Gå til innhold

Microsoft tror på PS3-kutt (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes 150-170 kr for nye blu-ray titler er verdt pengene, men da bør man også ha råd til dem. Det og stor 1080p tv.

 

Synes denne generasjonen spill og filmer er mye billigere for meg personlig enn tidligere generasjonen. Kjøper spill til ps3 til alt mellom 180-400 kr, bare ett fåtall må jeg betale over 500 kr for. Samt at alle blu-ray filmer jeg kjøper koster mellom 100-200 kr.

Eg går til nød over 100, men vil helst ha filmar til under dette. Det blir langt mellom kvart kjøp, men eg skal klare å plukke opp litt på tilbod. Råd har eg, men vil likevel ikkje betale så mykje.

 

Helst ser eg utan tekst, men enkelte filmar må eg ha tekst på for å få med meg det som blir sagt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Synes 150-170 kr for nye blu-ray titler er verdt pengene, men da bør man også ha råd til dem. Det og stor 1080p tv.

 

Synes denne generasjonen spill og filmer er mye billigere for meg personlig enn tidligere generasjonen. Kjøper spill til ps3 til alt mellom 180-400 kr, bare ett fåtall må jeg betale over 500 kr for. Samt at alle blu-ray filmer jeg kjøper koster mellom 100-200 kr.

En grei pris på sånne filmer måtte vel vært 125. Noe mer vil jeg ikke bruke. Simpsons The Movie fikk jeg btw til 99 kroner.

Lenke til kommentar

Betaler 170 for en nysluppet DVD uten problemer, men har og mange ganger samlet opp litt og bestilt i en pulje. Så slik sett synes jeg ikke prisen til blu-ray er dyr, sett at man bestiller fra nette. Har ikke sett prisen på blu-ray over disk men om de ligger over 170 opp mot 200 er det uaktuelt for meg.

 

Ingen ting er som en shopping franzy i en tilbudskurv på en online DVD butikk.

 

Undertekstmessig ser jeg aller helst med engelsk, dessverre er mange norske filmer nå blitt flink å droppe normal engelsk undertekst og går for engelsk undertekst for de med dårlig hørsel. Ufattelig irriterende å se "Instrumental music" som "undertekst" eller "laughter". Da blir det uten undertekst.

Lenke til kommentar
Synes 150-170 kr for nye blu-ray titler er verdt pengene, men da bør man også ha råd til dem. Det og stor 1080p tv.

 

Synes denne generasjonen spill og filmer er mye billigere for meg personlig enn tidligere generasjonen. Kjøper spill til ps3 til alt mellom 180-400 kr, bare ett fåtall må jeg betale over 500 kr for. Samt at alle blu-ray filmer jeg kjøper koster mellom 100-200 kr.

Eg går til nød over 100, men vil helst ha filmar til under dette. Det blir langt mellom kvart kjøp, men eg skal klare å plukke opp litt på tilbod. Råd har eg, men vil likevel ikkje betale så mykje.

 

Helst ser eg utan tekst, men enkelte filmar må eg ha tekst på for å få med meg det som blir sagt.

Selv har jeg merket at Platekompaniet har mange gode filmtilbud. Rot litt rundt så finner man mye bra.

Lenke til kommentar
Hvilken valgfrihet har jeg med PS3? Hva hvis jeg skal spille online uten å bruke trådløst, kan jeg velge bort trådløs kortet på min PS3? Hva om jeg har en blu-ray spiller fra før av, kan jeg velge bort blu-ray?

 

Hvis du skal spille online uten trådløst nettverk, så er dette klart billigest på konsollene som har WLAN-support.

På PS3, kan du bare plugge nettverkskabnelen direkte i Ethernet-porten, uten å benytte deg av WLAN som følger med. :)

Og spille uten ekstra kostnader.

 

WLAN har vært standard på alt som har komt ut siden 2004, både DS, DSLite, PSP, Wii, PS3 og DSi støtter dette.

Denne ekstra funksjonaliteten øker kanskje kostnadene på disse på konsollene med ett par kroner.

Men det koster helt sikkert mindre enn hva du betaler første gang du 'velger' online-spilling på en konsoll der WLAN er valgfri.

Om du skulle i tillegg velge å bruke WLAN på 360 vil det da koste deg mellom 495,– og 819,–, dersom du kjøper adapteren i Norske butikker, i.flg prisguiden når du skal spille online, som du sier.

 

Prisen til PS3, per i dag, er ikke på et konkuransedyktig nivå. PS3 fremstår heller ikke som en konsoll som er noe overlegen X360 og eneste forbruksmessig forskjell fra Ps3 og X360 er blu-ray. Blu-ray ser ikke ut til å ha slått markedet så hardt ann som antatt, dermed faller en grunn til å velge PS3 fremfor X360 bort.

 

Om PS3 skal rettferdigjøre den prisen den ligger på er den nødt til å fremstå som et produkt med flere funksjoner enn en X360. Dette klarer den ikke, dermed ser PS3 slik sett ut som en dyrere spillmaskin enn X360. Spillutvalget på de 2 er såpass nært at det har ikke så mye å si heller.

 

En priskutt til et konkuransedyktig nivå er nødvendig.

 

Prisen på PS3 er ikke konkuransedyktig med en XBox 360 som bare skal brukes til å spille offline.

 

Hvis du tenker langsiktig, eller funksjonalitet får du ett mye bedre tilbud.

 

Dersom du skal spille mot andre folk online vil 360 bli dyrere - før eller siden, fordi du må betale abonemang for å spille online.

Hvis du er journalist- eller spill-annmelder; gjelder selvsagt ikke dette - fordi de blir smurt med gratis live-abonemang, og kan dermed annmelde online-spilling uten å betale for det.

 

I tillegg til Bluray, har PS3 mange andre funksjoner som ikke 360 har i dag.

PS3 har allerede mange 7.1 lyd-spill, og mange spill med ukomprimert lyd.

 

Slik jeg har forstått det, så blir Prototype det første 360-spillet som støtter 7.1 lyd, er usikker på om 7.1 lyden vil virke på original-360'ene som ikke hadde HDMI.

Og tviler på om den noensinne kommer ett spill med ukomprimert lyd.

 

Du kan gå på weben via en gratis web-browser, se youtube, spille flash-spill, og alt mulig dilldall.

Du kan gå inn på Home og spille diverse små gratis-spill, og treffe og chatte med villt fremmede folk - som ikke har samme spill som deg, eller er på vennelisten din.

Du har alltid trådløse kontrollere, og du kan alltid koble til alle mulige bluetooth-apparater.

 

I tillegg er PS3 DLNA-sertifisert, og kan dermed komunisere enklelt med alle andre DLNA apparater.

Når Windows 7 kommer f.eks (med DLNA), kan du enkelt høyreklikke på en fil i Windows, og velge 'send to PS3' uten å måtte stresse med media-servere, eller andre dilldall-programmer, du kan gjøre det samme via en DLNA-mobil, eller DLNA-apparater.

Du kan også oppgradere til hvilken som helst forhandlers hardisk enkelt, og billig.

På 360 blir du tvunget til å velge en forhandler, som ligger med 4-5 ganger så høy pris som alle andre forhandlere som leverer tilsvarende produkt.

Du kan installere Linux, uten å ødelegge garantien.

Du være på ferie i ett annet land, eller sitte på jobb, og logge deg på PS3'en og spille Pixeljunk Eden, PJ Monster eller alle andre spill med remote play på PS3'en din hjemme, via PSP.

Eller du kan du starte PS3, og laste ned store spill som f.eks. Burnout: Paradise fra PSN.

 

PS3 er ett røverkjøp om du tenker på funksjonaliteten selv uten Bluray, og 360 kommer ikke i nærheten av det.

 

Ett eksempel er jo om du får Halo 3, og 360 gratis i julepresang - og du digger dette spillet og bestemmer deg for å bare spille dette spillet online uten WLAN og kjøper online-spilling til dette via billigeste plass opplyst om i prisguiden her på Gamer.no, da kan du spille i 7,75 år før disse gratisproduktene er dyrere enn hvis du kjøper PS3 i butikken nå.

Hvis du kommer over andre tilbud, så blir det kanskje litt lenger tid.

 

Selvfølgelig vil billige produkter selge mere enn dyrere produkter.

Men funksjonaliteten er mye bedre i PS3 tør jeg påstå.

Om du får mere ut av pengene eller ikke, kommer helt ann på hva du har tenkt å bruke den til.

 

Hvem som tjener mest penger av Microsoft, Nintendo og Sony er ikke så viktig, det viktige er at de alle tjener penger nok til å forsyne kundene sine med nye spill og produkter, synes jeg.

 

Og prisdumping på produkter for å gjøre dem konkuranse-dyktig med produkter med mye mindre funksjonalitet før dette er forsvarlig er ikke nødvendigvis den rette måten å gjøre det på.

 

Er veldig liten vits i å om 100 millioner kjøper PS3 i morgen, dersom dette fører til at Sony går konkurs i overmorgen, synes jeg.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Sjølvsagt er det fleire funksjonaliteter i ein PS3, det har vel ingen sagt noko imot?

 

Uansett kor mange funksjonar den har hjelper det lite for ein person som har null interesse av DLNA, WLAN, surfing og 7.1 og må betale for å få alt dette, difor vil mange velge Wii eller X360 i staden for.

Lenke til kommentar
Sjølvsagt er det fleire funksjonaliteter i ein PS3, det har vel ingen sagt noko imot?

 

Uansett kor mange funksjonar den har hjelper det lite for ein person som har null interesse av DLNA, WLAN, surfing og 7.1 og må betale for å få alt dette, difor vil mange velge Wii eller X360 i staden for.

 

Poenget er??? Du mener at "alt" skal være addons på produkter? Nei takk.

Lenke til kommentar

Har eg sagt det? Nei? Heile denne tråden handlar om pris og i hovudsak eventuelle kutt i PS3.

 

Problemet til Sony på det området er at alt er integrert, difor vil prisen være høgare. Deretter vart det poengtert at Sony mister eventuelle kundar som vil ha PS3, men har ikkje behov for det ekstra som følger med som du kan velge sjølv om du vil kjøpe til X360 (Arcade).

 

På eit eller anna vis har noko klart å vri diskusjonen over til at dette er eit angrep på PS3 som sjølvsagt skal forsvarast.

 

Dette må sjåast på frå forbrukaren sitt sysnpunkt, eg vil tippe at dei fleste forbrukarane som kjøper ein konsoll ikkje har behov for alle ekstrafunksjonane til ein PS3. Når den i tilegg er over dobbelt så dyr som ein Arcade vil det gå ut over salget av PS3.

Lenke til kommentar

Men så er det slik at ps3 er slik den er, og at det er derfor det er forskjellige spillekonsoller på markedet. Hadde ps3 passet "alle" så hadde det vel ikke vært noe behov for xbox 360 og wii?

 

Dette ser vi i alle markedet. Tv'er som er enkle til lav pris, eller tv'er fullspekket med dilldall. Samme på surround forsterker markedet, enkle 5.1 surround forsterkere, og fullspeca 7.1 hdmi forsterkere med hd lyd og hele pakka.

 

Poenget mitt er at det er forbrukere som gjerne vil ha ting som blu-ray spiller, trådløst internett osv osv. Så de forbrukerene som ikke vil ha dette, kjøp noe annet da vel i stedet for å sitte å sutre over hva dere synes ps3 skulle ha vært.

 

PS: De aller fleste forbrukere vil vel helst ikke ha spillekonsoll.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Men så er det slik at ps3 er slik den er, og at det er derfor det er forskjellige spillekonsoller på markedet. Hadde ps3 passet "alle" så hadde det vel ikke vært noe behov for xbox 360 og wii?

 

Dette ser vi i alle markedet. Tv'er som er enkle til lav pris, eller tv'er fullspekket med dilldall. Samme på surround forsterker markedet, enkle 5.1 surround forsterkere, og fullspeca 7.1 hdmi forsterkere med hd lyd og hele pakka.

 

Poenget mitt er at det er forbrukere som gjerne vil ha ting som blu-ray spiller, trådløst internett osv osv. Så de forbrukerene som ikke vil ha dette, kjøp noe annet da vel i stedet for å sitte å sutre over hva dere synes ps3 skulle ha vært.

 

PS: De aller fleste forbrukere vil vel helst ikke ha spillekonsoll.

 

Du finner også flere varianter av samme serie TVer. F.eks Sony Bravia serien. Etter din metodikk så skulle Sony kun produsert toppmodellen (X-serien er det vel) på 50 tommer. Trenger ikke folk en så dyr TV så får de kjøpe Toshiba istedenfor. Det sier seg selv at Sony tjener på å produsere TVer for alle og ikke noen få. Derfor er det merkelig at folk argumenterer mot valgfrihet. Nintendo har tjent på å appelere til alle på pris og tilgjengelighet, MS har tjent på appelere til alle på pris (og funksjoner). Sony taper på prissettingen. De håpet sikker på at "alle" ville ha Blu-Ray, men slik gikk det ikke. De fleste bryr seg ikke, for de fleste sitter hjemme med sin halv-kjipe elkjøp-tv, med en DVD spiller fra Rema og bryr seg fint lite om HD og 7.1 ukomprimert lyd. Da kan du ikke argumentere med at PS3 har Blu-Ray, som er det neste videoformat når folk såvidt har vendt seg til nåværende format. Jeg kjenner folk som fremdeles ser på VHS, og det er ikke uten grunn at VHS\DVD spillere fremdeles selges. Jeg vil derfor påstå at PS3 er et nisjeprodukt, Xbox og, men i mindre omfang, mens Wii snart er like dagligdags som mikrobølgeovnen.

 

Valgfrihet er omega i disse finanstider, og folk kommer til å velge bort fordyrende ting de ikke trenger.

Lenke til kommentar

Det det hele koker ned på er at PS3 utad til forbrukermarkedet fremstår som en konsoll som ikke gjør noe mer spesielt enn X360 enn å spille blu-ray filmer, og mange (meg innkludert) ser ikke noe vits i å kjøpe en PS3 for øyeblikket for spillutvalget til PS3 er tilnærmet det man finner på X360 og blu-ray har jeg ikke behov for akkurat nå fordi DVD holder for meg.

 

Kan godt se for meg at det er slik markedet er og jeg synes heller ikke det er rart, Sony forsøker å fremstille PS3 som en "overlegen" konsoll, f.eks i reklamene skryter de av blu-ray og sylskarp HD kvalitet samt ordene "Valget er enkelt". Eneste er at reklamen gjør niks og nada for å fremstille konsollen som noe annerledes enn X360, annet enn blu-ray.

 

Og hva velger man, sylskarp HD kvalitet u/blu-ray til 2000 kr eller sylskarp HD kvalitet til 3550? Ja som Sony sa, valget er enkelt.

Lenke til kommentar
Men så er det slik at ps3 er slik den er, og at det er derfor det er forskjellige spillekonsoller på markedet. Hadde ps3 passet "alle" så hadde det vel ikke vært noe behov for xbox 360 og wii?

 

Dette ser vi i alle markedet. Tv'er som er enkle til lav pris, eller tv'er fullspekket med dilldall. Samme på surround forsterker markedet, enkle 5.1 surround forsterkere, og fullspeca 7.1 hdmi forsterkere med hd lyd og hele pakka.

 

Poenget mitt er at det er forbrukere som gjerne vil ha ting som blu-ray spiller, trådløst internett osv osv. Så de forbrukerene som ikke vil ha dette, kjøp noe annet da vel i stedet for å sitte å sutre over hva dere synes ps3 skulle ha vært.

 

PS: De aller fleste forbrukere vil vel helst ikke ha spillekonsoll.

 

Du finner også flere varianter av samme serie TVer. F.eks Sony Bravia serien. Etter din metodikk så skulle Sony kun produsert toppmodellen (X-serien er det vel) på 50 tommer. Trenger ikke folk en så dyr TV så får de kjøpe Toshiba istedenfor. Det sier seg selv at Sony tjener på å produsere TVer for alle og ikke noen få. Derfor er det merkelig at folk argumenterer mot valgfrihet. Nintendo har tjent på å appelere til alle på pris og tilgjengelighet, MS har tjent på appelere til alle på pris (og funksjoner). Sony taper på prissettingen. De håpet sikker på at "alle" ville ha Blu-Ray, men slik gikk det ikke. De fleste bryr seg ikke, for de fleste sitter hjemme med sin halv-kjipe elkjøp-tv, med en DVD spiller fra Rema og bryr seg fint lite om HD og 7.1 ukomprimert lyd. Da kan du ikke argumentere med at PS3 har Blu-Ray, som er det neste videoformat når folk såvidt har vendt seg til nåværende format. Jeg kjenner folk som fremdeles ser på VHS, og det er ikke uten grunn at VHS\DVD spillere fremdeles selges. Jeg vil derfor påstå at PS3 er et nisjeprodukt, Xbox og, men i mindre omfang, mens Wii snart er like dagligdags som mikrobølgeovnen.

 

Valgfrihet er omega i disse finanstider, og folk kommer til å velge bort fordyrende ting de ikke trenger.

 

I tv'er er det ofte komplett forskjellige bildechipper osv osv osv som gjør forskjellen mellom billige tv'er og dyre tv'er. I tillegg til tommer, ekstrautstyr osv osv. Sammenligningen blir ikke rett da Sony er tvunget til å holde ps3 tilnærmet identisk i ytelse. Harddisk, blu-ray, rsx, cell må være der, og disse er også de komponentene som koster penger i denne sammenhengen.

 

Bear^

Det det hele koker ned på er at PS3 utad til forbrukermarkedet fremstår som en konsoll som ikke gjør noe mer spesielt enn X360 enn å spille blu-ray filmer, og mange (meg innkludert) ser ikke noe vits i å kjøpe en PS3 for øyeblikket for spillutvalget til PS3 er tilnærmet det man finner på X360 og blu-ray har jeg ikke behov for akkurat nå fordi DVD holder for meg.

 

Kan godt se for meg at det er slik markedet er og jeg synes heller ikke det er rart, Sony forsøker å fremstille PS3 som en "overlegen" konsoll, f.eks i reklamene skryter de av blu-ray og sylskarp HD kvalitet samt ordene "Valget er enkelt". Eneste er at reklamen gjør niks og nada for å fremstille konsollen som noe annerledes enn X360, annet enn blu-ray.

 

Og hva velger man, sylskarp HD kvalitet u/blu-ray til 2000 kr eller sylskarp HD kvalitet til 3550? Ja som Sony sa, valget er enkelt.

 

Ja, kan være enig i at prisen er lav på xbox 360 og høy på ps3, men det er vel også den største grunnen til at mange velger xbox 360.

Lenke til kommentar
Sjølvsagt er det fleire funksjonaliteter i ein PS3, det har vel ingen sagt noko imot?

 

Bear lurte på hva han fikk på PS3 som han ikke gjorde på 360, untatt Bluray-film.

Jeg fortalte han om ett par av tingene. :)

 

Valgfrihet er omega i disse finanstider, og folk kommer til å velge bort fordyrende ting de ikke trenger.

 

Du vil ikke finne en finans-rådgiver, som anbefaler å kjøpe noe på avbetaling, slik som du gjør om du vil spille online, på 360.

Selv om du kommer over fristende tilbud.

 

I gamle dager kallte de dette for 'tard-packs', kort for retard-pack.

Nå er dette plutselig blitt 'valgfrihet'.

 

Playstation 3 kommer ikke i 'tard-pack', og det er kjempebra, selv om de har også billigere versjoner, med mindre HDD-plass.

 

Er rimelig sikker på at de som kjøper 360 Elite, eller enhver 360 med harddisk - kunne tenkt seg å kunne kjøpe skikkelige spill (i.e. spill som Burnout: Paradise, Warhawk, Siren, WipeOut HD, o.l.) på marketplace, om de hadde hatt muligheten.

 

Grunnen til at de ikke kan dette er 'valgfrihet', eller 'tard-packs' om du vil, uten HDD.

 

Når størstedelen av forbrukermassen ikke kan laste ned slike spill til en Harddisk, kommer ikke Microsoft til å tillate at utviklerene lager spill større enn memory-kortene.

 

Er også rimelig sikker på de som ønsker/bare har mulighet å kjøre trådløst nettverk, er irritert når dem får en rekning på over 500 kr. istedenfor og få dette når du kjøper det, som du ville fått dersom du hadde kjøpt DS/PSP/Wii/PS3.

 

Som PS3-eier er jeg sjeleglad for at det ikke er tard-pack PS3'er, som gjør at vi mister masse gode funksjonaliteter på de skikkelige PS3'ene, eller 'valgfrie' pakker som Bear sier, og ville hate at mere funskjonalitet ble tatt bort av nye PS3'er. :)

 

Bruk heller litt ekstra tid på å senke kostnadene og behold all funksjonaliteten.

La billig-maskinene seile sin egen sjø. :)

Lenke til kommentar

Herregud for ei trangsynt idiotiargumentering... Ja, eg brukar sånne ord når du kjem med flåsete utsagn som "tard-pack". :roll:

 

Avbetaling? Du veit tydelegvis ikkje forskjellen på eit abonnement og avbetaling.

 

Klarar ikkje du å fatte at ikkje alle har bruk for harddisk og WLAN?

 

Og eit spel som ikkje er større enn minnekort? Begrensingen her ligg på DVD-plata.

 

Kva betydning det har om du betaler 500 kroner meir for konsollen (PS3) eller betaler 500 i tillegg (X360) ser eg ikkje.

Lenke til kommentar
Herregud for ei trangsynt idiotiargumentering...

 

Prøv å lese hva jeg skriver før du gjør deg opp en mening.

Gjerne to ganger, om du har problemer å skjønne.

 

Ja, eg brukar sånne ord når du kjem med flåsete utsagn som "tard-pack". rolleyes.gif

 

Er ikke jeg som oppfant ordet, jeg bare brukte det i riktig sammenheng for å beskrive problemstillingen.

 

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=tard%20pack

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=tardpack

 

Klarar ikkje du å fatte at ikkje alle har bruk for harddisk og WLAN?

 

Ja, men liker bedre at alle kundene får dette subsidiert fra Sony til godt under markedspris, istedenfor at de som får bruk for det, må betale minst 4 ganger markedspris hos Microsoft.

 

Og eit spel som ikkje er større enn minnekort? Begrensingen her ligg på DVD-plata.

 

360 har ikke DVD-brenner, alle spill du kjøper på marketplace kan bare spilles av fra minnekort eller HDD.

 

Og derfor ødelegger 'tard packen' uten HDD, for HDD-brukerene.

Fordi at noen har 'valgt' å la være å kjøpe HDD, så nekter Microsft utviklerene å selge nye spill på Marketplace som ikke kan spilles av fra minnekort.

 

Retail-titler blir begrenset blir begrenset av DVD sin størrelse, men ikke marketplace-titler som jeg snakket om i dette tilfellet.

 

Hvis du fremdeles ikke henger med i svingene, selv om dette bør være enkelt å forstå, så tenk deg om alle 360'er hadde blitt solgt med HDD.

Da hadde maks-størrelsen på spill solgt over marketplace, helt sikkert vært begrenset på minimum harddisk-størrelse.

Og Electronic Arts kunne solgt 'Burnout: Paradise' på Xbox marketplace, slik dem gjør på PSN idag.

 

Altså kunne du derfor gå inn kl. 2 i natt og kjøpe spillet, og lagre det på harddisken din, og spille dette spillet 2 timer senere, kl.4 i natt - slik vi PS3 eiere kan.

 

Siden noen har 'valgt' å ikke kjøpe harddisk, så tillater ikke Microsft dette, uansett om du har harddisk på din 360, eller ikke.

 

Skjønner du logikken i argumentasjonen nå?

--

 

Denne problemstillingen er enda tydligere hvis du tar Wii-spill med i bildet.

 

Nedlastbare Wii-spill, hvor utviklerene har enda mindre plass tilgjengelig - ligger langt bak 360 sine nedlastbare spill kvalitetsmessig, som igjen som oftest ligger bak nedlastbare PS3-spill kvalitetsmessig.

Fordi utviklerene ikke har plass tilgjengelig. :)

 

Geometry Wars, Braid og lignende er bra spill, ser det ut som, men tør påstå at dem ligger litt bak spill som Burnout: Paradis, Warhawk, Tekken 5: DR, osv.. :-)

 

Wii har ikke engang muligheten til å kjøpe nedlastbare sanger til Rockband ennå. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...