Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnevennlige områder i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor må dere bo i oslo?

Finns masse steder som er mye billigere og med masse grøntområder, men bare ikke i oslo.

Helt enig i det du sier der...:)

 

Bor selv i Steinsåsen 45 min uttafor Oslo, og stooortrives her...^^ Er bare 10 min til Hønefoss oxo...:p Det er ikke for kort, og ikke for langt unna heller å bo her i forhold til oslo..;)

Lenke til kommentar
Hvorfor må dere bo i oslo?

Finns masse steder som er mye billigere og med masse grøntområder, men bare ikke i oslo.

Helt enig i det du sier der...:)

 

Bor selv i Steinsåsen 45 min uttafor Oslo, og stooortrives her...^^ Er bare 10 min til Hønefoss oxo...:p Det er ikke for kort, og ikke for langt unna heller å bo her i forhold til oslo..;)

 

Hønefoss er vel ikke akkurat noe å trakte etter ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
God idé! Da kan barnet leke med alle de hyggelige innvandrerne fra holmlia i ungdomsårene.

Narkomani neste!

:roll:

 

Holmlia ligger i bydel Søndre Nordstrand.

--

Mer spesifikt vil jeg anbefale trådstarter Nordstrand-Bekkelaget-Ekeberg.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor må dere bo i oslo?

Finns masse steder som er mye billigere og med masse grøntområder, men bare ikke i oslo.

Helt enig i det du sier der...:)

 

Bor selv i Steinsåsen 45 min uttafor Oslo, og stooortrives her...^^ Er bare 10 min til Hønefoss oxo...:p Det er ikke for kort, og ikke for langt unna heller å bo her i forhold til oslo..;)

 

Hønefoss er vel ikke akkurat noe å trakte etter ;)

 

 

Hva er så galt med Hønefoss...? det mylderer ikke akk av liv i Hønefoss etter kl. 5 på kvelden, men unger på 1-2 år skal vel ikke være "ute på by'n" vel?!! :p Dessuten, kjapp vei til Oslo, og du kommer deg til rolig områder hvor det ikke er så veldig mye trafikk og støy fra bylivet...;)

Lenke til kommentar
Hvorfor må dere bo i oslo?

Finns masse steder som er mye billigere og med masse grøntområder, men bare ikke i oslo.

Å flytte fra ett sted i Oslo, til et annet sted i Oslo, det er en grei operasjon. Å flytte til en annen by er ikke bare en større operasjon med tanke på den fysiske flyttingen, men det betyr også at to personer må finne seg ny jobb. Det er ikke gjort i en håndvending, og når man har et tredje familiemedlem på vei, da ønsker man gjerne å beholde litt stabilitet i motsetning til å prøve lykken "på bøgda".

Lenke til kommentar
Holmlia ligger i bydel Søndre Nordstrand.

--

Mer spesifikt vil jeg anbefale trådstarter Nordstrand-Bekkelaget-Ekeberg.

 

Ja, og nå er jo de områdene der synonymt med minimum 4 millioner for noe som er tilnærmet barnevennlig. Men for all del, jeg kunne godt tenke meg å kjøpe noe der jeg og.

 

QUOTE(sindres @ 02/01-2009 : 00:32) *

Bydel Nordstrand.

 

 

God idé! Da kan barnet leke med alle de hyggelige innvandrerne fra holmlia i ungdomsårene.

Narkomani neste!

 

Du har vel strengt tatt ikke skikkelig empirisk ryggdekning for den påstanden der. Det finnes faktisk akseptable skoler også i bydel Søndre Nordstrand. Når det gjelder den mener jeg at den har et noe ufortjent rykte, spesielt når boligprisene der begynner å komme opp på nivåer som gjør at Ghetto-fiseringen reduseres.

 

Hva er så galt med Hønefoss...? det mylderer ikke akk av liv i Hønefoss etter kl. 5 på kvelden, men unger på 1-2 år skal vel ikke være "ute på by'n" vel?!! tongue.gif Dessuten, kjapp vei til Oslo, og du kommer deg til rolig områder hvor det ikke er så veldig mye trafikk og støy fra bylivet...wink.gif

Kjapp vei til Oslo; å bruke 1 time hver vei, hver dag er ikke noe de fleste av oss ønsker. For mange er Oslo det eneste aktuelle når man søker jobb, har man høy utdanning er det ofte begrenset med muligheter utenfor de største byene.

Lenke til kommentar

 

Hva er så galt med Hønefoss...? det mylderer ikke akk av liv i Hønefoss etter kl. 5 på kvelden, men unger på 1-2 år skal vel ikke være "ute på by'n" vel?!! tongue.gif Dessuten, kjapp vei til Oslo, og du kommer deg til rolig områder hvor det ikke er så veldig mye trafikk og støy fra bylivet...wink.gif

Kjapp vei til Oslo; å bruke 1 time hver vei, hver dag er ikke noe de fleste av oss ønsker. For mange er Oslo det eneste aktuelle når man søker jobb, har man høy utdanning er det ofte begrenset med muligheter utenfor de største byene.

 

 

Sant så sant...:)

 

Men med tanke på rolige områder så er Oslo er røft miljø i forhold...! Det er ikke til å stikke under en stol engang...:p Men er man vandt med å bo i oslo så blir det vanskelig å omstille seg til lande livet og som du nevner; søker jobb md høy utdannelse...

Endret av Svirre91
Lenke til kommentar

Oi, var fortsatt liv i tråden, jo.

 

Nærhet til Hønefoss interesserer meg ikke. Beklager, sånn er det bare, selv om Hønefoss sikkert er et fint sted.

 

Når det gjelder omstilling til "livet på landet" så har jeg erfaring, etter å ha vokst opp blant 5000 andre mennesker på en øy i havgapet. Jeg vet hvordan det er å bo på bygda, og jeg trakter egentlig ikke etter det. Vanskelig å finne jobb, og harde ungdomsmiljøer med sprit og narkotika. Lufta og vannet er bra, ellers er jeg nok mer på nett med byen for tiden.

 

Bradbury: Vi har sett på Oppsal, og det virker som et fint strøk med bra priser. Takk for tipset, du skal ikke se bort fra at det blir en realitet :)

Lenke til kommentar
Jeg vet hvordan det er å bo på bygda, og jeg trakter egentlig ikke etter det. Vanskelig å finne jobb, og harde ungdomsmiljøer med sprit og narkotika. Lufta og vannet er bra, ellers er jeg nok mer på nett med byen for tiden.

 

Denne bifalles i stor grad. Tror faktisk det er lettere å skjerme barna/ungdommene fra slikt i by enn på landet. Der ejg vokste opp var det 2 fritidsaktiviteter; fyll/dop/råning eller fotball.

Lenke til kommentar
Når det gjelder omstilling til "livet på landet" så har jeg erfaring, etter å ha vokst opp blant 5000 andre mennesker på en øy i havgapet. Jeg vet hvordan det er å bo på bygda, og jeg trakter egentlig ikke etter det. Vanskelig å finne jobb, og harde ungdomsmiljøer med sprit og narkotika. Lufta og vannet er bra, ellers er jeg nok mer på nett med byen for tiden.

Da har du sikkert havna på et av de få plassene UTTAFOR byen hvor det foregår dop/narkotika på høyt niva...dessuten så kan man ikke stikke under en stol at byen er et tøffere miljø...! Det går ikke én eneste dag som du ikke hører om noe som har skjedd inne i byen...

 

Har bodd på Hadeland, et enda mer øde sted enn Steinsåsen, og når jeg bodde der så måtte man omtrendt leite etter narkomiljø der...veldig lite...og fyll møter du uansett hvor du er hen...;)

 

Men du bosetter deg der du føler deg mest hjemme... Alle trives på forskjellige steder...:)

Lenke til kommentar
Har det ikke vært ganske mye ståk rundt narotikamiljøet på Hadeland? Det er for øvrig ikke så jævlig øde her. :p

I motsetning til de som fant ut at hasjplantasje var "inn"...det har vært over store deler av østlandet nå...men du hører alltids noe bråk eller sånt no i fra oslo på nyheter...;)

Lenke til kommentar

Risløkka/Vollebekk/Linderud. I disse områdene finner man både leiligheter og hus. Det er fortsatt innenfor bomringen, og kun 15 min kjøring til sentrum. Veldig bra kollektiv mot og fra byen. Tar bare overkant halv time å dra til Gardermoen herfra, kjekt når man skal på ferie. Har hørt fra bekjente at Risløkka er "vestkanten" av østkanten, for den som skjønner det :p

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Overhørte følgende på Peppe's pizza (ved sinsen).. det var to barn, gutter, og to voksne - antar de voksne var foreldrene til det ene barnet.

Så sier barnet:

"jeg vil ikke gå på XXXX skole for der er det bare negere og de denger deg hvis du ikke gjør som de sier"

Foreldrene var enige.

 

Sånt må man vel tenke på i dagens multikulturelle samfunn.

Lenke til kommentar
Overhørte følgende på Peppe's pizza (ved sinsen).. det var to barn, gutter, og to voksne - antar de voksne var foreldrene til det ene barnet.

Så sier barnet:

"jeg vil ikke gå på XXXX skole for der er det bare negere og de denger deg hvis du ikke gjør som de sier"

Foreldrene var enige.

 

Sånt må man vel tenke på i dagens multikulturelle samfunn.

Akkurat den biten tror jeg unga er mest engstelig for...klart det finnes mange hyggelige innvandere, men til veldig mange så har vi ikk respekt for de...bare å se på TV2 nyhtene en gang det, så skjønner dere det nok...

Lenke til kommentar

Det finnes områder i Oslo hvor ni av ti nyfødte er fra foreldre med innvandrerbakgrunn. Man trenger ikke være rasist for å la dette være en betydelig faktor i avgjørelsen om å ikke flytte til denne bydelen. Det kan være hardt å være en minoritet, og jeg ser ikke noen grunn til å la dine egne barn vokse opp som en minoritet på skolen når de ikke trenger å være det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...