Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes menyen var drittkjedelig på demoen

Men spillet eide! :D

Var digg at man bøyde seg ned før man hoppet. Liksom at man merket at han bøyde knærne for å ta sats :p

Merker eg trenger litt trening på siktingen. Men det kommer vel etter hvert.

Var innom platekompaniet for noen dager siden forresten. Der var det en haug med Killzone 2 covere på øverste hyllene der det stod: Pre-book now and get (et eller annet med limited edition) :)

Lenke til kommentar

Mitt førsteinntrykk:

 

- Flotte lyseffekter og mange detaljer

- Noen fantastiske animasjoner

- Ansiktsmodelleringen var litt skuffende

- Noe lav fps til tider, kanskje fordi jeg kjører 1080p?

- Litt vel grått og kjedelig, men regner med det er større variasjon i fullversjonen

- Fantastisk lyd

- Liker granatene

- Kontrollmessig litt klumsete, men jeg er ikke vant til å spille FPS på PS3

- Rimelig standard FPS gameplaymessig, liksom ikke noe nytt

 

 

Så tja, veldig flott grafikk, men ikke så utrolig imponerende. Gameplaymessig ser jeg ikke det helt store, men over middels. Tviler på at jeg orker å skaffe dette, ikke på dag 1 i alle fall. Har så mange FPS-er på PC og X360 fra før. Kanskje jeg plukker det opp senere hvis det viser seg å bli en stor onlinehit.

Lenke til kommentar

Konge demo!

 

Grafikken og den artistiske stilen er nydelig. Lyden er sykt god! Satt å fniste i godstolen da jeg hørte skuddsalvene til Helghasetene treffe veggen bak meg. :p Fikk en skikkelig følelse av "oomph" i våpnene. Spesielt pistolen kjentes ut som den sparka hardt fra seg. Også en heftig "oomph" når kulene treffer de rødglødende Helghastene.

Irriterende å bruke L2 til cover og L1 for å sikte inn, men det kommer seg vel etterhvert.

Ellers var vanskelighetsgraden litt for enkel.

Håper AI-en er mer aggressiv når man skrur opp nivået litt. Godt mulig jeg må spise disse ordene når jeg har hele spillet. :p

 

Men det ga garantert mersmak! Skal ta noen gjennomkjøringer til nå. :)

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvordan folk kan klage på kontrollen. Den er tilnærmet perfekt. De som klager på kontrollen er enten Xbots eller ekstremt trangsynte.

 

Er sikkert mange som ikke prøver ut de forskjellige kontroll-alternativene, eller prøver å justere på sensitiviteten, på demoen.

Tror 'Alternate 2' skulle være ganske lik CoD4-standard kontrollen, om jeg husker å ha hørt riktig.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen spesielle forventninger til dette spillet tross all hypen, men ble frelst når jeg prøvde demoen. Dette spillet skal jeg ha. Grisefett moro, nydelig grafikk, og selv om enkelte her klager på kontrollen så satt den som et skudd hos meg.

 

Dette kan fort bli det beste spillet jeg har testet, men det gjenstår å se når man har fullversjonen i hus.

Lenke til kommentar
Den trege/knotete/urealistiske seige bevegelsen som er i spillet, kan på ingen måte sammenlignes med virkeligheten. Da jeg gikk befalsskolen i forsvaret, hadde jeg 30kg + I oppakning, full uniform + AG3 hengende forann brystet, i beredskapsreimen (på 4.4 Kg), samt jeg assisterte med å bære MG-3en (Siden jeg er 2 meter høy, og i rimelig god form) på 11.7 kg. Og jeg var LANGT mer fleksibel enn den ELITE soldaten du tar rollen over i spillet. Kontrollen finnest det ingen unnskylding for... Den er BEDRITEN!

 

Du vet kanskje ikke at det er tyngre gravitasjonskraft på Helghan? Det kan vel kanskje ha noe å si, kan det ikke det? Om man setter sensen på det høyeste går det for fort for meg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Den trege/knotete/urealistiske seige bevegelsen som er i spillet, kan på ingen måte sammenlignes med virkeligheten. Da jeg gikk befalsskolen i forsvaret, hadde jeg 30kg + I oppakning, full uniform + AG3 hengende forann brystet, i beredskapsreimen (på 4.4 Kg), samt jeg assisterte med å bære MG-3en (Siden jeg er 2 meter høy, og i rimelig god form) på 11.7 kg. Og jeg var LANGT mer fleksibel enn den ELITE soldaten du tar rollen over i spillet. Kontrollen finnest det ingen unnskylding for... Den er BEDRITEN!

 

Du vet kanskje ikke at det er tyngre gravitasjonskraft på Helghan? Det kan vel kanskje ha noe å si, kan det ikke det? Om man setter sensen på det høyeste går det for fort for meg i hvert fall.

Der har du faktisk et veldig godt poeng. Gravitasjonsgraften på helghan er mye tyngre enn på andre planeter.

Lenke til kommentar
Den trege/knotete/urealistiske seige bevegelsen som er i spillet, kan på ingen måte sammenlignes med virkeligheten. Da jeg gikk befalsskolen i forsvaret, hadde jeg 30kg + I oppakning, full uniform + AG3 hengende forann brystet, i beredskapsreimen (på 4.4 Kg), samt jeg assisterte med å bære MG-3en (Siden jeg er 2 meter høy, og i rimelig god form) på 11.7 kg. Og jeg var LANGT mer fleksibel enn den ELITE soldaten du tar rollen over i spillet. Kontrollen finnest det ingen unnskylding for... Den er BEDRITEN!

 

Du vet kanskje ikke at det er tyngre gravitasjonskraft på Helghan? Det kan vel kanskje ha noe å si, kan det ikke det? Om man setter sensen på det høyeste går det for fort for meg i hvert fall.

Der har du faktisk et veldig godt poeng. Gravitasjonsgraften på helghan er mye tyngre enn på andre planeter.

Så når man skyter så er det en mye mer buet kulebue enn på andre planeter? Man må altså sikte høyere?

Lenke til kommentar
Den trege/knotete/urealistiske seige bevegelsen som er i spillet, kan på ingen måte sammenlignes med virkeligheten. Da jeg gikk befalsskolen i forsvaret, hadde jeg 30kg + I oppakning, full uniform + AG3 hengende forann brystet, i beredskapsreimen (på 4.4 Kg), samt jeg assisterte med å bære MG-3en (Siden jeg er 2 meter høy, og i rimelig god form) på 11.7 kg. Og jeg var LANGT mer fleksibel enn den ELITE soldaten du tar rollen over i spillet. Kontrollen finnest det ingen unnskylding for... Den er BEDRITEN!

 

Du vet kanskje ikke at det er tyngre gravitasjonskraft på Helghan? Det kan vel kanskje ha noe å si, kan det ikke det? Om man setter sensen på det høyeste går det for fort for meg i hvert fall.

Der har du faktisk et veldig godt poeng. Gravitasjonsgraften på helghan er mye tyngre enn på andre planeter.

Så når man skyter så er det en mye mer buet kulebue enn på andre planeter? Man må altså sikte høyere?

Det er ikke snakk om noe 1000meter skyting her.

Lenke til kommentar
Så når man skyter så er det en mye mer buet kulebue enn på andre planeter? Man må altså sikte høyere?

 

De fleste spill har ikke kulebue, til tross for vanlig gravitasjon. Hvorfor skulle litt ekstra tyngdekraft gjøre det store utslaget på kulebanen?

De fleste spill har vel heller ikke så store skuddvekslings-avstander at det ville slått ut betydelig på kulebuen heller.

Lenke til kommentar
Kontrollen finnest det ingen unnskylding for... Den er BEDRITEN!

Du vet kanskje ikke at det er tyngre gravitasjonskraft på Helghan? Det kan vel kanskje ha noe å si, kan det ikke det? Om man setter sensen på det høyeste går det for fort for meg i hvert fall.

Det hjelper ikke SAS1984 mye likevel, om det er en story-relatert grunn til det han beskriver som et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...