Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Ok - testes innen to timer - poster svaret så fort jeg har det :)

Hei du!

Har selv hatt lignende problem i 14 dager. Før det fungerte alt knirkefritt. Har prøvd utallige tiltak,tom. innkjøpt nytt modem, uten at det hjalp det minste.

 

Da slo det meg,-hva med å reinnstallere nettverkkskortet i pc? Som tenkt så gjort, og der lå feilen! Prøv.

 

Jeg har også en 2.1 ghz triple core,og det holder i massevis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har noe erfaring med tversity? Jeg har litt problemer med å få PCen og PS3en til å kommunisere konsekvent med hverandre. Noen dager virker det andre dager ikke.

 

Eller bør jeg bare gå over til PS3 Media Server? Og kan PS3 Media Server brukes til å kopiere store filer (mer enn 4GB) over på HDen til PS3?

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
Er det noen som har noe erfaring med tversity? Jeg har litt problemer med å få PCen og PS3en til å kommunisere konsekvent med hverandre. Noen dager virker det andre dager ikke.

 

Eller bør jeg bare gå over til PS3 Media Server? Og kan PS3 Media Server brukes til å kopiere store filer (mer enn 4GB) over på HDen til PS3?

 

Du bør ihvertfall prøve PMS og gjøre deg opp din egen mening, kan hende at det oppfører seg likt some Tversity. Ja du kan overføre filer over 4GB til PS3 med PMS.

Lenke til kommentar
Er det noen som har noe erfaring med tversity? Jeg har litt problemer med å få PCen og PS3en til å kommunisere konsekvent med hverandre. Noen dager virker det andre dager ikke.

 

Eller bør jeg bare gå over til PS3 Media Server? Og kan PS3 Media Server brukes til å kopiere store filer (mer enn 4GB) over på HDen til PS3?

 

Du bør ihvertfall prøve PMS og gjøre deg opp din egen mening, kan hende at det oppfører seg likt some Tversity. Ja du kan overføre filer over 4GB til PS3 med PMS.

 

PMS, litt uheldig forkortelse der :-)

 

Men om PMS kan overføre filer, så skal jeg jammen prøve det.

Lenke til kommentar

Hei.

De to timene mine tok noen dager i stedet, men jeg har gode nyheter.

 

Jeg avinnstallerte hele nettverkskortet mitt, men sleit veldig med å få reinnstallert det igjen. Allikevel hjalp det, og jeg sitter nå med overføringsbuffer på ca 300mbit/s. Dette er jo ganske merkbart i forhold til de 3mbit/s jeg hadde ;)

 

Når dette er sagt, sleit jeg derimot langt mer med å opprette tilkoblingen med PMS, men dette løste seg etter at jeg "fortalte" PMS hvilket nettverkskort den skulle bruke.

 

Jeg byttet også fra en 5m CAT5 ukryssa til en 10m CAT5e kryssa kabel. Dette påvirket ikke hastigheten da jeg testet begge deler etter reboot.

 

Nå spiller den alt av .mkv osv uten NOEN problemer, selv på mitt system. (AMD Phenom 2.1x3, 3GB ram, Xfx GT9400 GT 1024mb, 2TB hitachi 7200rpm 32mb buffer). Jeg nevner dette bare fordi det har kommet opp tidligere om dette systemet skulle være godt nok.

 

Så dette løste seg fint, jeg skulle kanskje ønske at PMS kunne ligge standby i oppgavelinjen konstant og ikke være avhengig av å startes ETTER at PS3 starter. Men dette er flisespikkeri - jeg testet Tversity og andre MS-programmer for en tid tilbake siden, og dette ble bare rot. Så langt er PMS akkurat slik det skal være - enkelt å innstallere og fungerer knirkefritt "med en gang".

Lenke til kommentar
Så dette løste seg fint, jeg skulle kanskje ønske at PMS kunne ligge standby i oppgavelinjen konstant og ikke være avhengig av å startes ETTER at PS3 starter. Men dette er flisespikkeri - jeg testet Tversity og andre MS-programmer for en tid tilbake siden, og dette ble bare rot. Så langt er PMS akkurat slik det skal være - enkelt å innstallere og fungerer knirkefritt "med en gang".

 

Du kan sette den opp til å starte som en service.

Lenke til kommentar
Ja, det er jeg klar over, men dette krever vel at PS3 står på til enhver tid? Hvis ikke må du restarte PMS? Fortell meg gjerne om jeg tar feil ;)

 

Tror ikke det nei. PMS poller vel om det finnes en PS3 out there innimellom :D

 

Min PS3 finner iallefall PMS automatisk når jeg slår på PS3.

Lenke til kommentar
Ja, det er jeg klar over, men dette krever vel at PS3 står på til enhver tid? Hvis ikke må du restarte PMS? Fortell meg gjerne om jeg tar feil ;)

 

Du tar feil.

 

PMS og PS3 bør finne hverandre uansett hvem som blir skrudd på først. uPnP protokollen for media servere/clienter sier at man skal sende ut broadcast pakker som alle andre enheter ser når man starter opp.

 

Men om dette fungerer slik for alle er en annen sak, litt for mange forskjellige routere/switcher/brannmurer der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...