Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnevennlige områder i Oslo


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg bor i en toroms på Torshov sammen med min samboer. Fjerde etasje, ingen heis. Vi liker oss godt der, men nå venter vi barn, og vi vil flytte til et mer familievennlig sted. Stikkord: Mer plass, garasje, grøntområder, andre barnefamilier, trygghet, litt lavere prisnivå så man får mer for pengene enn midt i Oslo sentrum. Gjerne rekkehus el.l.

 

Vi vil ikke altfor langt unna sentrum.

 

Har noen bra tips til steder vi bør fokusere letingen på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg bor i Gjerdrum. Trives veldig godt her, ikke noe mobbing på skolen jeg går på og tror det er like bra miljø på barneskolen. Tar ca. 30 min å kjøre til oslo og 20 min til Gardermoen. Er passe med rekkehus her og tipper det kommer til å bli bygget mange flere i fremtiden. De driver også og bygger en ny ungdomsskole som blir ferdig om rundt en halvt år.

 

Jeg stor koser meg her i Gjerdrum :D

Endret av Andie93
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar! Vi har bestemt oss for å bli boende på Torshov en stund til, kanskje til ungen er et år gammel.

 

Oppsal har jeg fått tips om ellers også, så det er en het kandidat. Vi har sett på noen leiligheter der, men det ligger ikke så mye ute som "passer godt nok". Vestli vurderte vi litt (spess. Vestli Hageby), men vi er usikre på området. Jeg jobber svært nær Vestli, så det hadde jo vært greit på det viset. Jeg syns kanskje det er litt langt nordøst, men det er kanskje bare fordommene mine som snakker. Har noen uheldige "gale gangstere"-assisiasjoner mot områder som ligger for langt oppi der :)

Lenke til kommentar
Tusen takk for alle svar! Vi har bestemt oss for å bli boende på Torshov en stund til, kanskje til ungen er et år gammel.

 

Oppsal har jeg fått tips om ellers også, så det er en het kandidat. Vi har sett på noen leiligheter der, men det ligger ikke så mye ute som "passer godt nok". Vestli vurderte vi litt (spess. Vestli Hageby), men vi er usikre på området. Jeg jobber svært nær Vestli, så det hadde jo vært greit på det viset. Jeg syns kanskje det er litt langt nordøst, men det er kanskje bare fordommene mine som snakker. Har noen uheldige "gale gangstere"-assisiasjoner mot områder som ligger for langt oppi der :)

 

Litt rart at du vil la et barn vokse opp i Oslo når dere ikke har økonomi til å bo på et tilnærmet sivilisert sted, men mulig det bare er meg.

 

Tenker også på skolegangen til barnet. Mye rart på mange Oslo-skoler, særlig sentrum/øst.

Lenke til kommentar

Vel, både jeg og min samboer liker Oslo, og jeg jobber i Oslo med planer om å fortsette i jobben min. Det er sant som du sier, vi har ikke råd til leilighet som koster 4.500.000 på "vestkanten", men det å flytte helt bort fra byen er egentlig ikke et alternativ.

 

Jeg har også tenkt på skolegang, men det er noen år til det blir et virkelig hett emne. Innen den tid håper vi å sitte noe bedre i det økonomisk. Jeg har en god jobb og tjener ganske greit, men p.t. tjener ikke min samboer nok til at de områdene vi virkelig kan tenke oss i Oslo er aktuelle.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Min samboer og jeg flyttet fra Nydalen til Oppsal da hun var gravid. Kriteriene for ny leilighet var ganske mye det samme som dine, dvs barnevennlig og grei pris. Nå har det gått et par år og vi har betydelig bedre økonomi. Vi har altså muligheten til å kjøpe noe som ligger nærmere sentrum, men vi trives såpass godt her at det ikke er aktuelt å flytte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...