Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, takket vaere tipset ditt khogn sjekket jeg prisen paa amazon.de, og der er jaggu prisen satt ned til 23,97€ (omregnet med dagens kurs ca 30 $). Da faar jeg baade pose og sekk hvis jeg bestiller der istedenfor fra latterlige Steam.

 

Edit:

play.com selger spillet for 19.49€ !!

Endret av Patton
Lenke til kommentar
"Ifølge Gamasutra snakket Newell om manglende fleksibilitet i fysiske spillbutikker, hvor dagens modell gjør det bortimot umulig å finne riktig pris på spill. Et hinder Valve ikke må over for å eksperimentere i Steam."

 

Link

 

Må vi i Europa betale mer enn andre fordi vi er med i et eksperiment? :ermm:

 

Der snakker han jo om eksperimentene de har gjort med å sette ned prisene på spill i korte perioder for å øke omsetning, det har lite å gjøre med $=€.

Lenke til kommentar

Jobber innen IT og sliter med samme problemet på jobb. En del amerikanske programvareselskaper har av en eller annen merkelig grunn valgt å selge tingene sine mye billigere i UK enn i resten av Europa. Svært mange av de opererer med 1€ = 1$ som jo er helt på trynet. Når det er snakk om lisenser som koster opp mot 59k i NOK, så blir det faktisk ganske stor prisforskjell.

 

Det er bare en ting som fungerer her og det er forbrukermakt. Kjøp spillene der det er billigst!

 

Har alltid vært veldig fan av Steam og ser på download som framtiden når det gjelder all distribusjon av programvare/spill/musikk/film o.l. , men hvis det betyr at det ønsker å prise seg ut så "be my guest" da kjøper jeg varene en annen plass.

Lenke til kommentar

Uff. Jeg kjøpte mitt første spill på steam i helgen. Det var salg på en pakke med flere småspill, deriblandt Trials 2 Second Edition og I-Fluid. Dette er spill jeg har ønsket meg, da det er greie spill til å drepe litt dødtid på skolen.

 

Til mitt forsvar kjøpte jeg mye på steam før, når kjøper jeg "aldri" (dvs. ikke med mindre det er gode tilbud på spill jeg vil ha (ja, jeg vet at de ikke er gode i forhold til tilbudene for amerikanerne og briter), og som gjerne ikke finnes i butikk).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Wow. Gir folk bort Lost Planet nå? Jeg vil ha!

 

EARN IT! :p

 

Kan man aktivere samme key åp flere Steam kontoer hvis man avinstallerer spillet på den opprinnelige da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...