Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv må jeg ærlig innrømme at demoen skuffet meg nokså mye. For det første lever grafikken absolutt ikke opp til hypen. Lyden er helt fin, men heller ikke noe ekstraordinært.

 

Dessuten, som tidligere nevnt, er senstiviteten i konrollene helt grusomt dårlig! Er det like ille i det fulle spillet?

 

(basert kun på demoen!)

Lenke til kommentar
Selv må jeg ærlig innrømme at demoen skuffet meg nokså mye. For det første lever grafikken absolutt ikke opp til hypen. Lyden er helt fin, men heller ikke noe ekstraordinært.

 

Dessuten, som tidligere nevnt, er senstiviteten i konrollene helt grusomt dårlig! Er det like ille i det fulle spillet?

 

(basert kun på demoen!)

Kontrollene er en tilvenningssak, EOD! Dette gjelder sensitiviteten også. Må bare få gjenta det jeg sa tidligere:

 

Prøvd å pakk på deg 30KG utstyr, og ei rifle som veier like mye som låret ditt. Så kan du se hvor kjapt du greier å snu 180grader uten å gå på trynet.

 

Hvis du med grafikk tenker på hvor finpolerte texturene er, så ja - det fins bedre spill. Men når det gjelder det visuelle helhetsinntrykket, så er det ikke et eneste spill som slår Killzone 2. Ikke COD4, ikke Crysis - Ingen.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Selv må jeg ærlig innrømme at demoen skuffet meg nokså mye. For det første lever grafikken absolutt ikke opp til hypen. Lyden er helt fin, men heller ikke noe ekstraordinært.

 

Dessuten, som tidligere nevnt, er senstiviteten i konrollene helt grusomt dårlig! Er det like ille i det fulle spillet?

 

(basert kun på demoen!)

Kontrollene er en tilvenningssak, EOD! Dette gjelder sensitiviteten også. Må bare få gjenta det jeg sa tidligere:

 

Prøvd å pakk på deg 30KG utstyr, og ei rifle som veier like mye som låret ditt. Så kan du se hvor kjapt du greier å snu 180grader uten å gå på trynet.

 

Hvis du med grafikk tenker på hvor finpolerte texturene er, så ja - det fins bedre spill. Men når det gjelder det visuelle helhetsinntrykket, så er det ikke et eneste spill som slår Killzone 2. Ikke COD4, ikke Crysis - Ingen.

 

 

Den trege/knotete/urealistiske seige bevegelsen som er i spillet, kan på ingen måte sammenlignes med virkeligheten. Da jeg gikk befalsskolen i forsvaret, hadde jeg 30kg + I oppakning, full uniform + AG3 hengende forann brystet, i beredskapsreimen (på 4.4 Kg), samt jeg assisterte med å bære MG-3en (Siden jeg er 2 meter høy, og i rimelig god form) på 11.7 kg. Og jeg var LANGT mer fleksibel enn den ELITE soldaten du tar rollen over i spillet. Kontrollen finnest det ingen unnskylding for... Den er BEDRITEN!

 

Ja, lyssettingen er flott.. Måten "lyset" rikosjerer når skuddene treffer veggen, måten solen titter inn gjennom åpningen i tilværelsen, og skaper en kontrast av "Lys-Mørke".. Men selve detaljerikdomen i "utseende", er mer klar i COD4.. COD4 virker mer "Levende", på en realistisk måte.

 

Ja, lyden var virkelig bra i Killzone 2, spess. Sammenlignet med de TAMME skytelydene som er i COD4 (Om en har prøvd flere våpen i virkeligheten, så vet en hvordan de lyder).

 

Men jeg synest det så direkte teit ut, med den gule halen, etter granater som blir slengt (Da burde de heller ha inkludert en granat indikator, om de ville at du skulle ha mulighetene til å se granatene)

Lenke til kommentar
På bilder, kanskje standard PS3 grafikk. Når du spiller, er grafikken overlegen. KZ2 > Crysis > Cod 4

Enig. Man må oppleve og skjønne Killzone 2-grafikken for å se hva den er.

 

Hvis man ikke ser at Killzone 2 ser bedre ut enn både Crysis og COD4, så må man sjekke ut brillereklamen på tv.

Lenke til kommentar
Men jeg synest det så direkte teit ut, med den gule halen, etter granater som blir slengt (Da burde de heller ha inkludert en granat indikator, om de ville at du skulle ha mulighetene til å se granatene)

Ja, den kunne de spart oss for.

 

 

Skjønte nesten det. Bare synd det eneste folk forbinder grafikk med er gode teksturer osv.

Er akkurat det jeg har prøvd å si hele tiden.

 

Grafikk er mye mer enn blankpolerte teksturer.

Lenke til kommentar

Merket heller ingen framdrops, alt var solid skrudd sammen.

 

Angående kontrollene virket disse veldig bra. Eg har ingen aning om det er forskjeller her enn fra BETA, for eg hadde ingen problemet med finsiktingen altså. Måtte selvfølgelig skru opp sensen da. Ellers var demoen latterlig kort og gav meg ingen overaskelser. Den klassiske "OMG storm fienden, se kompisene dine slaktes og eksplosjoner over alt" var som revet rett ut fra FPS boken. Cover systemet funket glimrende, og var svært velkommen for min del ihvertfall :) Lydene var herlige og grafikken likeså, den er vel også noe bedre i retail. Det kan vel kanskje Dinsdale og Haansi svare på.

 

Men å spille demoen var som å spille" just another fps" egentlig, men igjen altfor kort til å kunne dømmes.

 

EDIT: La merke til at man kan snu på loading skjermen når man beveger på DS3 :p

Lenke til kommentar
Merket heller ingen framdrops, alt var solid skrudd sammen.

 

Angående kontrollene virket disse veldig bra. Eg har ingen aning om det er forskjeller her enn fra BETA, for eg hadde ingen problemet med finsiktingen altså. Måtte selvfølgelig skru opp sensen da. Ellers var demoen latterlig kort og gav meg ingen overaskelser. Den klassiske "OMG storm fienden, se kompisene dine slaktes og eksplosjoner over alt" var som revet rett ut fra FPS boken. Cover systemet funket glimrende, og var svært velkommen for min del ihvertfall :) Lydene var herlige og grafikken likeså, den er vel også noe bedre i retail. Det kan vel kanskje Dinsdale og Haansi svare på.

 

Men å spille demoen var som å spille" just another fps" egentlig, men igjen altfor kort til å kunne dømmes.

EDIT: La merke til at man kan snu på loading skjermen når man beveger på DS3 :p

haha, velkommen etter :D

 

Hvordan tar man cover forresten?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...