Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto IV (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legger til at jeg også finner det merkelig at anmeldelsen kan skrive noe om en "Forrykende flerspillerfest". Fra min erfaring er det tilnærmet umulig å finne et spil med særlig mer en 10 stk, i hovedsak fordi spillet har en morsom vane å krasje av diverse årsaker omtrent annenhver gang man skal spille over nett. Mange har også gitt opp pga det elendige "Games for Windows"-systemet, som gjør - om mulig - vondt verre. Leste gjennom anmeldesen en gang til, og må faktisk si meg veldig skuffet over hvor sløv anmelder har vært når det kommer til å nevne alle problemene.

Lenke til kommentar
hvilke koder/ting mener du Andeby?

er jo el den forskjellig du kan gjøre utenom storyen da? alle de "små" oppdragene fra vennene, due jakt(slik som gjemte pakker i de tidligere versjonene) osv?

Tenker på sånne som at alle i byen går til angrep på hverandre, alle i byen er horer, sånne som bare er der på gøy.

 

Edit: Om dere vil se litt hva folk synes om GTA IV og problemene folk har, ta en kikk her.

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

Dette høres jo bra ut! Skal kjøpe spillet så fort jeg får mulighet til det. Nå er jeg på juleferie, så nå er det ingen vits, men så snart jeg kommer hjem igjen, da blir det nok innkjøp, ja. :)

 

Den installasjonsprosessen hørtes jævlig ut da. Idiotisk at man må gjøre så mye tull før man slipper til.

 

Fin omtale! :)

Lenke til kommentar

Jeg slet litt med installasjon av dette spillet, man "MÅ" nemlig ha xp sp3 for å få spillt.

ikke hadde jeg lyst til å legge inn xp sp3 heller.

til dere som tenker det samme, her er en liten fiks, for man trenger faktisk ikke sp3 for å spille spillet.

 

Step 1: Run Regedit by Clicking on Start -> Run , type in regedit and press enter

Step 2: Make a backup of your registry (just in case)

Step 3: Browse to "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ CurrentControlSet\ Control\ Windows"

Step 4: Modify the value of "CSDVersion" from "0x00000200" (SP2) to the Windows XP SP3 value of "0x00000300"

Step 5: Close registry editor

Step 6: Reboot

Step 7: Start GTA

 

Leter fremdeles etter en måte å kunne tvinge grafikken til det jeg ønsker selv. Har 1GB ram på skjermkortet men spillet "ser" bare 512MB

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Fysj, 9'er for innhold kanskje men totalt burde spillet få en 7'er MAKS!

Hvorfor? Det er på tide at irriterende features aka kopibeskyttelse og registreringer trekker ned og kraftig!

Så lærer utviklerne litt, tror faktisk vi burde holde kurs for de, for de kan tydeligvis svært lite når det kommer til design.

 

10'ere er ellers forbeholdt perfekte spill, GTA 4 er LANGT ifra perfekt, fiks kopibeskyttelse, skyt formannen i Games for Windows og riv ut Live søpplet så kan vi få noe BRUKBART.

 

Ellers mangler det info om coop modus og om du kan her være to mann mot byen fyllt med sivile og purk.

Dette var saken som gjorde GTA 2 genialt, muligheten til å fucke med purken og nr 2 kommer inn som assistanse! PERFEKT MORRO!

Lenke til kommentar

Er enig med anmelder om at det er et supert spill.. Men kan ikke si meg enig med karakteren i det hele tatt..

 

Det blir veldig overfladisk å kun se på det spillmessige innholdet i forhold til karakteren.. Det finnes nemlig mye å trekke ned for..

 

1. BUGS! Da jeg kjøpte spillet var det i praksis ikke spillbart på min maskin(vista 64bit) mye hjalp med den siste driver oppdateringen fra nVidia. men det er ikke til å skyve under en stol at mange har hatt store problemer med dette spillet..

 

2. Window Games Live! Dette programmet er helt unødvendig, og jeg skjønner ikke hvorfor de skal tvinge meg til å bruke det.. halvparten av funksjonene fungerer ikke ordentlig alikevel.

 

3. Irriterende game save funkskjon. Dette var riktig nokk mest irriterende da spillet klikket hele tiden. Men det er irriterende å ikke kunne save når man vil.. Spesielt i de delene av spillet hvor man bare cruser rundt i byen uten spesielle oppdrag.. Ogrå irriterende at når du velger replay hvis du failer et oppdrag så forsvinner f.eks biler og våpen til tider...

 

4. Dårlig koding/porting.. Mye er blitt nevnt her, og det meste stemmer.. Grafikken er til tider veldig bra, mens den på andre områder ikke er opp til dagens standard.. ALt i alt så ser det veldig bra ut derimot..

 

Skulle jeg gi en karrakter så hadde det nokk blitt en 7. Det er ikke bra nokk å bare slenge et spill ut på markedet som ikke fungerer som det skal!! Det blir gjort alt for ofte i disse dager, og det holder bare ikke! Betaler jeg 550kr for et spill forventer jeg at det fungerer fra dag en. ikke 3 uker etter jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar

9 av 10? forstår ikke at denne TEST pcen drar spillet "glatt" jeg sliter med mitt system, føler det er noe muffins her, og Ja som andre her sier så klager absolutt ALLE på forum over helvettes lagg og at det er uspillbart på høyere grafikk en "low/medium"

 

:nei:

 

og har det kommet noe fix eller patch? som gjør at det støtter sli osv? syns heller ikke det drar serlig mye nytte av Quad prossesorer heller, som det står bak på koveret om jeg husker rett.

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Jeg ønsker full frihet når det gjelder instillinger og sånt. Får jo fan ikke endret tastene man styrer med engang. Dette skuffer mye i forhold til de eldre spillene av gta. Nok et PC spill ødelagt, for det er jo det disse spillene egentlig er! Skulle heller vært portet fra pc til konsoll, for der kan de ikke slippe det før det virker skikkelig.

Lenke til kommentar
9 av 10? forstår ikke at denne TEST pcen drar spillet "glatt" jeg sliter med mitt system, føler det er noe muffins her, og Ja som andre her sier så klager absolutt ALLE på forum over helvettes lagg og at det er uspillbart på høyere grafikk en "low/medium"

 

:nei:

 

og har det kommet noe fix eller patch? som gjør at det støtter sli osv? syns heller ikke det drar serlig mye nytte av Quad prossesorer heller, som det står bak på koveret om jeg husker rett.

 

Det er ikke rart, siden det finnes nisser her på forumet som har en forskrudd mening om at 20-30fps gir "perfekt" spillytelse. Dette faller jo på sin egen urimelighet, da 20-30fps er langt i fra realistisk og mister man 10fps til blir spillet rene slideshowet.

 

Trenger ikke mer enn en titt på dette bilde for å se hvilken forferdelig dårlig port dette er. Merk at dette er på meget god harwdware, lav oppløsning og bare 50% view distance. Crysis er jo faktisk lett å drive i forhold til dette...

 

post-96134-1229553517_thumb.png

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål: Må man kopiere musikken til en egen mappe for å få den i spillet? Kan vi ikke bruke Min Musikk-mappen?

I de tidligere spillene kunne man lage snarveier til filer og mapper for musikk. Vet ikke om det er det samme i IV, men vil tro det (får ikke kjørt det).

Husk også på at du må ha kodeker installert for at den skal spille av musikk. OOB støtter den bare ogg. VLC f.eks. funker fint til dette.

 

Så med andre ord "Nei, med mindre du laster ned diverse mods, kodecs og så videre på egenhånd."? Takk, sparte noen kroner der. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...