Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Når filem hakker på PS3...

- Er bufferet tomt og CPU jobber som f... , så er CPU'en din for dårlig.

- Er bufferet fullt og CPU kuler'n, så er det nettverket som ikke takler båndbredden.

 

3:

 

-Er minnet fullt og maskina swapper, så har du for lite minne.

 

(kompis hadde dette, CPU jobbet ikke mye, nettverksbelastningen var ikke stor. Etter oppgradering av minnet, så løste hakking hos han seg)

 

Å redusere størrelsen på transkodings bufferet kan også løse dette, 400Mb er egentlig for mye, kan godt reduseres til 100MB hvis du har en grei CPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå brukt dette programmet over lang tid og aldri hatt noen form for lagg når jeg kjører 1080p filmer/.mkv filer.

Men i går startet det med den værste laggen på alle 1080p filmene, mens 720p funket utmerket.

 

Har nyeste versjon av PS3Media Server

Pc stats:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (Klokket til 3,4 GHz)

Sapphire Radeon HD 4870 512MB

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel x 2 = 8 Gig ram

ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2

 

Bruker nettverkskabel fra router til pc og fra router til ps3.

Internett: Fibernett fra EB, 15,2 Mbit

 

Hadde vært hyggelig med noen ideer :)

any1?

Lenke til kommentar
Jeg har nå brukt dette programmet over lang tid og aldri hatt noen form for lagg når jeg kjører 1080p filmer/.mkv filer.

Men i går startet det med den værste laggen på alle 1080p filmene, mens 720p funket utmerket.

 

Har nyeste versjon av PS3Media Server

Pc stats:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (Klokket til 3,4 GHz)

Sapphire Radeon HD 4870 512MB

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel x 2 = 8 Gig ram

ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2

 

Bruker nettverkskabel fra router til pc og fra router til ps3.

Internett: Fibernett fra EB, 15,2 Mbit

 

Hadde vært hyggelig med noen ideer :)

any1?

 

Er du eneste bruker på nettverket?

Hvis ja, så hadde jeg satt opp diverse målere på maskina som streamer, cpu/minne/nettverk/varme/etc etc, for å se om det er noe som går i taket.

Regner med du har 100MB nettverk? Det skal holde til streaming av 1080p helt fint. (internett linja de har ingenting og si)

 

Utenom det så har du en maskin som skal takle streaming på kablet nettverk helt fint.

Lenke til kommentar

Det er en til som bruker nettverket, men dette er bare til lett surfing og messenger.

Prøvde å sette opp noen målere også:

 

577855.jpeg

Jeg spilte av Transformers 2 og laggen startet når det skjedde mer på skjermen (spesialeffekter). Er ikke helt sikker på om det er noe i bildet over som stikker seg ut?

Alle viftene er satt på maks og jeg har ingen andre prossesser som kjører.

 

-iL- kan du få noe ut av bildet jeg har lagt ved?

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

da ligger vel problemet i nettverket.

Noen av D-link routerne, 655 blant annet sliter veldig når hastigheten overstiger 100mbit. Noen routere sliter vel på mindre også sikkert..

 

For å ikke blande inn routeren i streamingen har jeg følgende oppsett:

 

PC/PS3 -> switch --> router

 

Kanskje det kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Det er en til som bruker nettverket, men dette er bare til lett surfing og messenger.

Prøvde å sette opp noen målere også:

 

577855.jpeg

Jeg spilte av Transformers 2 og laggen startet når det skjedde mer på skjermen (spesialeffekter). Er ikke helt sikker på om det er noe i bildet over som stikker seg ut?

Alle viftene er satt på maks og jeg har ingen andre prossesser som kjører.

 

-iL- kan du få noe ut av bildet jeg har lagt ved?

 

Takk på forhånd

 

Nei ser ikke noe unormalt ved noen av grafene.

 

Sjekk om du har siste drivere til routeren/nettverkskort.

Lenke til kommentar

Jeg testet dette programmet for første gang i dag. Alt virket veldig enkelt fram til avspilling...

 

Jeg vet jeg ikke har verdens heteste maskin, med amd phenom2.1ghz x3, 3gb ram og 1 gb dedikert skjermkort. 1gb/s nettverkskort.

 

ALT hakker hod meg - jeg får opp en inn/ut statistikk på ca 2400kb/s over maks 2880 kb/s. transkodingsbufferstatusen tusler seg opp mellom 90 og 100 mb.

 

Hva gjør jeg galt og hvordan kan jeg fikse dette? vi snakker om en film på 720p...

Lenke til kommentar

Vet at 2.1 ikke akkurat er noe å hoppe iskyene for, men man skulle jo tro det hold når det var triple core? og jeg glemte å nevne at det er kablet nettverk, rett i pc'en, så jeg skjønner ikke helt at det skal være noen problemer der heller. Nå har jeg testet forskjellige videoformater i forskjellige kvaliteter og ALT hakker.

 

jeg bruker forresten en cat5 5m kabel - kan det ha noe med den å gjøre?

Lenke til kommentar
Vet at 2.1 ikke akkurat er noe å hoppe iskyene for, men man skulle jo tro det hold når det var triple core? og jeg glemte å nevne at det er kablet nettverk, rett i pc'en, så jeg skjønner ikke helt at det skal være noen problemer der heller. Nå har jeg testet forskjellige videoformater i forskjellige kvaliteter og ALT hakker.

 

jeg bruker forresten en cat5 5m kabel - kan det ha noe med den å gjøre?

 

ja om feks xvid også hakker så er det noe som er veldig galt... hvordan er cpu-loaden din når det begynner å hakke?

Inne på transcode settings kan du se hvor mange cpu-kjerner som brukes, står det 3 der?

Lenke til kommentar

Forresten, ville bare nevne at jeg har i utgangspunktet latt alle innstillinger stå som de gjorde originalt. Deretter leste jeg FAQ'en og gjorde noen av de anbefalte settingene i forhold til akkurat dette problemet. Ingen hjelp der, nei. Til slutt reduserte jeg kvaliteten til det dårligste av alternativene ved transcoding, men ingenting har blitt bedre. Vi snakker om filer på 175mb som ikke vil spilles av knirkefritt. Jeg har den siste versjonen av XMB, og Windows Vista HP hvis det hjelper noe i feilsøkingen.

 

Forøvrig oppdaget jeg at jeg bruker en cat5 UKRYSSET kabel. HAr dette noe å si? Jeg har en cat5e kabel, men vet ikke om denne er krysset eller ikke. Hvordan finner jeg ut av det? Dessverre er jeg ikke hjemme før i morgen og får sånn sett ikke testet noe enda, men jeg er veldig klar for hjelp på dette temaet, for dette skulle jeg gjerne likt skule gå fint!

 

Forresten, kan man sette noen innstillinger slik at for eksempel .mkv-filer blir trascodet uten at man må gå inn i transcoding mappen?

Lenke til kommentar
Xvid og matroska-filer bruker ikke mer enn 25% av prosessorkraften ved transcoding, men allikevel hakker det sykt mye. Generelt hakker det masse. Ja, alle 3 kjernene er aktivert :)

 

Da høres det virkelig ut som du har et nettverksproblem.

Xvid filer skal egentlig ikke bruke CPU kraft i det hele tatt hvis du ikke transcoder inn teksten på filmen.

 

Du kan jo teste å overføre en Xvid uten tekst med PSM med "copy" funksjonen, og deretter gjøre litt matte på å finne ut hva reell hastighet på nettet ditt er for noe.

 

(X MB * 8) / Y sekunder = Z Mbit/s

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke tekst i det hele tatt, uansett hva jeg ser på... Du mener altså å kopiere filmen med "trekant" og copy fra PC til PS3 via XMB? Skal teste dette når jeg kommer hjem på dagen i morgen.

 

Forøvrig - ville det ikke vært bedre å overføre en STOR fil (samme hvilket format) slik at jeg bedre kan finne ut overføringshastigheten? Kan jo bare slette den etterpå :)

Endret av fredpheonix
Lenke til kommentar
Jeg bruker ikke tekst i det hele tatt, uansett hva jeg ser på... Du mener altså å kopiere filmen med "trekant" og copy fra PC til PS3 via XMB? Skal teste dette når jeg kommer hjem på dagen i morgen.

 

Forøvrig - ville det ikke vært bedre å overføre en STOR fil (samme hvilket format) slik at jeg bedre kan finne ut overføringshastigheten? Kan jo bare slette den etterpå :)

 

Jo jeg mente en STOR fil, men burde holde om det er tv-episode på 350MB.

Tar du en MKV fil så vil PMS transcode/muxe filmen uansett om du velger "Copy" og da kommer andre faktorer inn og da får du ikke en ren måling av netthastigheten.

 

Under avspilling/kopiering av Xvid skal ikke transcodings-bufferet vise noe og du skal ikke ha noen "mencoder" eller "tsmuxer" prosesser på PCn.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...