Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjelp!

 

Spiller av 1080 .mkv filer. I Starten er lyd/bilde helt perfekt. Men etter 10-15 min begynner bilde å henge litt etter, så blir det bare værre etterhvert.(Lyd/bilde stemmer altså ikke overens) Utrolig irriterende Alt er i kalbet nettverk med rask pc hvis det har noe å si. Noen som kan hjelpe?

 

På forhånd takk!

Har du testet å slå av/på A/V sync alternative method under Transcoding Settings -> MEncoder?

 

Skrudde den av mht. FAQ i Media Server. Kan prøve med den på igjen..

 

Du har kanskje for lite minne på maskina som streamer.

 

Hvordan kan jeg øke dette?

 

Kjøp mer minne?

 

Sorry for sent svar. Maskinen har 4 GB minne, så tror ikke det er der problemet ligger. Takker for alle som hjelper til :)

Lenke til kommentar

Etter endt rc kjøring med Win7 gikk jeg hen og kjøpte Win7

 

Men nå kutter bare PS3 serveren uten noen som helst feilmelding.

 

Har forsøkt å legge inn på nytt, samt kjørt som admin, testet å kjøre under kompabilitetsmodus, har addet flere codecpacks men likevel hver gang jeg forsøker å se film så dør den ut.

 

Så om noen har noen tips ville jeg satt pris på det.

Lenke til kommentar

Etter endt rc kjøring med Win7 gikk jeg hen og kjøpte Win7

 

Men nå kutter bare PS3 serveren uten noen som helst feilmelding.

 

Har forsøkt å legge inn på nytt, samt kjørt som admin, testet å kjøre under kompabilitetsmodus, har addet flere codecpacks men likevel hver gang jeg forsøker å se film så dør den ut.

 

Så om noen har noen tips ville jeg satt pris på det.

 

Codec-pakker er helt unødvendige hvis du ikke har enablet AviSynth/CoreAVC støtte.

I installasjons katalogen skal det ligge en "debug.log" fil som skal har en del ekstra logging.

Slett denne før du tester igjen, og så kan du se om det er noen spesielle feilmeldinger der.

 

Ellers bør du sjekke at du har riktig versjon av Java.

 

Når du sier kutter ut, hvor langt kommer du før den kutter ut ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter endt rc kjøring med Win7 gikk jeg hen og kjøpte Win7

 

Men nå kutter bare PS3 serveren uten noen som helst feilmelding.

 

Har forsøkt å legge inn på nytt, samt kjørt som admin, testet å kjøre under kompabilitetsmodus, har addet flere codecpacks men likevel hver gang jeg forsøker å se film så dør den ut.

 

Så om noen har noen tips ville jeg satt pris på det.

 

Skjønner ikke helt hva du mener. Hva er det som kutter ut?

 

Jeg fikk iallefall feilmeldinger på PS3 etter at jeg gikk over til betal versjon av Win7. Måtte inn på nettverkssettinger og kjøre setup en gang til før det fungerte ordentelig.

Lenke til kommentar

Bruker dette programmet stadig vekk. Ingen problem ved å streame AVI filmer for.eks. Eneste problemet er å streame MKV filer. Lyden pleier å hakke til tider, når det blir stillhet i filmen så er lyden helt borte, og når folk prater så kommer lyden tilbake så vidt, men hakking oppstår. Ingen problem med selve bilde, alt går i ett, eneste er lyden.

 

Har en firekjernes CPU, Intel Core2 Quad CPU Q9550. Og en RAM på 8GB. Kan det være at jeg trenger bedre CPU? Eller kan det være noe i settings man bør endre på?

 

Slik er settingen ATM:

 

2010-04-02_1039.png

 

2010-04-02_1040.png

 

Internett hastighet (tviler på at det er årsaken tho):

 

769195305.png

 

Hva kan problemet være?

Endret av Mr. BadSmile
Lenke til kommentar

maskineriet ditt er godt nok, internetthastigheten er selvfølgelig like irrelevant som været, du skal tross alt ikke streame fra internett :)

 

Hva sitter vi da igjen med.. nettverket ditt, prøv å gå bare via en switch, ikke innom noen router. Helst gigabit om du har mulighet. Regner med du ikke sitter på trådløst? :ph34r:

Lenke til kommentar

maskineriet ditt er godt nok, internetthastigheten er selvfølgelig like irrelevant som været, du skal tross alt ikke streame fra internett :)

 

Hva sitter vi da igjen med.. nettverket ditt, prøv å gå bare via en switch, ikke innom noen router. Helst gigabit om du har mulighet. Regner med du ikke sitter på trådløst? :ph34r:

 

Går nok via router ja, ikke trådløst, men må nesten bruke den da det bor flere i dette huset. Men da vet jeg ihvertfall årsaken. Takker for svar.

Endret av Mr. BadSmile
Lenke til kommentar

hmm.. mja.. på en 1080p film er det vel kanskje 10sekund buffering før oppstart, men det kan jeg leve med... så lenge en slipper buffring midt i filmen så :)

Mitt problem var at jeg noen ganger buffera annet hvert sekund, mens dag 2 bufferet jeg hvert 20. sekund. 3. Dag funket plusetlig alt.

 

Altså, det var så ustabilt. Prøvd noen løsninger, men ingenting funket. Jeg kjører trådløst og har intet annet valg. Er vel ikke raskt nok.

Lenke til kommentar

ah.. ja trådløst er noe skjit... jeg såg akkurat en 720p film, ser på loggen at høyeste bitrate da var 63mbit, noe som kanskje kunne gått greit om trådløsen var optimal OG stabil.. Ser jeg 1080p passerer fort datamengdene 100mbit, da kan en jo vinke farvell til trådløst.

 

Men det er jo altid alternativer, kabeltrommel med tp-kabel det ;)

Lenke til kommentar

hmm.. mja.. på en 1080p film er det vel kanskje 10sekund buffering før oppstart, men det kan jeg leve med... så lenge en slipper buffring midt i filmen så :)

Mitt problem var at jeg noen ganger buffera annet hvert sekund, mens dag 2 bufferet jeg hvert 20. sekund. 3. Dag funket plusetlig alt.

 

Altså, det var så ustabilt. Prøvd noen løsninger, men ingenting funket. Jeg kjører trådløst og har intet annet valg. Er vel ikke raskt nok.

 

Man har alltid andre valg :)

 

scenario_dlan_200_avplus_pc_eu_web.jpg

 

Ca. en tusenlapp på Komplett.no

Funker som bare det :)

Lenke til kommentar

Mitt problem var at jeg noen ganger buffera annet hvert sekund, mens dag 2 bufferet jeg hvert 20. sekund. 3. Dag funket plusetlig alt.

 

Altså, det var så ustabilt. Prøvd noen løsninger, men ingenting funket. Jeg kjører trådløst og har intet annet valg. Er vel ikke raskt nok.

 

Løsningen for å få 1080p til å fungere over trådløst er å sette opp PMS slik at den trans-muxer og ikke trans-koder som standard oppførsel for MKV filer, Forskjellene har jeg vel beskrevet X ganger tidligere i denne tråden. Trans-muxing med TsMuxer fungerer ikke hvis du må ha tekst på filmene, men er den anbefalte metoden i alle andre tilfeller. Du kan velge [TsMuxer] ifra #transcoding# katalogen eller du kan sette den til høyere prioritet enn "mencoder" i PMS-oppsettet.

 

For å bekrefte hvilken metode som blir brukt så trykker du [select] på PS3. Hvis video-codec er "MPEG-2" så er det trans-coding, er codec "mpeg-4" eller "AVC" så er det trans-muxing som foregår og båndbredde behovet bør ligge mye lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...