Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Hjelp!

 

Spiller av 1080 .mkv filer. I Starten er lyd/bilde helt perfekt. Men etter 10-15 min begynner bilde å henge litt etter, så blir det bare værre etterhvert.(Lyd/bilde stemmer altså ikke overens) Utrolig irriterende Alt er i kalbet nettverk med rask pc hvis det har noe å si. Noen som kan hjelpe?

 

På forhånd takk!

Har du testet å slå av/på A/V sync alternative method under Transcoding Settings -> MEncoder?

 

Skrudde den av mht. FAQ i Media Server. Kan prøve med den på igjen..

 

Du har kanskje for lite minne på maskina som streamer.

 

Hvordan kan jeg øke dette?

 

Kjøp mer minne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er blitt spurt om før, men tester dette for første gang.

 

har mange errors med programmet på PS3n, hvis jeg går inn på mapper, får jeg meldinger om DLNA protocol errors, men forskjellige tall i.

 

Noen som vet hva jeg gjør galt?

 

Opplever veldig mye buffering mens jeg ser på filmer, er dette kun på grunn av internetten min?

Endret av Pentumsmart
Lenke til kommentar

Tviler egentlig litt på at jeg har en så dårlig PC, betalte rundt 10k kun for PCn.

 

Prosessor: Intel Core i5 750@ 2.67 GHz 4 Kjerner

Ram: 4 GB

Vista 64 Bit

 

Mer å nevne?

 

Edit: Prøvd meg litt mer fram i dag. Den klarer nå å spille av filmer som er store (over 1 gb). Jeg prøvde å spille av en .mkv episode av en serie jeg liker som var i HD (1080i) og det fungerte helt feilfritt.

 

"Videokvalitetsinnstillinger" i ps3mediaserver programmet har visst ganske mye å si? Prøvde å skifte litt på denne, da jeg spilte av noen MJ konserter, og den hakket konstant, så byttet jeg litt, så hakket den ikke i det hele tatt.

 

"Good quality for HD WiFi" ser ut til å være den som funker best!

 

Dette programmet er genialt når det funker. Hadde planer om å kjøpe 1 TB ekstern harddisk så jeg kunne overføre det jeg ville se på TVn, men nå trenger jeg jo ikke det!

 

Funker ISOs med menyer, etc? Har noen VIDEO_TS, men den fant kun filene inni mappen, så den kunne ikke spille av, la oss si, "Making Of" som var inkludert i menyen på en video.

 

Sorry for rotete innlegg.

Endret av Pentumsmart
Lenke til kommentar

Slutt med trådløst så funker alt, maskinen din er mer en god nok, problemet er da 99% sikkert i nettverket ditt, kabel sparer deg for mye hodebry :)

 

Filmene er forresten ikke store før de passerer 8-10gb

4,5gb er jo standard størrelse på en mkv film.

 

Greit nok at det funker når du stiller på videokvalitetsinstillingene, men om du justerer ned kvaliteten så er det jo litt meningsløst å laste HD i utgangspunktet?

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Aner ikke jeg ^^ For meg er det ikke så viktig hva som er HD eller ikke, så lenge kvalitten er bra og det ikke hakker..Edit: Jeg stramer ikke bare HD, bare så det er sagt! har så vidt HD stuff på PCn.

 

Tok en pause fra istad, slo av PS3n og avslutta. Nå er jeg back, og alt hakker hvert eneste sekund. Istad spilte jeg av en konsert på 2 timer i strekk, null problemer, nå funker ingenting. Prøver å logge av PSN (leste at dette kan være et av problemene...), men det hjelper ikke.

 

Trådløst internett er kjekt ja, men alltid problemer. Dessverre ligger ikke kabel inngangen her i andre etasjet, så det blir ikke en mulighet :/

Endret av Pentumsmart
Lenke til kommentar
Funker ISOs med menyer, etc? Har noen VIDEO_TS, men den fant kun filene inni mappen, så den kunne ikke spille av, la oss si, "Making Of" som var inkludert i menyen på en video.

 

ISO skal fungere, men ikke VIDEO_TS kataloger som ligger rett på disken din.

Den gir deg ikke menyen, men du skal får velge mellom DVD-sporene.

Lenke til kommentar
Trådløst fungerer knall når det er satt opp riktig :)

 

den diskusjone mener jeg vi har hatt til gangs i denne tråden, og ja det fungerer knall det til visse ting. hd visning er ikke blant disse(vel ikke på B/G nett iallfall.

Argh.. Må da være flere som har dårligere trådløst nett enn meg, men fortsatt får dette til å fungere?

 

Syns det er litt merkelig, noen ganger funker streamingen perfekt, noen ganger hakker det. Time etter at jeg skrev forrige innlegg her, funket ting ganske bra.

jeg hadde ps3 og server på trådløst før, men la kabel da hastigheten aldri ble god nok til å kunne gi meg konsekvente stabile visninger av HD materiale og ISO filer(av en eller annen grunn).

nå er nettet mer stabilt og fungerer stort sett fint.

Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt dette programmet over lang tid og aldri hatt noen form for lagg når jeg kjører 1080p filmer/.mkv filer.

Men i går startet det med den værste laggen på alle 1080p filmene, mens 720p funket utmerket.

 

Har nyeste versjon av PS3Media Server

Pc stats:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (Klokket til 3,4 GHz)

Sapphire Radeon HD 4870 512MB

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel x 2 = 8 Gig ram

ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2

 

Bruker nettverkskabel fra router til pc og fra router til ps3.

Internett: Fibernett fra EB, 15,2 Mbit

 

Hadde vært hyggelig med noen ideer :)

Endret av Daxen
Lenke til kommentar
If I could only have a dime for hver gang Fenixen sier at trådløst er dårlig! :D

 

Da hadde du hatt en stabil og grei inntekt fremover, for siste gang er det garantert ikke ;)

 

Bruker trådløst til laptoppen og mobilen min og har tilnærmet 100% oppetid på trådløsen fra min Belkin router, men mellom server, stasjonær, xbox, ps3 osv er det kabel som gjelder :)

 

Oppsettet kan være så bra det bare vil, om routeren er dårlig eller det er mye forstyrrelser så hjelper det ikke om en er flink til å konfigurere :)

Lenke til kommentar
Aight.. Må jeg bare leve med at noe fungerer og noe ikke. Får bruke kopiere-over-til-minnepenn stilen hvis jeg ikke får ting til.

 

Er det forskjell på filene eller er det forskell på samme filen til forskjellige tidspunkt?

 

Som jeg nevner til stadighet her, ps3mediasenter har 2 måter å håndtere MKV filer på:

* Transcoding: rekomprimerer video med "mencoder", krever god CPU og masse båndbredde, skjer *ALLTID* hvis du med tekst.

* Transmuxing: bruker TsMuxer til å splitte lyd og bilde strømmen ifra MKV fila og setter det tilsammen igjen i et format PS3 liker. Krever mye mindre båndbredde, nesten ikke CPU, men du kan ikke ha tekst.

 

Og for å finne flaskehalsen i systemet ditt er det to ting du må se på:

* Transcodingsbuffer status, i "status" fanen i PMS

* Din CPU belastning.

 

Når filem hakker på PS3...

- Er bufferet tomt og CPU jobber som f... , så er CPU'en din for dårlig.

- Er bufferet fullt og CPU kuler'n, så er det nettverket som ikke takler båndbredden.

Lenke til kommentar
Når filem hakker på PS3...

- Er bufferet tomt og CPU jobber som f... , så er CPU'en din for dårlig.

- Er bufferet fullt og CPU kuler'n, så er det nettverket som ikke takler båndbredden.

 

3:

 

-Er minnet fullt og maskina swapper, så har du for lite minne.

 

(kompis hadde dette, CPU jobbet ikke mye, nettverksbelastningen var ikke stor. Etter oppgradering av minnet, så løste hakking hos han seg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...