommentar

kult, dimetho ;) skal også være der 9 mnd.

 

Jeg har egentlig ikke noe særlig sparepenger.. Regner med at jeg kun har opptjent rundt 8000 å ta med. Var jo egentlig meninga at jeg skulle på intervju i Oktober og dra i Februar eller noe, men dette kom så brått på at jeg blir mest sannsynlig nødt til å ta opp et lite lån :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...