Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Tusen takk..

noen spørsmål..

1-Når jeg brukker transkoding med TsMuxer og mencoder fungerer heilt normal,både lyd og bilde,men med Avisynth fungerer det ikke og får melding(data er Korrept),så hva er årsaken til dette??

2-hvilken transkoding metode er best når det gjelder qualitet?Med transkoding eller uten transkoding er best?

3-hvorfor med noen filer(mp3,avi,xivd...) trenger ikke transkodingen,kommer ikke transkodingsbuffer og bitrate på ps3 media server men andre filer(mkv,og noen dvder)trenger transkoding??

4-Hvilket metode liker ps3 bedre,(ps3 skal leve mer), å streame gjennom ps3 media server eller spille direkte med(cd,dvd,bluray) disker??

 

venter på svar fra deg eller andre....

takk

 

1. AviSynth har jeg ikke prøvd så mye, det er som sagt mer for viderekommende. AviSynth er også noe du må installere separat, den følger ikke med PMS. Du kan mao disable den i Transkodings settings i PMS hvis du vil.

 

2. Å gjøre minst mulig med orginalformatet er alltid å foretrekke. All transkoding vil ha negativ effekt på lyd/bildekvalitet. Det er riktignok ganske vanskelig å se forskjell på HD-materiale så lenge man har god båndbredde. Så TsMuxer er å foretrekke foran mencoder så lenge du får det resultatet du ønsker.

 

3. mp3, avi (med Xvid og DivX) er formater som allerede er støttet av PS3. Du trenger bare transcoding hvis lydformatet er noe rart eller du vil ha med teksting.

 

4. Rent mekanisk så kan jo en intern harddisk og et BD-drev slites og bli ødelagt når det brukes mye. Men dette blir rent teoretisk, hvis du ikke bruker BD-drevet på et år så ser jeg ikke bort ifra at det kan være "stuck" når du trenger det.

 

 

Ok.Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig program! :)

 

Hadde et par problemer i går though. Jeg så Kingdom of Heaven i litt HD, problemet var at det fra tid til annen lagget skikkelig. Så gikk det kanskje 20 sekunder, så var alt fint igjen. Det gikk alt fra 1 minutt til 30 minutter, så begynte det å hakke litt igjen. Noen som har peiling på hva det kan være for noe?

 

Jeg har ikke gjort noe på instillinger i programmet, noen jeg absolutt burde endre på? Jeg sender alt via det trådløse nettet, og PCen min er mer enn god nok til å gjøre jobben, 2 kjerners prosessor har jeg også om det kan gjøre noe ekstra :)

Lenke til kommentar
Herlig program! :)

 

Hadde et par problemer i går though. Jeg så Kingdom of Heaven i litt HD, problemet var at det fra tid til annen lagget skikkelig. Så gikk det kanskje 20 sekunder, så var alt fint igjen. Det gikk alt fra 1 minutt til 30 minutter, så begynte det å hakke litt igjen. Noen som har peiling på hva det kan være for noe?

 

Jeg har ikke gjort noe på instillinger i programmet, noen jeg absolutt burde endre på? Jeg sender alt via det trådløse nettet, og PCen min er mer enn god nok til å gjøre jobben, 2 kjerners prosessor har jeg også om det kan gjøre noe ekstra :)

 

Tipper det trådløse nettet ditt har skylden, om du kan bytte til kablet så forsvinner nok problemet. Når filmen streames så vil bitraten variere, og når den blir for høy så får trådløsnettet problemer.

 

En annen ting det kan være er at buffer går tom. Denne ser du på status tabben i programmet. Om denne blir "tom" så får pc'en problemer med å streame.

Lenke til kommentar
Er det mulig å øke bufferstørrelsen?

 

Ja, under "Transcode Settings" og "Common Transcode Settings" kan du øke transkoding bufferet til max 600Mb.

 

Under "Video Quality Settings" er det også et par parametre som folk med wifi bør se litt på.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar
Tester stream av full-hd film nå. Funker som bare det!

CPU load er på rundt 90-100% stort sett hele tiden, har en Intel Core 2 Duo E6750.

 

ligger på 60-75% på min core 2 duo 3,16ghz.. uklokket..

 

 

Streamer mine 720p tv-serie filer glimrende på trådløst nettverk gjennom PMS jeg. smile.gif

 

720p er vel hakket greiere ja.. kan jo være prosessoren hans er i svakeste laget også, vet ikke hvilke specs han har :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Er det mulig å øke bufferstørrelsen?

 

Ja, under "Transcode Settings" og "Common Transcode Settings" kan du øke transkoding bufferet til max 600Mb.

 

Under "Video Quality Settings" er det også et par parametre som folk med wifi bør se litt på.

 

Vil det bli enklere å spoole da?

 

Omtrent håpløst å spoole 720p for meg, og jeg har kablet nettverk

Lenke til kommentar

 

Ja, under "Transcode Settings" og "Common Transcode Settings" kan du øke transkoding bufferet til max 600Mb.

 

Under "Video Quality Settings" er det også et par parametre som folk med wifi bør se litt på.

 

Vil det bli enklere å spoole da?

 

Omtrent håpløst å spoole 720p for meg, og jeg har kablet nettverk

 

Å spole i transkodet materiale vil uansett være en prøvelse, bruk heller "Goto" funksjonen på PS3 for å hoppe til et bestemt sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...