Gå til innhold

Stenge utestedene klokka to?


Fest og fyll  

119 stemmer

  1. 1. Bør utestedene stenge klokken 0200?

    • Nei, de bør stenge før
      10
    • Ja
      21
    • Nei, de bør kunne holde åpent lenger
      80
    • Vet ikke/ingen formening
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri opplevd bråk på byen i det hele tatt. Det nærmeste må ha vært da jeg lo litt av en gifteklar bonde på utdrikningslag ikledd bikini og da en kompis fant ut at det var en god idé å begynne å slåss med en gjeng bygdefolk i taxikøa.

 

Edit: Som vi alle vet så er de fra grisgrendte strøk hakket mer klar for bråk enn oss andre ...

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Føles som jeg lever i et annet land, her stenger alt alkoholsalg kl. 02:00 og lokalene stenges 02:30. Det er det de kristne som har bestemt.

 

Tror du bare må innse at dette aldri hadde blitt vedtatt hadde det bare vært kristne som støttet det. Akkurat som røykeloven, så er det faktisk ganske stor oppslutning blant "folk flest" om slike ting.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er irriterende at nok en gang bråkmakerne/søppelmenneskene bestemmer reglene. Hvorfor skal alle måtte gå hjem kl. 2 fordi enkelte ikke klarer å oppføre seg?

 

Det samme spør jeg. Dette går på bekostning av friheten vår. Ingen bombe at det er de rødgrønne som bestemmer noe slikt. Det eneste de ikke vil kontrollere er den store elefanten: Islam. Snart er vi en kommuniststat med Islam som statsreligion.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
Jeg synes det er irriterende at nok en gang bråkmakerne/søppelmenneskene bestemmer reglene. Hvorfor skal alle måtte gå hjem kl. 2 fordi enkelte ikke klarer å oppføre seg?

 

Det samme spør jeg. Dette går på bekostning av friheten vår. Ingen bombe at det er de rødgrønne som bestemmer noe slikt. Det eneste de ikke vil kontrollere er den store elefanten: Islam. Snart er vi en kommuniststat med Islam som statsreligion.

 

Tull tull og atter tull. For øvrig er dette et forslag som like gjerne kunne kommet fra forrige regjering.

Lenke til kommentar

Bare skummet igjennom tråden, men det virker ikke som mitt argument er nevnt. For meg er det det samme om ølkranen/spritutsalget stenger kl 2 eller kl 3. Det jeg vet funker bedre enn vår ordning her til lands er at utestedene holder åpent minst en time, gjerne to timer etter salget stopper. Dette gjør at mange kjøper mye rett før det stenges, men de går når de har drukket opp. Siden folk drikker i forskjellig tempo forlater de utestedene på forskjellig tidspunkt.

Lenke til kommentar
Føles som jeg lever i et annet land, her stenger alt alkoholsalg kl. 02:00 og lokalene stenges 02:30. Det er det de kristne som har bestemt.

 

Tror du bare må innse at dette aldri hadde blitt vedtatt hadde det bare vært kristne som støttet det. Akkurat som røykeloven, så er det faktisk ganske stor oppslutning blant "folk flest" om slike ting.

Tror du bare må innse at dette aldri hadde blitt foreslått dersom det ikke fantes kristne her.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror du er i overkant opptatt av å skylde alt slikt på kristne. Faktum er at røykeloven og innskrenkning i alkoholservering og utestedenes åpningstider er noe noe som har bred oppslutning i befolkningen. Når folk når en viss alder så er de som regel ikke interessert i bråkete ungdommer på nattestid i strøket de bor. Når folk når en viss alder begynner de å se at det er bedre å begrense røyking så mye som mulig for å beskytte allmennhelsen til flest mulig. Selvsagt generaliserer jeg nå, men at dette er alt pga kristne er enda mer generalisering, hvis ikke en ren konspirasjonsteori.

Lenke til kommentar

Skjenkestopp er ikke det samme som stengetid. Alle vet at det ikke er lurt å legge seg på oppgående rus. Jeg forsøker å ikke drikke annet enn alkoholfri væske de to siste timene før jeg legger meg.

 

Sier ikke at jeg er enig i forbudet, bare at skjenkestopp kl 2 ikke nødvendigvis betyr leggetid kl 2. Kjøp siste ølen kl 2 og kos deg med den en halvtime. Kastt deg ut på dansegultvet resten av kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...