Gå til innhold

Microsoft tror på PS3-kutt (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Så, med andre ord, Sony gjør alt riktig, Microsoft og Nintendo gjør alt feil. Og derfor ligger PS3 per i dag på sisteplass over antall konsoller solgt? Ja må si deres strategi virkelig er gjennomtenkt og perfeksjonert.

 

Nei. Oppsumerte alt enkelt og greit på en linje.

Priskutt er vel og bra, men ikke på bekostning av funksjonalitet.

 

Microsoft sparte helt sikkert masse penger på å ignorere alt av kvalitets-kontroll når dem bygde 360. Kjempeflott.

Dette førte helt sikkert til mye billigere 360'er i butikken. Kjempeflott.

Men når du sitter der med røde ringer på konsollen, da blir det andre boller. :-/

 

Selv om dette var en god taktikk for Microsoft og de kundene som ikke fikk 3 røde ringer, så er det ingen vits i at Sony og Nintendo skal slutte med kvalitetskontroll av sine produkter, for kundene deres.

 

Hvis du skal reise fra Bergen til Trondheim, så kan du komme der med både buss og fly.. Selv om kystbussen får deg billigere samme strekning enn SAS, så betyr det ikke at det er bare kystbussens måte som er riktig.

Og selv om kystbussen får flere pasasjerer er ingen vits i at pilotene til SAS skal begynne å kjøre buss.

 

SAS må gjøre dette på sin måte, så gjør Kystbussen det på sin måte.

Det viktigeste er at passasjerene kommer frem, så får folk vurdere om de vil være flypassasjer eller busspasasjer når dem kjøper billetter.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanken var neppe å spare penger, men å være først ute og kunne lansere Xbox360 da den ble lansert.

 

Denne "tard-packen" har nok hjelpet Microsoft med å kapre markedandeler og de fordelene det har med utviklere som har satset på konsollen som også har kommet øvrige Xbox360 eiere med harddisk til gode.

 

Jeg tror ikke det er så fryktelig mange som ser på å laste ned fulle spill som en killer-feature. Jeg vil heller si at mengden av gode XBLA spill er et bedre argument.

Lenke til kommentar

Jeg har "tard pack". Fatter ikke hvordan jeg overlever! Kanskje fordi jeg betalte under 1000kr for den?

 

Men nå får jeg jo ikke lastet ned Burnout Paradise da, jeg må kjøpe det i en butikk hvis jeg vil ha det.

 

Tror jeg går og tar livet mitt nå. For hardt dette her. Legg til at jeg ikke får bruke dobbelt så dyre filmer på min ikke HDTV så skjønner dere hvor vanskelig det er å leve med "tard pack" 360.

Lenke til kommentar
Det blir på ein måte litt feil å samanlikne prisen på XBox 360 og PS3 direkte. PS3 har ein høgare utsalgspris, men har t.d. gratis nettenester. Ein kan seie at PS3 kan vere vesentleg dyrare dersom ein ikkje skal spele på nett. Om ein kan spele på nett, er eg ikkje sikker på korleis reknestykket blir. Kva kostar eit vanleg Live-abonnement? Uansett, med ein løpande kostnad, vil på eit eller anna tidspunkt XBox 360 ha blitt dyrare enn PS3.

 

Kva som eigentleg er dyrast av PS3 og XBox 360, er ikkje heilt rett fram. Det kjem an på kva du har bruk for, og då spesielt om du har bruk for Blu-ray, nettenester, eller om du skal oppgradere harddisken.

 

De som har hatt XBox 360 sidan lansering, kor mykje har de betalt for han til no?

 

Kay

 

Alt for mye med tanke på hvor mye jeg har brukt på spill og en knakendes god livetjeneste. Og som en ekstra komentar, på xbox360 følger det med headsett og HDMI kabel. Skal man ha det på PS3 må dette kjøpes separat enda sonycamp sier pure HD entertainment out of the box (Crap)

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Følger opp tåpelige kommentarer med ett batteri regnestykke. Om du kjøpte xbox 360 for 2 år siden, har kjøpt 1 pk batterier i uka til 30 kr så koster dette deg 3120 kr. Eventuelt 1560 kr om du ikke bare kjøper 1 pk annen hver uke.

 

For min del ser ps3 regnestykket meget stygt ut. Bare ca priser

 

Ps3: 5500 kr

Ps EYE: 300 kr

Harddisk 320gb: 1000 kr

Bluetooth headsett: 400 kr

Offisielle bluetooth headsett: 300 kr

2 dual shock 3 kontrollerene.: 800 kr

en haug med spill: 8000 kr

strøm: 200 kr

tastatur til håndkontroller: 300 k

 

16800 kr koster ps3.

 

:no:

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Alt for mye med tanke på hvor mye jeg har brukt på spill og en knakendes god livetjeneste. Og som en ekstra komentar, på xbox360 følger det med headsett og HDMI kabel. Skal man ha det på PS3 må dette kjøpes separat enda sonycamp sier pure HD entertainment out of the box (Crap)

Huff, denne tråden har sklidd ut i det tåpelege no.

 

 

Kjære Forsvararar av den Eine Sanne Konsollen:

Prisen på XBox 360 og Playstation 3 er forskjellig. Innhaldet i pakkane er òg forskjellig, samt kostnadane ved oppgraderingar og tillegg som ein kan meine er meir eller mindre viktige. Behova til kundane er òg forskjellige. Poenget mitt var, og er, at ein derfor ikkje nødvendigvis kan samanlikne prisen heilt direkte. Eg følte dette var både sakleg og relevant. Det var ikkje meint som noko angrep. :)

 

 

Forresten, Whackedorange, når det gjeld akkurat den HDMI-kabelen, er det noko ein kan kjøpe som standard hyllevare for ein hundrelapp. Det var sikkert irriterande for dei som kom heim med PS3 til helga, og ikkje hadde fått med seg at der ikkje var med HDMI-kabel. Sånn sett kunne Sony gjerne ha lagt det ved. Men ein vesentleg ekstrakostnad føler eg definitivt ikkje det er.

 

 

EDIT: Eg siktar ikkje først og fremst til deg når eg seier at tråden har sklidd ut i det tåpelege, Whackedorange. Det var meir ei generell vurdering av retninga diskusjonen har teke.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

i mine öyne ser ikke PS3 så himmla dyr ut..

om man tar seg tid til og lese litt her og der så finner man fort ut at man kan få en PS3 til ca2900..

riktig nok 80Gb versjonen men om man ABSOLUTT må ha större så går det jo ann og sno en fra en PC,

eller bestille via nett og slippe unna store kostnader.

 

programmer for streaming fungerer.

plugge i extern harddisk fungerer.

 

så hvorfor den store krangelen om at det koster så og så my for en PS3 når det virker som om dere legger så stor vekt på det som er ekstra utstyr til konsollen(e)

 

ok batterier, WLAN, kabler, LIVE, OSV koster jo til 360

men igjen samme gjör kontroller, kabler, kontroller, OSV til PS3 og.

så der går det ikke ann og ta diskusjonen.

om man skal ha en saklig diskusjon om eventuel pris kutt så må det väre for hva som faktisk vill innebäre i et eventuelt prisras.

DVS: konsollen, inget annet.

 

her er linky link for 2900ish ps3

Lenke til kommentar

"Jeg har "tard pack". Fatter ikke hvordan jeg overlever! Kanskje fordi jeg betalte under 1000kr for den?

 

Men nå får jeg jo ikke lastet ned Burnout Paradise da, jeg må kjøpe det i en butikk hvis jeg vil ha det.

 

Tror jeg går og tar livet mitt nå. For hardt dette her. Legg til at jeg ikke får bruke dobbelt så dyre filmer på min ikke HDTV så skjønner dere hvor vanskelig det er å leve med "tard pack" 360."

 

MagnarP, mellom oss to... ER DU JESUS?

Lenke til kommentar
"Jeg har "tard pack". Fatter ikke hvordan jeg overlever! Kanskje fordi jeg betalte under 1000kr for den?

 

Men nå får jeg jo ikke lastet ned Burnout Paradise da, jeg må kjøpe det i en butikk hvis jeg vil ha det.

 

Tror jeg går og tar livet mitt nå. For hardt dette her. Legg til at jeg ikke får bruke dobbelt så dyre filmer på min ikke HDTV så skjønner dere hvor vanskelig det er å leve med "tard pack" 360."

 

Burnout var bare ett eksempel. :-/

 

Fakta er at du på nåværende tidspunkt ikke kan få kjøpt store nye spill på XBLive, slik som på PSN, som har flere slike spill på over gigabiten.

 

Nye spill av samme kaliber som Tekken: DR, Warhawk, Siren, Wipeout HD, GT Prologue, osv. er altså ikke tilgjengelig på Xbox pga. at ikke alle har HDD.

 

Klart du kan kjøpe det på disk om du vil, eller om de er tilgjengelig, men Microsoft har sagt at grunnen til såpass lav maksimum-størrelse på spillene er pga. at dem ønsker at de uten HDD skal kunne kjøpe spillene.

Altså hindrer de med tard-pack, resten av Xbox-eierene å få kjøpt slikt på nettet.

 

Som sagt, så er ikke HDD _nødvendig_, men hvis PS3 også skulle fått lignende tard-pack, bare fordi at folk ikke gidder å betale for det de får - så er sjangsen stor for at resten av vi PS3-kunder, også blir begrenset på samme måte som dere XBox-kunder.

Fordi spillselskapene må treffe størst mulig målgruppe på plattformen, og når du sammenligner PSN med XBL-Arcade downloadene, så er det tydelig at dette går på bekostning av kvalitet.

 

Så hvis du synes PS3 er for dyr, kjøp PS2, Wii eller 360.

Om du ønsker PS3, så vente til produksjonskostnadene går ned, Sony vil uansett sponse deg for en god del av kostnadene.

Dette er mye bedre enn at dere ødelegger for resten, med å ta bort funksjonalitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...