Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Og hvilken kvalitet har du valgt at programmet skal transcode i? Eller er filmene dine i ett format som ps3 spiller av uten transcoding. Uansett så er det snakk om ganske så høy bitrate, og wifi nett kan bli for ustabilt. Om du leser pittelitt i denne tråden så finner du MASSE folk med samme problemstilling.

 

Jeg kan f.eks. transcode 1080p eller streame 1080p filmer uten problemer med dette programmet, men jeg kjører på kablet nettverk.

 

Har både prøvd med store MKV filer og helt vanlige AVI filer som PS3 da ville klart å spille uten transcoding direkte, med for meg ser det ut som programmet vil transcode uansett??

 

Programmet transcoder vel bare om du velger det fra menyen. Er jo en egen mappen med transcoders for hver fil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både prøvd med store MKV filer og helt vanlige AVI filer som PS3 da ville klart å spille uten transcoding direkte, med for meg ser det ut som programmet vil transcode uansett??

det er jo enekelt å finne ut om den koder om, er på bare å sette igang fila og gå til maskinen og kikke.

Lenke til kommentar

Og hvilken kvalitet har du valgt at programmet skal transcode i? Eller er filmene dine i ett format som ps3 spiller av uten transcoding. Uansett så er det snakk om ganske så høy bitrate, og wifi nett kan bli for ustabilt. Om du leser pittelitt i denne tråden så finner du MASSE folk med samme problemstilling.

 

Jeg kan f.eks. transcode 1080p eller streame 1080p filmer uten problemer med dette programmet, men jeg kjører på kablet nettverk.

 

Har både prøvd med store MKV filer og helt vanlige AVI filer som PS3 da ville klart å spille uten transcoding direkte, med for meg ser det ut som programmet vil transcode uansett??

 

Programmet transcoder vel bare om du velger det fra menyen. Er jo en egen mappen med transcoders for hver fil.

 

 

Har både prøvd med store MKV filer og helt vanlige AVI filer som PS3 da ville klart å spille uten transcoding direkte, med for meg ser det ut som programmet vil transcode uansett??

det er jo enekelt å finne ut om den koder om, er på bare å sette igang fila og gå til maskinen og kikke.

 

Ja å da transkoder den hver gang. Jeg kan ikke velge originalfila direkte, dvs. den ligger der å jeg kan trykke på den men den står i **. feks: tcs*vmt-b13-xvid.avi*tcs <---- eller noe lignende.

Lenke til kommentar

er vel noe med .avi fila som ps3mediaserver ikke liker da.. og derfor transcoder. Du kan jo alltids skru ned kvaliteten på transcodinga, det bruker mindre båndbredde,anbefales ikke, men funker kanskje.

 

Slutt å bruk trådløst, problem solved. Feilkildene med trådløst kan være mange, sparer deg for mye hodebry å unngå det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nærmer tiden med ps3mediaserver seg slutten? Jeg er så irritert at jeg har ikke ord..

 

Det virker som de fleste nye filmer plages med Cinava.com piratbeskyttelsen, på noen filmer resulterer dette i at filmen ikke kan spilles av. Ved å reencode filmen løser en dette problemet, tidkrevende, men mulig.

 

Den andre og verste tingen er når lyden i filmen skrus av og på konstant etter cirka 20-30 minutt, og det kommer en antipirat melding opp på ps3en. Det hjelper ikke å reencode for å bli kvitt det :(

 

Jeg har nå lastet og prøvd to forskjellige 1080p ripper og en brrip. ALle tre har samme problem.. dette går ut over alle med ps3 og noen blu-ray spillere.

 

Karate Kid er en av filmene det skjer på

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Har akkurat anskaffet PS3 og installert PS3 media server. Når jeg prøver og spille av .mkv filer, så får jeg bare opp at dataen er korrupt. Det eneste jeg har gjort er å innstallere PS3 media server og AviSynth.

 

Noe jeg ikke har fått med meg eller?

 

Takker for svar.

 

EDIT: PS3en og PCen er koblet sammen via en switch. 100 mbit.

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

les innlegget mitt over.. nye filmer har sperre som gjør at du får beskjed om at dataen er korrupt eller lyden ikke funker. Kanskje det er problemet.

Prøv en gammel film å teste om det er årsaken eller ikke.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva du snakker om Fenixen. Finner ingen referanse til noe som heter Cineva på google heller.

Lenke til kommentar

skrivefeil, det heter Cinava, styggeste anti-pirat greiene til dags dato på filmer :)

 

rett og slett et h3%&te..

 

Men har lest meg ganske mye opp på det, per dags dato er det bare 2 retail blu-rays som har det. Men mange flere anmelderkopier, russerutgivelser osv.

 

Karate-kid filmen som ligger ute på nettet nå er rippet fra en russisk blu-ray, skikkelig retail kommer i oktober, forhåpentligvis uten Cinava-beskyttelse. Jeg tror egentlig det er umulig å ha med på en retail blu-ray, fordi beskyttelsen vil slå inn også på den.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...