Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

noen som vet hvor man finner skoreglene på nettet?

jeg har ett par svarte som er skikkelige gode å gå med. men de er egentlig kokkesko, men ikke klogger.

håper jeg får bruke de, ser nesten ut som svarte dress sko!

 

 

Ikke lenge igjen før man er i Orlando nå.

God tur til dere som reiser før meg!

Lenke til kommentar

Etter å ha kommet over denne tråden for et par dager siden, har jeg virkelig lyst til å jobbe i Disney World! :)

 

Er neste opptak/ intervju i oktober? I så fall, når er det best å sende inn søknaden?

 

Jeg er ferdig med videregående nå til sommeren og blir å jobbe frem til opptakene. Engelsk er jeg god i, og jeg føler på meg at jeg har veldig gode sjanser til å komme med. :)

Lenke til kommentar
Etter å ha kommet over denne tråden for et par dager siden, har jeg virkelig lyst til å jobbe i Disney World! :)

 

Er neste opptak/ intervju i oktober? I så fall, når er det best å sende inn søknaden?

 

Jeg er ferdig med videregående nå til sommeren og blir å jobbe frem til opptakene. Engelsk er jeg god i, og jeg føler på meg at jeg har veldig gode sjanser til å komme med. :)

 

neste intevju er 20. oktober tror jeg.

bare å sende inn nå så får du nok svar om hva som skjer videre!

Lenke til kommentar
Tror det er ganske sikkert at jeg kommer til å søke, men det blir i så tilfelle ikke før til neste år..:)

Men jeg bare lurte på om noen ville skrive litt detaljert hva en egentlig snakker om på intervjuene? Hva spør de om og hva sier dere? Er nervøs allerede :p

 

Det er seriøst IKKE noe stress. Bare ikke snakk så mye om hvor glad du er i å bli full, hater unger osv.. Hehe. Hun dama jeg snakket med var veldig hyggelig og det var ikke noe voldsomt intervju preg over det hele, bare litt samtale fram og tilbake. Hun spurte om jeg likte barn (det er man pent nødt til, eller lat som hvertfall), om hvordan jeg hadde hørt om denne jobben (har en venninne som var der 05/06).. Bare prøv å prat litt, virk blid og utadvendt.

 

Det blir nok kjempebra, misunner deg! :) Jeg har seriøst vurdert å sette utdanningen på pause og ta et nytt år der nede, men det har ikke blitt med annet enn tanken så langt..

Lenke til kommentar
Norsk lapp funker fett i USA?

 

Bare de første 3 mnd. Etter det er du ikke lenger turist (turistvisum varer i 3 mnd), og dermed må du ha USA lappen. Det er ikke noe voldsomme greier tror jeg, du tar en oppkjøring som koster noen få dollar og som består i av en teoriprøve og oppkjøring på en parkeringsplass.

 

Selv tok jeg den aldri, men ble heldigvis aldri stoppet. Har en venninne som var der i 9 mnd og ble stoppet for å ha kjørt for fort, og når han oppdaget hun ikke hadde USA lappen måtte hun faktisk ned i downtown Orlando og i retten. Dommeren sendte henne raskt videre, hun fikk en bot eller noe. Men likevel, strenge greier!

Lenke til kommentar
Norsk lapp funker fett i USA?

 

Bare de første 3 mnd. Etter det er du ikke lenger turist (turistvisum varer i 3 mnd), og dermed må du ha USA lappen. Det er ikke noe voldsomme greier tror jeg, du tar en oppkjøring som koster noen få dollar og som består i av en teoriprøve og oppkjøring på en parkeringsplass.

 

Selv tok jeg den aldri, men ble heldigvis aldri stoppet. Har en venninne som var der i 9 mnd og ble stoppet for å ha kjørt for fort, og når han oppdaget hun ikke hadde USA lappen måtte hun faktisk ned i downtown Orlando og i retten. Dommeren sendte henne raskt videre, hun fikk en bot eller noe. Men likevel, strenge greier!

 

 

Okei, men det går greit å ta den dere nede selv om vi er fra norge? jeg har ikke lappen her liksom. vet du noe om det?

 

var du over 21 når du var der forresten? all festingen virker helt fantastisk, men er jo livredd for å bli tatt for det. store sjanser for det?

Lenke til kommentar

Samme opplegget om du vil ta lappen der nede selvom du ikke har den fra før tror jeg. Det er bare oppkjøring og teoriprøve, ikke masse obligatoriske kjøretimer sånn som her. Så du må øve selv. (Helst her hjemme da hehe)

 

Jeg var 21 ja. Alle fester uansett hvor gammel du er. Majoriteten er under 21 uansett, de fleste kommer rett fra VGS. Det hender dessverre i blant at noen blir sendt hjem for underage drinking, men det er ikke så ofte. Skjedde med 2-3 stk mens jeg var der. Og ALLE drikker 3-4-5 dager i uka, så du kan jo tenke deg oddsa er ganske gode.

 

Når du er på fest så har du drikken din i en kopp. Hvis Security kommer på døra setter du fra deg all drikke du har umiddelbart. Noen ganger (dog opplevde dette bare èn gang) spør de om ID'et ditt og hvis du er under 21 har du ikke lov å være i leiligheter det er alkohol i, og da ber de deg som regel gå hjem (evt da bare går du ut, tar en runde rundt bygget og kommer tilbake på festen, hehe. Eller finner en ny en). Aldri opplevd at noen har blitt sendt hjem for bare å ha vært der. Men i teorien er det nettopp det de skal gjøre. Ikke fly rundt ute med ølboksen i hånda liksom. Vær i så fall forsiktig og på utkikk etter security. Plutselig er de der..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, etter å lest her virker det veldig spennende å jobbe et år i disney world. Tenker på det selv til neste år, men var det sånn at de har intervjuer i oktober også? for jeg har ingen mulighet for de som er i mars for da er jeg på backpackertur i 4 mnd. Da kommer jeg ikke hjem før i mai, men har veldig lyst til å søke for juli/august/september da. Er det noen som vet om det går fint?

Lenke til kommentar
Hei, etter å lest her virker det veldig spennende å jobbe et år i disney world. Tenker på det selv til neste år, men var det sånn at de har intervjuer i oktober også? for jeg har ingen mulighet for de som er i mars for da er jeg på backpackertur i 4 mnd. Da kommer jeg ikke hjem før i mai, men har veldig lyst til å søke for juli/august/september da. Er det noen som vet om det går fint?

 

for at du skal reise i den perioden du ønsker tror jeg du må på intervju i mars. Det intervjuet som er 16-17. oktober er for de som vil reise mellom januar og mai.

men får ikke gjort noe feil om du sender inn en søknad og spør!

Eneste som da kan skje er at du får nei!

 

Lykke til.

 

101 dager igjen!

Lenke til kommentar

ja ok skjønner:) da skal jeg prøve på det jeg. Men hvor sender man inn søknad? og hvor lang skal den være ca? Jeg bare forteller litt om meg selv og hvorfor jeg vil dette? og jeg ville helst hatt jobb i food and beverage avdelingen skal jeg skrive det også, at jeg søker om jobb der? og kan jeg selv bestemme hvor lenge og når jeg vil dra dit? passer egentlig best å dra dit i august, men jeg burde kanskje ikke skrive det eller? har du gjort det her selv, hvordan gjorde du det?

Lenke til kommentar
ja ok skjønner:) da skal jeg prøve på det jeg. Men hvor sender man inn søknad? og hvor lang skal den være ca? Jeg bare forteller litt om meg selv og hvorfor jeg vil dette? og jeg ville helst hatt jobb i food and beverage avdelingen skal jeg skrive det også, at jeg søker om jobb der? og kan jeg selv bestemme hvor lenge og når jeg vil dra dit? passer egentlig best å dra dit i august, men jeg burde kanskje ikke skrive det eller? har du gjort det her selv, hvordan gjorde du det?

 

 

Hei, jeg er førstegangs søker selv og skal reise i november, var på intervju i mars.

der står alt du trenger å vite.

ang hvor du vil jobbe så måtte jeg fylle ut ett skjema som kom på mail om når jeg kunne tenke meg å starte og hvor jeg søkte.

Dette fyller du også ut om du blir invitert til intervju.

 

legger ved en link til hjemmesiden til international services som man søker gjennom.

http://www.internationalservices.fr/

 

Håper dette hjalp litt ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...