Gå til innhold

Guide: Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Hadde det ikkje vore for at det er skral kvalitet på musikken der (lav bitrate) så hadde det vore ei genial tjeneste.

Ett eksempel, ser at det er mange som klager på lav bitrate og dårlig kvalitet. Har et stuenalegg, riktignok ikke noe for en HiFi freak, men nok til en stor fest, og kan ikke si at jeg merker noe til dårlig kvalitet der altså. 320kbps er da mye nok syntes jeg, vet ikke hvor dere legger lista hen?

 

En ting som mange ikke er klar over er at man ikke automatisk får 320kbps bare fordi om man betaler, man må inn i instillinger og aktivere "high bitrate" eller noe sånt heter det. Og de som har Spotify Free og klager på dårlig lydkvalitet, hva kan dere forvente av en gratis og lovlig tjeneste? Å sitte å laste ned FLAC/MP3 eller whatever fra TPB og lignende fremfor å betale usle 99,-/mnd er det ikke verdt, bare alt det stresset. Spotify er et glimrende eksempel på hvordan en lovlig tjeneste kan gjøres mere attraktiv enn en gratis ulovlig tjeneste, og Spotify har fortsatt mye de kan forbedre.

 

Radiotjenesten kan bli bedre, og de kan støtte avspilling av lokal FLAC, vet det er noen som savner det. Sikkert mere også, men tjenesten i dag er knallbra på HTPC, har betalt 99,-/mnd siden den ble lansert i desember 2008, og har vært storfornøyd :) Slettet all min ulovlige og rotete MP3 umiddelbart da jeg oppdaget Spotify ;)

 

EDIT: BTW, lokal lagring er på vei ut, det er tilsvarende tjenester for filmer og serier på gang også, men de har et stykke igjen. Leave it in the cloud :D

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har vondt for å bruke en musikktjeneste der alt ligger på en ekstern server? Jeg liker å kunne høre på den musikken jeg vil, når jeg vil. Dvs, jeg vil ikke risikere at tjenesten er utilgjengelig, trege hastigheter, o.l.

Med offline modus kan du lagre så mye du vil på disken og spille dem av i inntil 30 dager uten å kontakte serverne til Spotify. Sjelden man er uten fornuftig nettillgang så lenge.

 

 

Hadde det ikkje vore for at det er skral kvalitet på musikken der (lav bitrate) så hadde det vore ei genial tjeneste.

Som tidligere nevnt, 320kbps. Hva forventer folk egentlig?

 

Begge disse tingene er bare tilgjengelig for premium brukere, men 99,- i måneden er da ikke all verden? Eneste negative jeg ser er at hvis(når) Spotify legger ned sitter du ikke igjen med musikken.

 

Edit: Leif was there.

Endret av Estel
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har vondt for å bruke en musikktjeneste der alt ligger på en ekstern server? Jeg liker å kunne høre på den musikken jeg vil, når jeg vil. Dvs, jeg vil ikke risikere at tjenesten er utilgjengelig, trege hastigheter, o.l.

Med offline modus kan du lagre så mye du vil på disken og spille dem av i inntil 30 dager uten å kontakte serverne til Spotify. Sjelden man er uten fornuftig nettillgang så lenge.

Dessverre så er ikke dette helt sant. Jeg lagret en STOR playlist med bandene som skal til Hovefestivalen i år på min laptop, men diverse porter ombord her på skuta er sperret, så jeg har ikke fått høre på musikken. Det går fra mobil, men ikke fra PC klient, og det syntes jeg er litt synd.

Lenke til kommentar

elsker spotify, premium + android tlf.

 

 

Invites:

#

aTktHn2FCXshrdB8

#

cm43zYzAzTGLw2Pa

#

dH5YHq9gKhUzXnSY

#

ca43DVybWZPtmnFV

#

a79dpL4YHYVeXKFB

#

dzz2DYJpcXmt7cdL

#

dqJnuegdyuCwtx8s

 

TAKK TAKK TAKK! Har lett så lenge!

 

Hehe,np :)

advarsel, du ender med premium før eller siden.... :p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

jeg har ikke lest igjen alle innleggene men jeg legger dette nå ut uansett.

 

toastify så kan du styre spotify fra tastaturet uten at spotify er oppe.

 

spotmylist.com er det masse info om spotify

 

invites:

dD8Prtr4XbP2REaP

aZ7FWxZ6VCXXCNW9

cpJJ9Kup9zHYNUAM

egmVXzn3UGFrKJP3

agBuqP2HsfdmfE53

epuesBV9L7H7AATm

aqe7WmgcqfDmbuYG

dbWh82zZmSHYXZqz

cFMmaxcpt3YDysxD

bcE88ZxrpebnyPuL

dKZg75shMKfY5BG5

Endret av danroger
Lenke til kommentar

Med offline modus kan du lagre så mye du vil på disken og spille dem av i inntil 30 dager uten å kontakte serverne til Spotify. Sjelden man er uten fornuftig nettillgang så lenge.

Dessverre så er ikke dette helt sant. Jeg lagret en STOR playlist med bandene som skal til Hovefestivalen i år på min laptop, men diverse porter ombord her på skuta er sperret, så jeg har ikke fått høre på musikken. Det går fra mobil, men ikke fra PC klient, og det syntes jeg er litt synd.

Må innrømme jeg aldri har testet offline på pc, men bruker det i stor grad på mobilen og antok det virket like knirkefritt på pc...

Lenke til kommentar

Når man har et par MMORPG'r til 100kr mnd blir 99,- i tillegg for å høre litt musikk overkill for meg. Reklame kommer vel aldri midt inni låter? Har aldri brukt spotify før akkurat nå. Ser også ofte at hvis jeg søker på veldig store band som AC/DC får jeg bare opp coverlåter fra "tribute" plater.. hmm.

 

Edit: Åja, den spiller reklamer etter låter selv om man ikke bruker playlist. Usj.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...