Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åja, det visste jeg ikke. Men da er det ikke rart at ikke alle mappene vises, når jeg har 13 stykker og PS3 er begrenset til å vise 8. Takk for informasjonen :)

 

Det er ikke antallet mapper i en mappe som er problemet men dybden i mappe-treet. Hvis mediaserveren deler ut c:\ men fila du deler ut ligger på "c:\tmp\downloads\movies\hd\action\s\somemovie\cd1" så vil ikke PS3 vise innholdet i "cd1" mappen.

 

Hvis man da setter opp PMS til å dele ut "c:\tmp\download" i stedet så blir ikke mappe treet så dypt og man kan få tak i filene sine.

Lenke til kommentar
Må man ha krysset kabel for å kunne bruke kabel?

 

Hvis man kobler kabelen direkte mellom PS3 og en PC så kan det være nødvendig med en krysset kabel, da er man sikker på at det fungerer.

 

Ganske mange nyere nettverkskort kan automatisk gjenkjenne om du bruker krysset kabel eller ikke så da fungerer begge typer kabler.

 

Kobler du PS3 og PC til en swith/router så bruker du vanlige "ukryssede" kabler.

Lenke til kommentar

usikker.. selv bruker jeg mkv filer, da er subtitle-filene koda inn i filmen, men ikke aktivert som standard. For å aktivere subtitles må jeg inn i transcode mappa som ligger i filmmappa di, og der velge hvilken subtitle som skal aktiveres.

 

Men dette er som sagt ikke .srt, har aldri testa med srt, men skulle jo tro det var samme måte du aktiverte den.

Lenke til kommentar
Men hvis jeg bruker transcode mappa så transcoder den vel hele filmen?

Jeg trodde jeg kunne gå inn på filmen vanlig og få tekst om jeg døpte srt fila = avi fila.

 

Skal du ha med tekst så må filmen transcodes uansett. Hvorfor du må inn i Transcodings menyen for å velge tekst vet jeg ikke, du burde få det på hovedmenyen når du har huket av "autokjør .srt.sub". Kan være en bug i den versjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hjelp!

 

Spiller av 1080 .mkv filer. I Starten er lyd/bilde helt perfekt. Men etter 10-15 min begynner bilde å henge litt etter, så blir det bare værre etterhvert.(Lyd/bilde stemmer altså ikke overens) Utrolig irriterende Alt er i kalbet nettverk med rask pc hvis det har noe å si. Noen som kan hjelpe?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

etter min erfaring med å teste på 10-15 maskiner så skjer slikt bare om hardwaren ikke er god nok.. men vanligvis begynner det da og hakke, ikke forskyve seg.

 

Har du søkt på ps3mediaserver forumet? kanskje det er noen gode tips der :)

 

Siden du sier rask pc tar jeg det som en selvfølge at du har mer enn 2,5ghz dualcore..

Lenke til kommentar
etter min erfaring med å teste på 10-15 maskiner så skjer slikt bare om hardwaren ikke er god nok.. men vanligvis begynner det da og hakke, ikke forskyve seg.

 

Har du søkt på ps3mediaserver forumet? kanskje det er noen gode tips der :)

 

Siden du sier rask pc tar jeg det som en selvfølge at du har mer enn 2,5ghz dualcore..

 

Har 3.01Ghz Dualcore, så den burde klare det fint. Skjønner ingenting..

Lenke til kommentar

sjekk cpu loaden når du spiller av bare for sikkerhetsskyld, hopper den opp mot 100%? kanskje noe annet lager krøll.

sjekk også hvor høy bitraten i PMS blir når det begynner å gå gale..

 

men ja.. problemet er jo merkelig, siden det er forskyvning og ikke hakking.

 

eneste gangene jeg får sync problem er når jeg har spolt med 120x lenge i filmen.. men da er det bare å spole 1-2 sekunder på 1,5x spoling så er det tilbake i sync.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Hjelp!

 

Spiller av 1080 .mkv filer. I Starten er lyd/bilde helt perfekt. Men etter 10-15 min begynner bilde å henge litt etter, så blir det bare værre etterhvert.(Lyd/bilde stemmer altså ikke overens) Utrolig irriterende Alt er i kalbet nettverk med rask pc hvis det har noe å si. Noen som kan hjelpe?

 

På forhånd takk!

Har du testet å slå av/på A/V sync alternative method under Transcoding Settings -> MEncoder?

Lenke til kommentar
Hjelp!

 

Spiller av 1080 .mkv filer. I Starten er lyd/bilde helt perfekt. Men etter 10-15 min begynner bilde å henge litt etter, så blir det bare værre etterhvert.(Lyd/bilde stemmer altså ikke overens) Utrolig irriterende Alt er i kalbet nettverk med rask pc hvis det har noe å si. Noen som kan hjelpe?

 

På forhånd takk!

Har du testet å slå av/på A/V sync alternative method under Transcoding Settings -> MEncoder?

 

Skrudde den av mht. FAQ i Media Server. Kan prøve med den på igjen..

 

Du har kanskje for lite minne på maskina som streamer.

 

Hvordan kan jeg øke dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...