Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei-sann,

Jeg har brukt ps3ms lenge til min PS3. Det har alltid funket bra fra dag 1.

 

Men i dag ville ikke serveren og ps3 finne hver andre lengre.

 

Jeg har tatt en win-uppdate og java-uppdate i går, vet ikke på om det kan være problemet?

 

Hva jeg har forsøkt:

- Har resetta og slått av og på alt i nettverket.

- Byttet port,

- skrevet inn IP-adresse

- Portforwarding.

- Har re-installert på ps3ms og java på data

 

 

Ingen ting funker

 

 

 

[main] TRACE 23:01:14.788 Starting Java PS3 Media Server v1.20.409

[main] TRACE 23:01:14.790 by shagrath / 2008-2010

[main] TRACE 23:01:14.790 http://ps3mediaserver.blogspot.com

[main] TRACE 23:01:14.790 http://code.google.com/p/ps3mediaserver

[main] TRACE 23:01:14.790

[main] TRACE 23:01:14.791 Java 1.6.0_10-Sun Microsystems Inc.

[main] TRACE 23:01:14.791 OS Windows Vista x86 6.1

[main] TRACE 23:01:14.791 Encoding: UTF-8

[main] TRACE 23:01:14.802 Temp folder: C:\Users\Kristian\AppData\Local\Temp\javaps3media

[main] TRACE 23:01:15.041 Loading configuration file: Bravia4500.conf

[main] TRACE 23:01:15.044 Loading configuration file: Bravia5500.conf

[main] TRACE 23:01:15.049 Loading configuration file: FreeboxHD.conf

[main] TRACE 23:01:15.050 Loading configuration file: Kuro.conf

[main] TRACE 23:01:15.052 Loading configuration file: Philips.conf

[main] TRACE 23:01:15.054 Loading configuration file: PopcornHour.conf

[main] TRACE 23:01:15.056 Loading configuration file: PS3.conf

[main] TRACE 23:01:15.059 Loading configuration file: Realtek.conf

[main] TRACE 23:01:15.061 Loading configuration file: Samsung.conf

[main] TRACE 23:01:15.062 Loading configuration file: Streamium.conf

[main] TRACE 23:01:15.064 Loading configuration file: WDTVLive.conf

[main] TRACE 23:01:15.065 Loading configuration file: XBMC.conf

[main] TRACE 23:01:15.068 Loading configuration file: XBOX360.conf

[main] TRACE 23:01:15.070 Checking font cache... launching simple instance of MPlayer... You may have to wait 60 seconds !

[main] 23:02:15.088 Cannot launch MPlayer / Check the presence of C:\Program Files (x86)\PS3 Media Server\win32\mplayer.exe ...: process has not exited

[main] TRACE 23:02:15.089 Done!

[main] TRACE 23:02:15.100 AVISynth not found! Transcoder profile AviSynth/FFmpeg will not be used!

[main] TRACE 23:02:15.102 Registering transcoding engine FFmpeg Audio

[main] TRACE 23:02:15.111 Registering transcoding engine MEncoder

[main] TRACE 23:02:15.113 AVISynth not found! Transcoder profile Avisynth/MEncoder will not be used!

[main] TRACE 23:02:15.114 Registering transcoding engine MPlayer Audio

[main] TRACE 23:02:15.114 Registering transcoding engine MEncoder Web

[main] TRACE 23:02:15.115 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump

[main] TRACE 23:02:15.116 Registering transcoding engine MPlayer Web

[main] TRACE 23:02:15.119 Registering transcoding engine TsMuxer

[main] TRACE 23:02:15.120 Registering transcoding engine Audio High Fidelity

[main] TRACE 23:02:15.121 Executable of transcoder profile VideoLan Audio Streaming not found!

[main] TRACE 23:02:15.122 Executable of transcoder profile VideoLan Video Streaming not found!

[main] TRACE 23:02:15.123 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux

[main] TRACE 23:02:15.123 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer

[main] TRACE 23:02:15.124 AviSynth in not installed ! You cannot use avsmencoder as transcoding engine !

[main] TRACE 23:02:15.516 Scanning network interface eth3 / Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)

[main] TRACE 23:02:15.559 Using forced address 192.168.1.129

[main] TRACE 23:02:15.635 Created socket: /192.168.1.129:5001

[main] TRACE 23:02:16.057 Using following UUID: 40dcf1f4-6212-35a1-baae-698e71496b06

[main] TRACE 23:02:21.785 It's ready! You should see the server appears on XMB

 

 

 

 

Noen her som har et tips?

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Tenkte da på å ha en switch i nærheten av TVn, slik at jeg kan koble til get box, 360, ps3, receiver etc.

 

Hva er hastigheten over strømnettet da?

 

Det funker fint :)

Hastigheten er vel opptil 200mbps, men den reduseres bittelitt i hvert koblingspunkt.

Men HD-streaming fungerer fint i en normal enebolig.

 

Skal teste det ut fra kjelleren på blokka jeg bor i, 4 etasjer ned, i løpet av våren en gang.

Men akkurat det er jeg litt mere skeptisk til.

Lenke til kommentar

Noen her som har et tips?

 

Fjern "forced ip-adresse". Sjekk heller at du har valgt riktig nettverkskort.

Legg inn en exception for port 5001 i brannmuren.

 

I loggen din klages det på at den ikke finner "mplayer" der den forventer, bør kanskje sjekkes selv om det ikke burde si noe for oppkobling.

 

Siden du kjører beta-versjonen kan det være interessant å se om en eldre versjon fungerer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hallo.

Jeg har i all tid lagt filer over på ekstern harddisk for så å koble den til PS3en, dette er selvfølgelig både tungvint og "gammeldags".

Så i går bestemte jeg meg for å teste dette programmet, å har møtt på to problemer:

Jeg finner mappene musikken ligger i, men kan ikke åpne dem på PS3en, altså kan jeg ikke spille av musikk via dette programmet på PS3en, hva er grunnen til dette?

Det andre problemet er utrolig irriterende å gjør programmet ubrukelig for meg, filmene hakker nemlig noe helt hinsides under avspilling! Altså går filmen i kanskje ett halvt sekund så stopper den i 1-2 sekunder før den begynner igjen. Hva i all verden kan dette ha seg?

PCen har en AMD Turion X2 Ultra prosessor og 3GB Ram så dette burde gå smertefritt, det hjelper ikke å kjøre maskinen i Turbo Mode engang så det er ikke maskinvare det går på. Noen som har en løsning??

Lenke til kommentar

Hallo.

Jeg har i all tid lagt filer over på ekstern harddisk for så å koble den til PS3en, dette er selvfølgelig både tungvint og "gammeldags".

Så i går bestemte jeg meg for å teste dette programmet, å har møtt på to problemer:

Jeg finner mappene musikken ligger i, men kan ikke åpne dem på PS3en, altså kan jeg ikke spille av musikk via dette programmet på PS3en, hva er grunnen til dette?

Det andre problemet er utrolig irriterende å gjør programmet ubrukelig for meg, filmene hakker nemlig noe helt hinsides under avspilling! Altså går filmen i kanskje ett halvt sekund så stopper den i 1-2 sekunder før den begynner igjen. Hva i all verden kan dette ha seg?

PCen har en AMD Turion X2 Ultra prosessor og 3GB Ram så dette burde gå smertefritt, det hjelper ikke å kjøre maskinen i Turbo Mode engang så det er ikke maskinvare det går på. Noen som har en løsning??

 

Du kjører på trådløs? Det er nok svaret ditt.

Lenke til kommentar

Hallo.

Jeg har i all tid lagt filer over på ekstern harddisk for så å koble den til PS3en, dette er selvfølgelig både tungvint og "gammeldags".

Så i går bestemte jeg meg for å teste dette programmet, å har møtt på to problemer:

Jeg finner mappene musikken ligger i, men kan ikke åpne dem på PS3en, altså kan jeg ikke spille av musikk via dette programmet på PS3en, hva er grunnen til dette?

Det andre problemet er utrolig irriterende å gjør programmet ubrukelig for meg, filmene hakker nemlig noe helt hinsides under avspilling! Altså går filmen i kanskje ett halvt sekund så stopper den i 1-2 sekunder før den begynner igjen. Hva i all verden kan dette ha seg?

PCen har en AMD Turion X2 Ultra prosessor og 3GB Ram så dette burde gå smertefritt, det hjelper ikke å kjøre maskinen i Turbo Mode engang så det er ikke maskinvare det går på. Noen som har en løsning??

 

Du kjører på trådløs? Det er nok svaret ditt.

 

 

Ja kjører på trådløst, men i alle dager det er jo internt på lokalt nett!! Går jo kjappere å streame videoer over nettet da!

Lenke til kommentar

Og hvilken kvalitet har du valgt at programmet skal transcode i? Eller er filmene dine i ett format som ps3 spiller av uten transcoding. Uansett så er det snakk om ganske så høy bitrate, og wifi nett kan bli for ustabilt. Om du leser pittelitt i denne tråden så finner du MASSE folk med samme problemstilling.

 

Jeg kan f.eks. transcode 1080p eller streame 1080p filmer uten problemer med dette programmet, men jeg kjører på kablet nettverk.

Lenke til kommentar

Og hvilken kvalitet har du valgt at programmet skal transcode i? Eller er filmene dine i ett format som ps3 spiller av uten transcoding. Uansett så er det snakk om ganske så høy bitrate, og wifi nett kan bli for ustabilt. Om du leser pittelitt i denne tråden så finner du MASSE folk med samme problemstilling.

 

Jeg kan f.eks. transcode 1080p eller streame 1080p filmer uten problemer med dette programmet, men jeg kjører på kablet nettverk.

 

Har både prøvd med store MKV filer og helt vanlige AVI filer som PS3 da ville klart å spille uten transcoding direkte, med for meg ser det ut som programmet vil transcode uansett??

Lenke til kommentar

 

Ja kjører på trådløst, men i alle dager det er jo internt på lokalt nett!! Går jo kjappere å streame videoer over nettet da!

klarer du scream video av samme kvalitet fra nettet til ps3 og/eller pc men ikke mellom pc og ps3?

 

Problemet med trådløs tilkobling er at trafikken går kun en vei om gangen. Men maskiner sender bekreftelse på det de får, så kommunikasjonen må gå begge veier helst samtidig.

Og vis du har begge enhetene på trådløs vil hastigheten bli lavere en det som er teoretisk mulig å oppnå som vel er (på vanlig g nett) ca 22Mbit full duplex med kun en enhet.

Og det rett og slett ikke nok.

Jeg har 10/10 Mbit fiber inn i boligen det går fint å utnytte fullt med kabel via homeplugg, men trådløs så klarte jeg ikke å laste fra nettet med mer en ca tiendedel av linjen og streaming fra ps til ps3 går så vidt når bare pcen er trådløs. Men bare vanlig materiale... så vidt... og stort sett kun vis man ikke hadde annen trafikk fra maskinen eller på det trådløsenettet generelt

Lenke til kommentar

Kan det stemme at alle "media servere" på ett felles domene (samme abo i boligkompleks hos isp) vises på alle ps3er på tross av forskjellige rutere?

hvis jeg har forstått deg riktig nå så kommer det vel ann på oppsettet av routeren om det går, hvis de ligger i samme IP range så går det vel f.eks 192.168.1.*** går vel rimelig smertefritt, og 192.168.***.*** bør gå greit(P3MS oppdaget iallefall utleiers (sønns) ps3) som lå på et annet subnett men delte det samme nettet og de to første av iprangen var lik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...