Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Dette i tillegg til dårlig begrunnelse (VAT included, som vi ikke skal betale), og at det også er Euro i land utenfor EU, og at Storbritannia har langt billigere spill enn oss, i tillegg til at det går imot målsetningene til Valve (å få billigere spill på nett pga. ingen frakt, lager eller emballasjekostnader), er hovedproblemene i denne saken, og det vi burde fokusere på.

 

Ja eg er såklart enig at det er veldig unødvendig å betale for VAT me ikkje har, og det er noko eg håpar (folk i Norge som jobbar med sånt) kan ordne.

 

Ellers har eg aldri sett nokon plass at målsetninga til Valve har vore å få billigere spel på nett. Kan ha gått meg hus forbi, men gjerne gi kilde om du har.

 

Men å fortsette å handle på Steam betyr og å spare miljøet. Og som alle veit, koster det å vera miljøbevist.

Verden me lever i fungerer på feil måte, heilt klart,

Men Steam er fortsatt eit godt tilbud for å handle spel, kanskje prismessig vil det lønne seg å handle i butikk på de nyaste titlene. Som såklart er dumt, men ikkje grunnlag for ein boikott av Steam. Heller la vær å kjøp de nyeste titlene og bruk de gode tilbudene som kjem der frå tid til anna. Det vil nok kome ein prisreduksjon der med tida.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, eg og er overbevist om at Steam sine salgstall har gått ned. Men eg er sikker på at det har noko med at verden er inne i ei "økonomisk krise". Så folk handlar vel generellt ikkje like mykje som før.

Spillsalget har etter det jeg har hørt (bla på BBC World Service) at spillsalget har gått oppover jo mer folk mister jobbene.

 

Ang. miljøet tror jeg du er sarkastisk nå. Men digital distribusjon er billigere enn fysisk. Da skal vi spare på det. På noen punkter skal det ikke koste å være miljøbevisst.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Er det en side der man kunne kjøpe serialer man aktiverte i steam, og lasta ned og spillte der? Er den sikker?

Husker ikke helt hva den hette.... Var noe snakk om den i denne tråden...

 

EDIT: Tror det var direct2drive det var snakk om... Noen som har peiling?

Tenkte å kjøpe left 4 dead, og det kosta bare 20 dollar der....

 

Er jo kun 137 kroner, noe jeg ikke syns er for dyrt...

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Noen som har kjennskap til direct2drive.com da? Er den sikker?

Er jo veldig billig, og grei, så om den er sikker, så kjøper jeg left 4 dead der :)

 

EDIT: Haha, det var visst ikke så billig... Det var en guide :/

Betaler ikke 20 dollar for en guide...

 

EDIT2: wtf, de har ikke left 4 dead der.... Skuffende :S

Endret av kjermy
Lenke til kommentar
Hvis du ikke kjøper spillene via Steam, kan du bare registrere Steam spill. Som CS, HL, HL2 osv.

 

Ikke helt riktig. Det finnes flere spill som har "støtte" for steam.

Jeg kjøpte nylig Grid Defense fra Direct2Drive. Selv om nettsiden er en direkte konkurrent av Steam, så hadde spillet i dette tilfelle 100% støtte for å bli lagt inn i steam.

Man fikk en steamversjon av installasjonsfilen pluss spill serial som måtte bli lagt inn i steam sin installasjonsprosedyre. Selve spill data'en ble også lagt under steamapps mappen.

Nå starter jeg spillet fra steam som også holder spillet oppdater om nødvendig.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke kjøper spillene via Steam, kan du bare registrere Steam spill. Som CS, HL, HL2 osv.

 

Ikke helt riktig. Det finnes flere spill som har "støtte" for steam.

Jeg kjøpte nylig Grid Defense fra Direct2Drive. Selv om nettsiden er en direkte konkurrent av Steam, så hadde spillet i dette tilfelle 100% støtte for å bli lagt inn i steam.

Man fikk en steamversjon av installasjonsfilen pluss spill serial som måtte bli lagt inn i steam sin installasjonsprosedyre. Selve spill data'en ble også lagt under steamapps mappen.

Nå starter jeg spillet fra steam som også holder spillet oppdater om nødvendig.

Syns det er ufattelig lurt av Direct2Drive...

 

De stjeler nok en god del av det europeiske markedet, når Direct2Drive har ordentlige priser...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjekket om det gjelder alle spill. Men det kan godt tenkes at nye spill som både dukker opp på Steam og D2D vil være støtte for Steam install. Uansett var det ikke det jeg var ute etter (støtte for steam). Største bonusen er at det MYE billigere enn steam på D2D etter $ = €.

;) Anbefaler D2D, trygt, effektivt og billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...