Gå til innhold

Stenge utestedene klokka to?


Fest og fyll  

119 stemmer

  1. 1. Bør utestedene stenge klokken 0200?

    • Nei, de bør stenge før
      10
    • Ja
      21
    • Nei, de bør kunne holde åpent lenger
      80
    • Vet ikke/ingen formening
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening vil det ikke ha så veldig mye å si. Jeg jobber som drosjesjåfør og vet av erfaring at flesteparten av de som jeg kjører allerede er ganske fulle når jeg kjører dem ut. Bråk vil det alltid bli med tanke på den drikke-kulturen vi har i dette landet. Når så mange fulle personer samles samtidig, skal det mye til for at det ikke skal oppstå bråk. Jeg har også følelsen på, etter 10 år som sjåfør, at det faktisk er noen som går ut bare for å lage bråk.

 

Eneste jeg ser som fordel med at utestedene stenger tidligere er at folk kanskje kommer seg ut tidligere, slik at vi kanskje ikke må kjøre alle ut på en gang. Men jeg tror ikke folk kommer til å være noe mindre fulle for det.

Lenke til kommentar

Det er faktisk en sannsynlig effekt av å stenge utestedene mye tidligere. Edit: Da snakker jeg ikke om å stenge klokken 2, men å stenge ved midnatt.

 

Da vil folk gå tilbake til den gamle skikken med nachspiel istedet for vorspiel. Stenger man tidligere, vil folk gå ut tidligere, altså mindre tid til å drikke seg full før man går ut. Istedet vil folk ta et igjen etter at utestedene stenger.

 

Folk blir like fulle, men de gjør det rundt i forskjellige drabantbyleiligheter utover natten istedet for å stå dritings på byens drosjeholdeplasser klokka halv tre om natta.

 

Ikke så kjekt for naboene til nachspielene, selvsagt.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Eneste jeg ser som fordel med at utestedene stenger tidligere er at folk kanskje kommer seg ut tidligere, slik at vi kanskje ikke må kjøre alle ut på en gang. Men jeg tror ikke folk kommer til å være noe mindre fulle for det.