Gå til innhold

Microsoft tror på PS3-kutt (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Flottings, satser på ett priskutt før Killzone 2! :p

 

At MS har erobret online gamere denne generasjonen, er vel relativt sant. Til gjengjeld tar de betalt for muligheten til å spille online ( Silver er jo gratis nå, hvor man kun får tilgang til demoer osv - gjerne senere enn Gold eiere osv ), hvor PSN er gratis, men merkbart dårligere i form av kvalitet som tilbys, samt noe lag (har jeg hørt).

 

Tviler på at vi ser noe priskutt på særlig mer enn 500-ish kroner. Da vil maskinen ligge på ca 3200 hos de billigste. Men alt hjelper jo! Den store faktoren ved valg at kjøp av konsoll, er jo som flere sier - X360 koster i lengden hvis man spiller online :)

Men, begge har mye å tilby! Go for both, I say!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flottings, satser på ett priskutt før Killzone 2! :p

 

At MS har erobret online gamere denne generasjonen, er vel relativt sant. Til gjengjeld tar de betalt for muligheten til å spille online ( Silver er jo gratis nå, hvor man kun får tilgang til demoer osv - gjerne senere enn Gold eiere osv ), hvor PSN er gratis, men merkbart dårligere i form av kvalitet som tilbys, samt noe lag (har jeg hørt).

 

Tviler på at vi ser noe priskutt på særlig mer enn 500-ish kroner. Da vil maskinen ligge på ca 3200 hos de billigste. Men alt hjelper jo! Den store faktoren ved valg at kjøp av konsoll, er jo som flere sier - X360 koster i lengden hvis man spiller online :)

Men, begge har mye å tilby! Go for both, I say!

 

Meget fornuftig holdning. Begge konsollene har sterke og svake sider, men det oppdager man først når man har prøvd eller eier begge.

 

Personlig håper jeg på priskutt på PS3, da blir det en i tillegg til 360'en

Lenke til kommentar
Meget fornuftig holdning. Begge konsollene har sterke og svake sider, men det oppdager man først når man har prøvd eller eier begge.

 

Personlig håper jeg på priskutt på PS3, da blir det en i tillegg til 360'en

 

:)

 

Jepp, har X360 selv for øyeblikket. Har tested div. PS3 spill som Resistance:FoM, Heavenly Sword og Uncharted - kan bare si at jeg GLEDER meg til å få en slik heit maskin i hus ;)

Tho, kommer fortsatt til å like min X360.

 

Slutt-notat, er meget lei av alt som heter Console Wars :p Ett onde skapt av media..

Endret av sm0
Lenke til kommentar
Microsoft har vel bevist tidligere hvor gode de er til å forutse Sony, så dette tar jeg ikke til meg engang : )

Korleis klarte du å sjå på denne artikkelen som eit angrep på deg personleg?

 

Ikkje urimeleg om Sony må senke prisen på PS3 nå når Xbox har blitt så billig.

 

Det er riktig at ein Xbox blir langt dyrare om ein plussar på funksjonar som ein PS3 kjem med i utgangspunktet. Men er det ikkje betre å kjøpe eit strippa produkt og velge sjølv kva ein vil utvide med og sleppe å betale for funksjonar ein aldri har bruk for?

 

Sony lever godt på Playstation 2 som merkenavn, det er det ingen tvil om, den første Xbox-en var aldri noko konkurrent sånn sett, men det var heller ikkje å vente. Med Xbox 360 kunne Microsoft konkurrere med Nintendo og Sony, salgstala viser at X360 har solgt mest, men at PS3 har solgt flest einingar per dag. Forskjellane på konsollane er så minimale og ubetydelige for dei fleste at navnet Playstation framleis er avgjerande for at mange vel å kjøpe ein PS3, til tross for den høge prisen.

Lenke til kommentar

Enig i det som sies.

 

Da jeg kjøpte min X360, kostet en Core 3200, som jeg betalte for den. Som alle vet, er den "strippet" for ekstrautstyr. Jeg kjøpte maskinen rimelig tett ved release, og prisen var overkommelig. Etter som tiden har gått, har jeg gått til innkjøp av en HDD (20GB, lol) for 700 - blodpris, samt ett års Gold abonnoment. Så da blir prisen litt over det en ny PS3 koster i dag, så synes ikke det er så forferdelig galt! :)

 

Men, MS har redusert prisen på sin maskin kjappere enn hva Sony har gjort.

Men Sonys maskin er langt dyrere å produsere, og i dag går de med underskudd pr. enhet solgt. (rett meg hvis jeg tar feil :) )

Lenke til kommentar

Kan også tenkes at detta er ett slu markedsføringstriks: MS hevder at Sony vil redusere prisen, dermed venter folk (som meg) som ønsker seg en PS3 - dermed hindrer, i allefall stagnerer litt, Microsoft salget av PS3, enn om bare for en periode. Føler det som litt vanskelig å se ett priskutt på PS3 for øyeblikket, med tanke på produseringskostnader til Sony, osv..

Lenke til kommentar

Heh, enkelte hissige innlegg her, der er kanskje enkelte som fortsatt heng litt att i konsollkrigmentaliteten.

 

Novel, eg føler poenget mitt om at kva som er dyrast kjem an på bruken har holdt seg opp ganske bra. Eg har gjort litt etterforskning, og det ser ut til at XBox 360 kosta om lag 3400 ved lansering, medan eit års Live-abonnement kosta 500. I løpet av tre år blir dette:

3400 + 1500 = 4900

Eg trur dette er omtrent det samme som eg betalte for PS3-en min ved lansering. Trur eg betalte 5000. For dei som har spelt på nett sidan utgivelse, vil dette seie at XBox 360-ane deira i år vil bli dyrare enn PS3-en min. Misforstå meg ikkje, eg er ikkje først og fremst ute etter å rakke ned på XBox 360. Grunnen til at eg synest dette er verdt å påpeike, er at eg mistenker enkelte ikkje har eit heilt opplyst forhold til kva ting eigentleg kostar. PS3 og XBox 360 har ikkje heilt samme betalingmodell, og då blir det ikkje heilt rett å samanlikne utsalgsprisen direkte.

 

Der er positive og negative ting å seie om begge modellane. PS3 kjem med meir inkludert. Det negative med dette er at du kan komme til å betale for ting du ikkje vil ha, som t.d. moglegheita til å spele av Blu-ray-film. Det positive er at du har ein rausare grunnspesifikasjon. Alle PS3-ar kjem med harddisk og store optiske media, noko utviklarane dermed kan benytte seg av. I tillegg har du t.d. trådlaust nett, og gratis nett-speling. Den dagen du får bruk for dette, vil du kunne ta det i bruk med ein gong, utan å betale noko. Det kan òg vere greit.

 

XBox 360 derimot, kan du kjøpe i ei temmeleg nedstrippa utgåve, til og med utan harddisk. Ein negativ ting med dette er at du får ein svakare grunnspesifikasjon, noko som t.d. gjer at utviklarane må ta hensyn til at der finst konsollar utan harddisk. Ei anna ulempe er at MS tek seg godt betalt den dagen du finn ut at du vil legge til meir utstyr. Det positive er sjølvsagt at om du berre vil ha ein konsoll til å spele på, og ikkje treng alt det andre "dilldallet", so kan du betale kun for det du vil ha. Dette er sikkert svært positivt for mange.

 

Sjølv likar eg likevel modellen til PS3 betre. For det første, mislikar eg at XBox 360 kjem med ein løpande kostnad. Gitt nok tid, vil dette gjere det til ein dyrare konsoll for mange. Sjølv spelar eg lite på nett, so oddsa er gode for at eg ikkje ville ha hatt noko abonnement. Men av og til følar eg for å gjere eit unntak, og då er det veldig greit at nettspeling er ein gratis grunnfunksjon som eg berre kan nytte meg av. Det andre eg synest er dårlegare med XBox 360-modellen, er at harddisk ikkje er ein del av grunnspesifikasjonen. Dette meiner eg burde vere standard på moderne konsollar, som skal jobbe mykje mot Internett. Her har Sony gjort det mykje betre for kunden. Ingen PS3-ar kjem med mindre enn 40 GB harddisk, og om ein har behov for meir, kan ein kjøpe ein diger harddisk til normal marknadspris, heller enn ein overprisa spesialharddisk som konsollprodusenten har valgt for deg.

 

BD-funksjonaliteten derimot, forstår eg at blir kritisert. For meg passa han. Eg er passeleg filminteressert, og HDTV, HD-spel, og HD-film var behov som kom omtrent samstundes. Men eg forstår at ein del synest dette var unødvendig, og mest sannsynleg mykje motivert av Sony sine strategiske interesser i formatkrigen.

 

Når det er sagt: det er no meir stas å få den nye storfilmen på Blu-ray enn på DVD. ;) So sjølv om du ikkje kjøpte PS3-en for å få ein BD-spelar, er det ei moglegheit du kan få glede av.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Slutt-notat, er meget lei av alt som heter Console Wars :p Ett onde skapt av media..

 

Media skriver bare om de ulike konsollene, med mer eller mindre objektivt perspektiv.

 

Målgruppen til produktet er en aldersgruppe som liker å krangle på nettet...

 

 

Å forsvare hva man selv eier, for å overbevise seg selv og andre om at man har gjort et godt kjøp, hvor lenge har ikke det fenomenet eksistert? AMD/Intel, MAC/PC, iPod/alle andre, BMW/Audi??

Lenke til kommentar
Slutt-notat, er meget lei av alt som heter Console Wars :p Ett onde skapt av media..

 

Media skriver bare om de ulike konsollene, med mer eller mindre objektivt perspektiv.

 

Målgruppen til produktet er en aldersgruppe som liker å krangle på nettet...

 

 

Å forsvare hva man selv eier, for å overbevise seg selv og andre om at man har gjort et godt kjøp, hvor lenge har ikke det fenomenet eksistert? AMD/Intel, MAC/PC, iPod/alle andre, BMW/Audi??

 

Det er vel så. Men synes på en annen side at verken media eller produktutviklere gjør noe i retningen å "hindre" konsollkrig o.l .

 

Men slik krig er ikke ett nytt fenomen, som du sier , helt enig der :)

Lenke til kommentar
Det som er høy kjeltringfaktor er å tvinge på deg bluray spør du meg (Helt realistisk, hvor mange trenger bluray? Pr. idag er det oppskrytt.

 

Skal vi seeeeee. De fleste PS3 only spillene tar mere enn en DVD, og med bluray kan du ha mere u komprimerte teksturer og lyd. Metal Gear Solid 4 måt til og med kutte content for å få plass på en BLu Ray.

Sony gir deg bluray spilleren for å ta maskinen til neste generasjon i dag.

 

Og hvis du er som meg å har HDtv og PS3, samnt er film elsker, så er Blu-Ray fantastisk for nye filmer. Gamle remstrafilmer er ikek veldig bra, men nye filmer er ikke til å sammenligne engang.

 

Så du tror kanskje ikke du trenger en Blu-ray spiller. Men du sa sikkert det samme da Microsoft spurte om du trengte DVDspiller på Xboxen din. Og hva skjedde? jo du måtte BETALE for å få se DVDer på den, ved å kjøpe en fjærnkontroll.

 

Men slik spillkvaliteten utvikler seg så kommer nok Blu-ray til å bli et must mot slutten av denne generasjonen.

 

PS: Don't underestimate the powers of playstation

(Skjønner ikek hvorfor ikke den reklamekampanjen kommer tilbake)

Lenke til kommentar
Det som er høy kjeltringfaktor er å tvinge på deg bluray spør du meg (Helt realistisk, hvor mange trenger bluray? Pr. idag er det oppskrytt.

 

Skal vi seeeeee. De fleste PS3 only spillene tar mere enn en DVD, og med bluray kan du ha mere u komprimerte teksturer og lyd. Metal Gear Solid 4 måt til og med kutte content for å få plass på en BLu Ray.

Sony gir deg bluray spilleren for å ta maskinen til neste generasjon i dag.

 

Og hvis du er som meg å har HDtv og PS3, samnt er film elsker, så er Blu-Ray fantastisk for nye filmer. Gamle remstrafilmer er ikek veldig bra, men nye filmer er ikke til å sammenligne engang.

 

Så du tror kanskje ikke du trenger en Blu-ray spiller. Men du sa sikkert det samme da Microsoft spurte om du trengte DVDspiller på Xboxen din. Og hva skjedde? jo du måtte BETALE for å få se DVDer på den, ved å kjøpe en fjærnkontroll.

 

Men slik spillkvaliteten utvikler seg så kommer nok Blu-ray til å bli et must mot slutten av denne generasjonen.

 

PS: Don't underestimate the powers of playstation

(Skjønner ikek hvorfor ikke den reklamekampanjen kommer tilbake)

 

wah wah wah. Slutt å svelg alt Sony kommer med. Bluray er i din PS3 KUN pga film. Ikke noe annet.

 

XBox 360 derimot, kan du kjøpe i ei temmeleg nedstrippa utgåve, til og med utan harddisk. Ein negativ ting med dette er at du får ein svakare grunnspesifikasjon, noko som t.d. gjer at utviklarane må ta hensyn til at der finst konsollar utan harddisk.

 

Stakkars utviklere. Merkelig at de i det hele tatt klarer å gi ut 360 spill er dte ikke? Harddisk er jo bare sååååå superviktig assa.

Lenke til kommentar

Tänk ändå att folk har valt att köpa 20 miljoner PS3 istället för att köpa Xbox 360 som kostar halva dess pris. Hade PS3 kostat 2 000 och Xbox 360 kostat 4 000 idag, vilken hade då sålt bäst? ;)

 

Och hade PS3 kommit ut ett år innan Xbox 360, hade vem hade ledit i försäljningen då måntro? Jag tror inte at Xbox 360 hade sålt hälften av vad den gjort idag är jag rädd för.

 

Det finns i huvudsak tre anledningar till att Xbox 360 har sålts i fler enheter än PS3.

 

1. Ett års tidigare release, 7 miljoner sålda konsoller vid release av PS3 i USA, och runt 9 miljoner vid release av PS3 i Europa.

2. Lägre release-pris än PS3 och ständiga pris-kutt på rak för att hålla försäljningen uppe. (tror ej dom hade sålt så här mycket om dom legat kvar på release-priset eller sänkt lika lite som Sony valt att göra).

3. Exklusiva speluppköp och tidsbegränsande exlkusiviteter på spel och nedladdningsbart material.

 

Tänk er själva att sälja en produkt för 10kr och så kommer en annan och säljer samma sak för 20kr och säljer lika mycket som er. Jag skulle undra va fan som va fel på min produkt. :)

Lenke til kommentar
Tänk ändå att folk har valt att köpa 20 miljoner PS3 istället för att köpa Xbox 360 som kostar halva dess pris. Hade PS3 kostat 2 000 och Xbox 360 kostat 4 000 idag, vilken hade då sålt bäst? ;)

 

Och hade PS3 kommit ut ett år innan Xbox 360, hade vem hade ledit i försäljningen då måntro? Jag tror inte at Xbox 360 hade sålt hälften av vad den gjort idag är jag rädd för.

 

Det finns i huvudsak tre anledningar till att Xbox 360 har sålts i fler enheter än PS3.

 

1. Ett års tidigare release, 7 miljoner sålda konsoller vid release av PS3 i USA, och runt 9 miljoner vid release av PS3 i Europa.

2. Lägre release-pris än PS3 och ständiga pris-kutt på rak för att hålla försäljningen uppe. (tror ej dom hade sålt så här mycket om dom legat kvar på release-priset eller sänkt lika lite som Sony valt att göra).

3. Exklusiva speluppköp och tidsbegränsande exlkusiviteter på spel och nedladdningsbart material.

 

Tänk er själva att sälja en produkt för 10kr och så kommer en annan och säljer samma sak för 20kr och säljer lika mycket som er. Jag skulle undra va fan som va fel på min produkt. :)

 

Grunnen til at PS3 har solgt "bra" selv om den er dyr er fordi den forrige maskinen het PS2 og solgte 120 millioner eksemplarer. Men nå som det har gått litt tid så begynner folk sakte men sikkert å skjønne at PS3 faktisk ikke er noe bedre enn 360 som man kan få mye billigere.

 

Og det har de forstått for lenge siden i Amerika og UK, hvor 360 har solgt MYE bedre. Bare vi i resten av Europa som har hengt litt etter.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
Skal vi seeeeee. De fleste PS3 only spillene tar mere enn en DVD, og med bluray kan du ha mere u komprimerte teksturer og lyd.

Det at flere PS3 spill går over DVD'ens kapasitet trenger ikke å bety at de samme spillene ikke hatt gått inn på en DVD plate. Flere språk, padding og "slepphendthet" med at man har mye kapsitet tilgjenglig kan gjøre dette.

Både teksturer og lyd med unntak av FMV trenger å være komprimerte grunnet begrenset minne og minnebåndbredde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...