Gå til innhold

Guide: Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Riktignok er det en rekke band man ikke finner i samlingen, eksempelvis The Beatles, ACDC, Led Zeppelin, Pink Floyd og Metallica, men det er likevel imponerende det man finner.

 

dette stemmer ikke helt, jeg finner både acdc og led zeppelin, eneste er at man ikke får opp acdc nye album black ice og diverse andre sanger

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Spotify en god stund og det er virkelig en genial tjeneste! Kvaliteten er helt ok, men kunne vært bedre. Jeg bruker uansett tjenesten til å prøvesmake ny musikk og selv om ikke Spotify tilbyr alt, er det jaggu imponerende mye man finner. Tjenesten er dessuten helt genial til vorspiel! I stedet for at alle skal søker rundt på youtube og voldtar anlegget mitt med elendig lydkvalitet, så tilbyr i det minste Spotify musikken i hørbar kvalitet.

 

Hadde visst fått noen flere invitasjoner iløpet av romjulen:

 

e5DYWE4VjVVYmfXz

uqpB9kEWGA7DkXh3

Y3u4mjdcCu3qNcNX

Lenke til kommentar
Riktignok er det en rekke band man ikke finner i samlingen, eksempelvis The Beatles, ACDC, Led Zeppelin, Pink Floyd og Metallica, men det er likevel imponerende det man finner.

 

dette stemmer ikke helt, jeg finner både acdc og led zeppelin, eneste er at man ikke får opp acdc nye album black ice og diverse andre sanger

AC/DC har vel også sagt nei til å legge Black Ice ut på blant annet itunes som enkeltsanger (vet ikke om det er der som album), begrunnelsen er ganske enkelt at de ikke har laget singler, men et album som en helhet (hvis jeg husker rett, klarer ikke å finne igjen kilden ...). :)

 

Når det gjelder Spotify så er det mulig jeg er litt "gammeldags", men jeg holder meg til en blanding av last.fm og mine egne sanger. Mye mulig jeg går glipp av noe, but why change a winning team? Mangelen på Pink Floyd er jo forresten utilgivelig. :p

Lenke til kommentar
Jeg har brukt Spotify en god stund og det er virkelig en genial tjeneste! Kvaliteten er helt ok, men kunne vært bedre. Jeg bruker uansett tjenesten til å prøvesmake ny musikk og selv om ikke Spotify tilbyr alt, er det jaggu imponerende mye man finner. Tjenesten er dessuten helt genial til vorspiel! I stedet for at alle skal søker rundt på youtube og voldtar anlegget mitt med elendig lydkvalitet, så tilbyr i det minste Spotify musikken i hørbar kvalitet.

 

Hadde visst fått noen flere invitasjoner iløpet av romjulen:

 

e5DYWE4VjVVYmfXz

uqpB9kEWGA7DkXh3

Y3u4mjdcCu3qNcNX

 

 

Takker for invite. Har letet lenge etter denne. :-)

Lenke til kommentar
Mangelen på de store artistene er ikke noe minus for min del, det er artister jeg allerede har det meste av enten i FLAC eller på vinyl.

Sant nok, men til å oppdage nye artister syns jeg last.fm funker flott. :)

 

Den store fordelen jeg ser med en løsning som Spotify er jo at man kan bruke som vanlig avspiller (med tilgang til all musikken din) "på farten" uten at man trenger all verdens harddiskplass (nå er det vel strengt tatt få som har musikken sin i flac som vi to tydeligvis gjør og man får jeg en hel del mp3-filer inn på relativt liten plass, men du skjønner poenget), for eksempel til ultraportable noe last.fm ikke er skapt for med tanke på at det er mer en ren radio-tjeneste.

Lenke til kommentar

Spotify er et bra program og konsept til beta å være. Jeg gikk for premiumkonto med en gang (aner ikke hvorfor..bare ble sånn). Og ja, invitene er oppbrukt.

 

Men kvaliteten kan være litt både og. F.eks. Norah Jones - Not too late albumet som er et veldig godt mastret album med masse dynamikk, låter helt RÆVVA. Men på mye annen musikk merker jeg det ikke noe nevneverdig.

 

Det er også en del praktiske ting og gui-messig som gjerne burde vært forbedret, men dette har potensiale til å bli veldig bra.

Lenke til kommentar

Men hva har egentlig Spotify (bortsett fra streaming, delvis) som jeg ikke kan få med last.fm og what.cd?

Orker ikke engang gå der og søke på artister, for jeg bruker å bli veldig skuffa over hvor lite "mindre" artister som er tilgjengelig. ...i en verden der man ikke gjelds om man har solgt mindre enn tre millioner album...

Lenke til kommentar
Men hva har egentlig Spotify (bortsett fra streaming, delvis) som jeg ikke kan få med last.fm og what.cd?

Orker ikke engang gå der og søke på artister, for jeg bruker å bli veldig skuffa over hvor lite "mindre" artister som er tilgjengelig. ...i en verden der man ikke gjelds om man har solgt mindre enn tre millioner album...

Du får prøve selv. Jeg bruker i hvert fall nesten bare spotify for tiden. Eneste iTunes blir brukt til er podkaster og synkronisering av iPhone.

Lenke til kommentar
Spotify har dessverre for dårlig lyd til at jeg kan høre på det på et skikkelig anlegg, men til typisk PC-anlegg så funker det veldig bra.

 

Legg til en "kjøp som FLAC" og jeg er solgt.

 

Ja, synes det satses alt for lite på FLAC nå til dags, men det blir heldigvis sakte med sikkert mer og mer. Med dagens nettlinjer og lagringskapasitet er det ingenting i veien for å legge ut musikk i FLAC.

 

Riktignok er det en rekke band man ikke finner i samlingen, eksempelvis The Beatles, ACDC, Led Zeppelin, Pink Floyd og Metallica, men det er likevel imponerende det man finner.

 

dette stemmer ikke helt, jeg finner både acdc og led zeppelin, eneste er at man ikke får opp acdc nye album black ice og diverse andre sanger

 

Litt skuffende, selvfølgelig burde også de store være der, i tillegg til mange ukjente. Nå har jeg ikke prøvd programmet, men jeg kan tenke meg at den eneste grunnen til at jeg skal orke å ta meg bryet med å bruke det, er hvis det har masse mindre kjente artiser i databasen. Men når kvaliteten visstok er skral så er jeg uinterissert igjen. Hvis det er 192kps crappy mp3, er det uaktuelt.

 

Hadde det ikkje vore for at det er skral kvalitet på musikken der (lav bitrate) så hadde det vore ei genial tjeneste.

"Dårlig kvalitet" (kommer an på hvem du spør) er nok en av grunnene til at programmet oppleves så kjapt. ;)

 

Funker sikkert greit med portapro eller skullcandy tenker jeg, men for folk med litt dyrere utstyr skinner dårlig kvalitet gjennom mye tydeligere. Jeg hører det rimelig fort på anlegget om det er dårlig kvalitet på fila, blir slitsomt å høre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...