Gå til innhold

Slettmeg


Geek_Master

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Precalculus av David Dwyer og Mark Grunewald er meget bra. Har kost meg litt med den i juleferien, og jeg har ikke hatt noen problem med at den er for vanskelig - selv om jeg bare har 2MX. Tar for seg derivasjon, integralregning, vektorer, trigonometri, logaritmer, sannsynlighet, det komplekse tallsystemet ...

 

Er nok ment som en bok man skal jobbe med før universitetsmatten, derav navnet. Man får også med en compact disc med masse videoer, oppgaver osv.

Lenke til kommentar
Godt å høre, for læreren min på ungdomsskolen mener at jeg ikke skal begynne på et nytt pensum og vanskeligere matte enn det vi har på ungdomsskolen.

Det er ikke bra å ligge foran pensum ifølge den sosialistiske modell vi fører her i landet. Læreren din har rett. Du bør prøve å gjøre det akkurat like bra som gjennomsnittseleven i klassen din.

Lenke til kommentar

Her på UiA bruker vi Thomas' Calculus, den er på engelsk, noe som jeg egentlig vil anbefale. Skal du studere matte på et høyere nivå ender du nok opp med ei engelsk bok uansett, da blir det og litt mer "internasjonalt" og du kan se på feks forelesninger fra universitet i USA der de underviser :)

 

Her er en som kjører gjennom Kalkulus på 20 min:

Part 1:

Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=Q9OkFTDG4fY...feature=related

 

Youtube har masse om calculus ^^

Lenke til kommentar

Denne er også bra: Matematikk for økonomer på 60 sekunder :)

 

Jeg liker forresten boken vi har brukt i matte 1 og 2 på NTNU, nemlig University Calculus av Hass, Weir og Thomas. Beste mattebok jeg har hatt noen gang, tror jeg. Men det kommer jo mye an på hva slags matematikk man liker - det kan jo være at du synes tallteori er mye mer spennende, for eksempel, men der har jeg ikke så mye anbefalinger å komme med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...