Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OEM-versjonen av Samsung 830 kommer med original eske med fargetrykk, omtrent som på bildet, men uten CDer, kabler, brakett og papirer.

 

 

Jeg kjøpte nettopp den OEM versjonen, å jeg har akkurat mottatt den.

Jeg kan si at følgende fulgte med:

Norton Ghost

Samsung CD

Ledningkit SATA+Strøm til USB

 

Så det følger nå med noe ;)

Lenke til kommentar

Den jeg fikk og linket til er en laptop versjon som ikke kommer med noe annet nyttig enn en USB&--#62;sata og strøm.

Den versjonen jeg fikk var ikke listet opp på Samsung sine sider heller.. Men den kom med nyeste software ifølge SDD magic, eller hva det no heter?

Jeg fulgte noen av disse punktene i denne guiden for å optimalisere ytelsen.

 

Edit: Merker du mye ytelsesforbedring med raid 0 Mann_Av_Gull? Tenkte å kjøpe en SSD til etterhvert for sammer formål-

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Edit: Merker du mye ytelsesforbedring med raid 0 Mann_Av_Gull? Tenkte å kjøpe en SSD til etterhvert for sammer formål-

 

Nei, jeg merker ikke noe forskjell. Eneste grunnen til at jeg kjører de i Raid 0 er for å få 1 stor partisjon på 512GB. Fikk de på tilbudet komplett.no kjørte (1399,- pr stk).

 

Nå har jeg fått med meg at M4 512GB går for under 3000,- enkelte plasser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Merker du mye ytelsesforbedring med raid 0 Mann_Av_Gull? Tenkte å kjøpe en SSD til etterhvert for sammer formål-

 

Nei, jeg merker ikke noe forskjell. Eneste grunnen til at jeg kjører de i Raid 0 er for å få 1 stor partisjon på 512GB. Fikk de på tilbudet komplett.no kjørte (1399,- pr stk).

 

Nå har jeg fått med meg at M4 512GB går for under 3000,- enkelte plasser.

Jeg har mulighet til å kjøre HW-raid(tror jeg, MB støtter det), vil jeg merke en forskjell da?

Lenke til kommentar

Edit: Merker du mye ytelsesforbedring med raid 0 Mann_Av_Gull? Tenkte å kjøpe en SSD til etterhvert for sammer formål-

 

Nei, jeg merker ikke noe forskjell. Eneste grunnen til at jeg kjører de i Raid 0 er for å få 1 stor partisjon på 512GB. Fikk de på tilbudet komplett.no kjørte (1399,- pr stk).

 

Nå har jeg fått med meg at M4 512GB går for under 3000,- enkelte plasser.

Jeg har mulighet til å kjøre HW-raid(tror jeg, MB støtter det), vil jeg merke en forskjell da?

 

Tviler på du kommer til å merke noe. Du vil selvfølgelig kunne måle stor forskjell med benchmark, men i praktisk bruk er 1 SSD så rask i utgangspunktet at det ikke blir merkbart å gå til Raid 0. Men har man 2 så er det bare å kjøre Raid. Jeg bruker dette oppsettet til Steam mappa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På esken:

Model står det: MZ-7PC128

 

Model Code står det: MZ-7PC128N/EU

 

 

På selve SSDen:

 

Model: MZ-7PC128

MZ-7PC128N står det på min eske også, men jeg kan banne på at det sto MZ-7PC128H på selve SSD'en. Mulig det er jeg som må høre på interoptik's mas for en ny synstest.. Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Trengte ikke gå mer enn en side tilbake i tråden for å finne svar på det jeg lurte på:-)

 

Så spør like greit om noe helt annet jeg da.

 

Fungerer det fint å clone disk når en går over til SSD, eller er der spesielle ting en må ta hensyn til da som gjør at en må re installere hele systemet?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
OEM-versjonen av Samsung 830 kommer med original eske med fargetrykk, omtrent som på bildet, men uten CDer, kabler, brakett og papirer.

Jeg kjøpte nettopp den OEM versjonen, å jeg har akkurat mottatt den.

Jeg kan si at følgende fulgte med:

Norton Ghost

Samsung CD

Ledningkit SATA+Strøm til USB

 

Så det følger nå med noe ;)

Oi, nå ser jeg at det ligger en hurtigveiledning og en CD med i eska den kom i. På CDen står det "Interactive manual", Magican software" og "SSD manuals".

 

 

Denne jeg kjøpte når den lå til 699kr

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=752104

Den koster vist 749 kr inkl. mva nå. Jeg betalte 849 for min for et par uker siden, så det der er fortsatt et knallbra kjøp. Løp og kjøp.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...