Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

skrapelyd?

sjekket viftene?

 

liten update angående 5900( les nederst ):

AMD just launched the Radeon HD 5700 series for the mid-range segment after launching the Radeon HD 5800 series for the performance users just a few weeks ago. We got word that the Radeon HD 5900 is being prepared for launch, but perhaps not for another couple of weeks, or even months, depending on how the development of Fermi goes over at NVIDIA.

 

As you perhaps remember back in April AMD brought in the slightly refreshed RV790-based Radeon HD 4890 to fight off NVIDIA's new high-end chips. The Radeon 5900 series will probably be somewhat of a deja-vu experience, where NVIDIA presents its news performer and AMD brings out the big guns.

 

"ATI Radeon HD 5900 Series" = ati2mtag_Evergreen, PCI\VEN_1002&DEV_689C

"ATI Radeon HD 5900 Series " = ati2mtag_Evergreen, PCI\VEN_1002&DEV_689D

 

Update: Radeon HD 5900 is most likely not a refresh or shrink, but Hemlock, and as you can see from the driver there will be two versions.

 

Update 2: Radeon HD 5970 confirmed as Hemlock, the second driver string is most likely Radeon HD 5950 shipping later on.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yes sir.merkelig etter litt svak tapping med fingeren så forsvinner det men kommer tilbake når jeg restarter,og akkurat som litt skrangling når jeg banker svakt på kortet akkurat som noe er løst inni der,kan seff være vifta men vakke sånn på det andre kortet:(hva mener du sjekka vifta?

Lenke til kommentar

Har egentlig min egen teori på om at dette er litt relatert til nVidia's GPGPU fokus (I tillegg til andre grunner selvklart) som blir mer tydelig for vær generasjon. Hvis de taper nok i denne runden kan det hende det egentlig er bra for konkurransen.

 

1. AMD får litt sårt trengt kapital til prosjektene sine (holde underskuddet unna)

2. nVidia får seg et spark i ræva som sier at de burde ta vare på primærmarkedet sitt. (Spesielt nå da chipset business er litt usikker akkurat nå).

3. Neste generasjon igjen blir interessant. Både fra AMD/ATI og nVidia.

 

Tror egentlig dette bare kunne vært farlig hvis det endte opp med å bli en langtekkelig hendelse. (Eks: Intel vs AMD etter/før Athlon, hvis eg ikke er helt på jordet nå?)

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Jeg håper at ATi klarer å ta litt innpå nVidia (viktig med stor V og liten n..) ATi har lenge levert mye for pengene uten at det har virket som at det helt er nok, satser på at GT300 ikke yter så godt for å utligne tallene og markedsandelene litt :)

 

Jeg sjekka forresten Shift med alt på HIGH i går, gikk silke mykt det. Skal se om jeg får tatt en 3DMark06 tur også. Kortet ligger på 40-45, så vifta hører jeg ikke noe til. Men igjen, det er 10-15 grader der maskinen står, det kan vel hjelpe litt på :)

Lenke til kommentar
Har egentlig min egen teori på om at dette er litt relatert til nVidia's GPGPU fokus (I tillegg til andre grunner selvklart) som blir mer tydelig for vær generasjon. Hvis de taper nok i denne runden kan det hende det egentlig er bra for konkurransen.

 

1. AMD får litt sårt trengt kapital til prosjektene sine (holde underskuddet unna)

2. nVidia får seg et spark i ræva som sier at de burde ta vare på primærmarkedet sitt. (Spesielt nå da chipset business er litt usikker akkurat nå).

3. Neste generasjon igjen blir interessant. Både fra AMD/ATI og nVidia.

 

Tror egentlig dette bare kunne vært farlig hvis det endte opp med å bli en langtekkelig hendelse. (Eks: Intel vs AMD etter/før Athlon, hvis eg ikke er helt på jordet nå?)

AMD har helt nytt design på neste generasjon gpu har jeg hørt, og ja AMD trenger dette veldig mye, trur ikke det blir intel vs amd, trur ikke nvidia går så lavt og si til OEMs at de ikke skal kjøpe ATI gpuer og lokker de med rabatter og hemelige kontrakter! bah

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Har nå arbeidet litt med fremsiden, den er i alle fall så ryddig nå at ingen kan klage på det :grin:

 

Håper på gode tilbakemeldinger og kanskje litt konstruktiv kritikk ;)

 

Har stengt å sette opp reviews-ene etter hvilken driver de er testet med, så det blir et slags arkiv, de som står der nå blir under release reviews da, skal prøve å finne tester av den nye driveren, men ikke nå, kanskje noen som har en liten liste?

Lenke til kommentar
Fronten ble bra den nå :thumbup:

Litt om dx.11 og at det første dx.11 spillet kommer i Desember hadde ikke vært dumt:)

Jeg kan godt finne dx.11-lista eller lage en til deg som du kan smekke inn på førstesiden=)

Det har vert kjempefint ;) kan lage en egen spoiler under Eyefinity for dx11 med info om det, og liste over alle spillene i en underspoiler. det må bli bra?

 

Hvilken annen info er det som er ønskelig om dx11?

 

EDIT:

 

Mener en ny fremside spoiler under Eyefinity spoilern, ikke en spoiler i Eyfinityspoilern

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...