Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noe med hvor mange skjermer man kan ha, ikke noe med skalering etter det jeg har forstått.

Og da er det som Ghost sier.

Alle 5870 har tilkobling for 3 skjermer, så 2 i CF blir 6 ( hvis du tar SIX-versjonen så får du 12 skjermer, 6 på hvert kort )

Fremdeles så er 3 kort som gir den beste skaleringen, 4 er dødfødt i spill ennå ihvertfall.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Eyefinity er ganske kuult, men små irriterende at man ikke får skjermer med super tynne rammer. Eller får man dette?

 

Hadde jeg hatt plass så skulle jeg kjøpt en 24" til, men tar noe plass i bredden.

 

5870 har tilkobling for 4 skjermer, men man kan vel bare bruke 3 av dem samtidig. Sikkert fordi Displayport og Hdmi er den samme utgangen.

 

Sitter å vurderer et 5870 til her :D Cf morro.

 

Hmm, lurer på om jeg skal dra igang et prosjekt her. skaffe frem 3x dell 19" lcd skjermer, demontere de og bygge de inn i et cusom kabinett. Får da 3x 19" i bredden = 3840x1024 med meget smale skiller mellom skjermen..

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Eyefinity er ganske kuult, men små irriterende at man ikke får skjermer med super tynne rammer. Eller får man dette?

 

Hadde jeg hatt plass så skulle jeg kjøpt en 24" til, men tar noe plass i bredden.

 

5870 har tilkobling for 4 skjermer, men man kan vel bare bruke 3 av dem samtidig. Sikkert fordi Displayport og Hdmi er den samme utgangen.

 

Sitter å vurderer et 5870 til her :D Cf morro.

DisplayPort har egen utgang og DVI/HDMI utgangene er delt, så du får ikke brukt alle DVI/HDMI utgangene samtidlig

 

men det er ukjent om DisplayPort + DVI eller HDMI + Analog D-SUB funker :p

 

htpcen min har sån at HDMI/DVI er delt og at analog D-SUB ikke er delt

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Du klarer ikke å lure skjermkortet ved å kjøre dn ene skerjmen via et VGA adapter, har prøvd, funker ikke.

 

Om du er redd for rammer og har stor plass skaffer du deg 3stk Full HD projektorer og setter de opp med en hvit bakgrunn som er er "bøyd" så har du "en" diger skjerm med 5760x1080 på en lang skjerm 100% uten kanter, hadde jeg hatt råd til det hadde jeg gjort det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...