Gå til innhold

Slettmeg


Geek_Master

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke opp til meg, men slik det er nå så har vi jo allerede Den store mattetråden i Teknologi- og vitenskapsforumet. Når jeg tenker meg om er jo Denne tråden malplassert :p

 

Slik det er nå har vi jo to tråder som egentlig bare blir brukt til leksehjelp i matte. Mitt forslag er at Den store mattetråden blir brukt til generell diskusjon om matte, og at Den store matteassistansetråden blir brukt til leksehjelp. Men dette er jo noe moderatorene må ta stilling til...

Lenke til kommentar
Sant skal kjøpe dem. Jeg er gangske effektiv når jeg først er i gang, så jeg er nok ferdig med 1 og 2 klasse matte i løpet av et halvår.

 

Tviler på at du klarer å gå så fort igjennom og faktisk klarer å lære stoffet. Å gå gjennom 500-600 sider mattematikk, pluss 100 sider ungdomskolestoff, hvor ca 400 sider er nytt stoff er vanskelig. Du må tross alt gjøre noen oppgaver fra hver seksjon, og det tar litt tid.

 

Hvordan vet du at du er så rask? Har du noen gang skjekket?

 

Jeg tror at hvis du er rask, vil du klare dette. I år vil du klare å gå gjennom førsteklassepensum og kanskje litt av andreklassepensum. Neste år går du igjennom andre og tredjeklassepensum. Dermed vil du ha to år til å drive med universitetsmatte.

 

Jeg har gjort 120 sider 2MX på noen få dager nå i jula. Hvis jeg får oppgavehefte til jul blir det regning og 180 sider til. Så regner jeg med å bli ferdig med 2MX i løpet av totalt 1.5/2 mnd, pluss 4 mnd til 600 sider på 1MXY og 3MX. Det er et halvt år, og det er fler som har gjort det før meg (dog jeg i praksis gir meg selv 1 år). Det sier ikke mer enn meg enn hva det sier om å være engasjert. Tror nok han her, som i det store og det hele virker smart og engasjert skal klare det meste han får for seg ganske greit. Skulle ønske jeg ble like grepet som han på hans alder, da jeg faktisk hadde tid til det, heh...

 

Foreslår at du setter igang, så skal det nok gå temmelig greit å bli ferdig innen et halvår. Samtidig som det klart ikke er noen vits i å stresse

Endret av norman
Lenke til kommentar
Men hvis jeg blir ferdig i løpet av 10. klasse, hva skal jeg gjøre gjennom videregående da?

Skal jeg bare sitte i timene i første klasse å regne kalkulus, men hvis jeg gjør det ender jeg opp med å gjennomgå det samme som på ungdomsskolen, alle spør om hjelp støtt og jeg får ikke gjort en dritt i matte timene.

 

Si "vet ikke". Det hjelper.

Lenke til kommentar
Men hvis jeg blir ferdig i løpet av 10. klasse, hva skal jeg gjøre gjennom videregående da?

Skal jeg bare sitte i timene i første klasse å regne kalkulus, men hvis jeg gjør det ender jeg opp med å gjennomgå det samme som på ungdomsskolen, alle spør om hjelp støtt og jeg får ikke gjort en dritt i matte timene.

Hvis du blir ferdig iløpet av tiende, så jobber du videre med universitetsmatte selvfølgelig. Hvis du ikke ønsker å hjelp folk hele tiden, så er det bare å si at du ikke har tid å hjelp dem og de vil slutte å spørre deg. Noen ganger kan du også si at du ikke vet. Hvis det er sånn at når de spør deg, så er det ikke alltid du klarer å svare og det er ikke alltid du gidder. Da finner de nok heller noen andre å spørre.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Jeg har hjulpet mange i alle 3 årene på ungdomsskolen. Jeg er ganske flink til å forklare problemer i følge dem. Men det blir ganske kjedelig når jeg må sitte å se gjennom likninger og se etter feil fordi de har feil svar i forhold til fasitten.

 

Be dem prøve påny da vel. Det er det alle andre må gjøre, og det er det du gjør. Du lærer ikke MER av å lære bort stoff enn å lese på noe nytt, samtidig som det kan klargjøre viten du allerede har. Jeg "fester" ofte viten bedre av å lære bort. At læreren sier at det altid er sånn skal du ikke ta for tungt. Det er vel stort sett en pedagogisk standardsetning, og er en sannhet med modifikasjoner.

Endret av norman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...