Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Har hatt dette programmet en stund nå, og det fungerer utmerket. Overraskende rask browsing i mappene på PC'en.

 

Er en del som har opplevd problemer med trådløst, men det har gått helt fint for meg. Så lenge både PS3 og PC er koblet opp til en ruter (og ikke modemet) så skal det gå greit i de aller fleste tilfeller. Hos meg fungerte det out-of-the-box uten å måtte stille inn noe med:

* PC <trådløst> Ruter <trådløst> PS3

* PC -kablet- Ruter <trådløst> PS3

* PC <trådløst> Ruter -kablet- PS3

 

Men nå kjører jeg kablet mellom begge, siden streaming fort begynte å hakke når flere PC'er var koblet på det trådløse nettet.

 

Men det hadde vært fint med litt info om feks hvordan man får undertekster til å fungere, anbefalt maskinvare for å spille av HD osv. i første post, slik at man slipper de samme spørsmålene stilt flere ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
nei.. en eller annen plass må det kjøres en DLNA server, feks på routeren(noen routere støtter dette), NAS-disk, eller via pcen.

 

Kan media serveren kode om hele filmen menst den spiller av filmen, slik at spoling etc går raskere? Bare opprettet et temporært filområde på noen gb.

 

Noen som vet?

Endret av JuBaLoN
Lenke til kommentar

den koder om en buffer.. jo større bufferen er jo kjappere går det å spole. Bufferen viser som du sikkert vet på hovedskjermen i ps3mediaserver.

 

Hardware på maskinen din er viktig for å få bra spoling.. tror ikke jeg bruker så mange minuttene på å spolle gjennom en 2 timers film om jeg velger 120x spoling. Går ganske radigt..

Lenke til kommentar
Kan media serveren kode om hele filmen menst den spiller av filmen, slik at spoling etc går raskere? Bare opprettet et temporært filområde på noen gb.

 

Noen som vet?

 

PMS er lagd for å *ikke* spise plass av disken så all transkoding skjer i minnet. Spoling er fortsatt mulig med en rask PC, men det tar noen sekunder å sette igang. Dette fordi PMS må dumpe alt buffret transkodet innhold og restarte transkodingen når du skifter til 10x eller raskere spoling.

(Så å øke bufferet er egentlig ikke noe godt trekk.)

 

Jeg bruker 1.5x spoling eller "go to" funksjonen du finner i "trekant" menyen når jeg behøver å forflytte meg raskt i transkodet materiale.

Lenke til kommentar

Jeg bruker fast ip på datamaskinen, begge to er koblet i samme switch med CAT6 kabler. Maskinen har nyeste CoreAVC, VLC og PMS sammen med Windows 7 64 bit Professional lovlig. filmene er kopiert med Dvdshrink uten komprimering og spilles av helt vanlig gjennom VLC med lik kvalitet. Det er ikke utført noen redigering på DVDene og de er lagret i ISOform. Pcen kjører på LGA 1336 plattformen med en Core 17 920, 12GB minne, 2*GTX260, 4*1,5 TB, Asus Rampage 2 Extreme. Nå har jeg at med alle fakta som jeg kommer på at kan være nyttig. Ingen andre Kodekpakker er installert. Kjører til vanlig Avast! på alle maskiner, som ikke har skapt problemer. Jeg får spilt av alle andre filer uten problemer.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Jeg bruker fast ip på datamaskinen, begge to er koblet i samme switch med CAT6 kabler. Maskinen har nyeste CoreAVC, VLC og PMS sammen med Windows 7 64 bit Professional lovlig. filmene er kopiert med Dvdshrink uten komprimering og spilles av helt vanlig gjennom VLC med lik kvalitet. Det er ikke utført noen redigering på DVDene og de er lagret i ISOform. Pcen kjører på LGA 1336 plattformen med en Core 17 920, 12GB minne, 2*GTX260, 4*1,5 TB, Asus Rampage 2 Extreme. Nå har jeg at med alle fakta som jeg kommer på at kan være nyttig. Ingen andre Kodekpakker er installert. Kjører til vanlig Avast! på alle maskiner, som ikke har skapt problemer. Jeg får spilt av alle andre filer uten problemer.

 

Heh... mye info, men jeg er fortsatt helt i villråde om hva som skjer (eller ikke skjer) når du prøver å spille av ISO filer.

Lenke til kommentar
Tviler, som sagt kjører jeg CAT6 gjennom en 3Com Officeconnect switch, så utstyret bør være i orden. Det er så enkelt som at DVDen ikke lar seg avspille. Alle andre formater/varianter som f.eks mkv, mp4 og lignende kan spilles av finfint.

 

I installasjons katalogen ligger en "debug.log" fil. Slett den før du starter PMS, prøv å spill en ISO, avslutt PMS og se om det står noe i "debug.log" som kan gi deg/oss noen hint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...