Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som får sett på videoer uten irriterende stuttering og buffering over WiFi? De fleste på nettet anbefaler å bruke en kabel, men det er dessverre ikke mulig der jeg har PS3. I går skjedde det noe fantastisk, jeg fikk se en hel film helt glatt. Er det fordi absolutt ingen brukte nettet (var natt, så alle andre enn meg sov)?

 

Finnes det noen fixes som lar meg se videoer problemfritt over WiFi selv om andre enn meg bruker nettet?

Lenke til kommentar

tja.. du kan jo laste filmer av dårligere kvalitet.. men å ikke se hdfilmer på en hd-tv mener jo jeg er å spytte på filmen :)

 

Klart du kan bruke kabel, du kan alltid bruke kabel, enten ved at du bruker stikkontaktene som ethernet, eller ved å trekke kabel på utsiden av huset feks, vær kreativ og finn en måte å overbevise sjefen i huset om at dette må dere bare ha :p

 

Har du mulighet til å flytte pcen nærmere kanskje, kable et nettverk mellom ps3 og pc?

Lenke til kommentar

Er det noen som klarer å streame NRK-kanalene med PS3-media server? Har lagt inn flere adresser i confg.filen,og de dukker opp på ps3. Men ingen leverer bilde. Enkelte radiokanaler spiller,f.eks. "urørt",som visstnok er en NRK tjeneste.Enkelte tv-kanaler streamer også ,men de er i fåtall(ikke norske).

 

Men har prøvd det meste for å kunne streame NRK-kanalene, f.eks. alle de programmer som ligger på NRKs nettsider. Det vanlige er meldingen "formatet er ikke understøttet" eller "corrupt data". Ser at også andre i denne tråden har hatt tilsvarende problemer,uten at det har lykkes meg å finne noen som faktisk vet hvorfor, og hva som evt. kan gjøres...?

 

All annen streaming fungerer greit på oppsettet mitt: Filmer glir som kniv gjennom smør fra harddisk med tekst og 5.1lyd. Jeg har selvsagt kablet nettverk.

Endret av dejavu57
Lenke til kommentar
Er det noen som klarer å streame NRK-kanalene med PS3-media server?

 

Web-streaming er den biten som fungerer dårligst med PMS for tiden. Det ligger noen linker til NRK sine streamer i denne tråden, men NRK kan godt ha gjordt om på ting slik at disse ikke fungerer lenger, jeg har ikke testet dem selv på år og dag.

 

Det er også et problem at PMS kun støtter bestemte versjoner av VLC. VLC versjon 1.x fungere ikke helt likt som VLC 0.9.x så ting slutter å fungere når folk oppgraderer.

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips og trixz til hvordan man får opp farta på innlasting av listene på PS3? Jeg har sesongene av en serie liggende i hver sin mappe, og det tar jo år og dag å få lastet det inn på PS3. Har skrudd av thumbnails også.

 

raskere nett og server?

Det går kabel i mellom PC->router->PS3. Raskere server? Raskere PS3 Media Server?

Lenke til kommentar

Skal teste litt igjen når litjpia sover etterpå... Men hvorfor kommer det fram "movies, pictures, music" i alle kategoriene? Får lese litt mer om hvordan jeg kan få sett flest mulig filtyper direkte fra NAS'n, og uten å måtte bruke ps3 media server.

 

Er mye å sette seg inn i skjønner jeg, for å få dette til å fungere optimalt.

Lenke til kommentar

Sliter med hakking/lagg når jeg skal se film.

 

PS3 er koplet direkte mot router men PC er WIFI, denne er koplet opp mot router @ 130Mbps.

 

Har forsøkt å senke kvaliteten men uansett så hakker den.

 

filmene er stort sett lagret i mkv format men har testa endel andre og men samme resultat.

 

Nå står det keyint=25:vqmax=5:vqmin=2 /* Good quality for HD Wifi Transcoding */

 

samt 384 lyd og 0 på nettverk (fribruk) begge kjerner skal brukes samt kun stereo.

 

så har noen noe tips ?

Lenke til kommentar

Hakking er 150% sikkert enten nettverk eller pc hardwaren sin feil. PS3en har ingenting med saken å gjøre.

 

Om en skal se 1080p må en ha gigabit nettverk for å alltid være garantert sømfri avspilling (transcodinga mi tar til tider 110-130mbit når jeg streamer 1080p). På 720p transcoding så holder 100mbit i lange baner.

Wifi er selvsagt noe man vil unngå når man transcoder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får til å se videofiler over nettverket fra en Dlink 323 med Upnp. Går helt fint, ikke opplevd noe hakking. Har Men jeg klarer ikke å se alle mappene på NAS'en på PS3. Mappen med HD filmer viser ikke, og har derfor ikke prøvd noe med HD fra NAS.

Lenke til kommentar
Mappen med HD filmer viser ikke, og har derfor ikke prøvd noe med HD fra NAS.

 

PS3 har en begrensning på 8 nivå i katalogtreet, men da får man normalt en tom katalog.

 

HD filmer vi MKV format vil ikke streame uten transcoding, eller at de blir konvertert med mkv2vob på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...