Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel SSD Toolbox 2.0 er lansert :)

 

Må lastes ned....

 

Link

 

 

Intel® Solid-State Drive Toolbox

 

The Intel® Solid-State Drive Toolbox (Intel SSD Toolbox) provides the following functional

capabilities:

 

- Accessing Intel SSD management features (Intel® SSD Optimizer, System

Configuration Tuner and Secure Erase)

 

Det er noen nyheter her...

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Miss-allign er problemet. Muligens også 512B sektorer.

Sikkert pga jeg laget en partisjon i windows før jeg clonet disken. Trodde ikke det skulle ha noe å bety. For slette partisjonene og gjøre prosessen på ny.

 

Edit.

 

Stressa i en del timer i går med disk clone. Trodde det skulle være like lett som forrige gang. Velge input output, next next osv. Men neida. Når jeg bruker Acronis så logger jeg inn i windows og får jeg opp "preparing desktop" så kommer opp blå skjem med ikke lovlig windows :p

 

Norton Ghost får opp en feilmelding på 99% i prosessen. Andre programmer som klarer disk clone ?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Sikkert diskutert flere ganger tidligere i denne tråden men gidder ikke å leite. Har tenkt å skaffe meg en Intell SSD, men ser at det er snakk om at neste generasjon er rett rundt hjørne, med større lagringskapasitet og rimeligere priser. Når er det forventet at 3. generasjonen kommer ut?

Lenke til kommentar

6x2,5" lagringsenheter i en 5.25" slot:

http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=178712&model=&salg=

Hvorfor har jeg ikkje sett den før?  :hmm: Har bare sett den som er plass til 4 stk

Heeeey, den var kjekk :) Er jo perfekt ift. antall ICH porter man oftest har. Takker for tipset! Er snart 6 SSDer på meg nå og da blir det litt kaos å la dem ligge løst og kjekt med en slik.

 

Må bare bestemme meg for om jeg skal vente på G3 eller gå for C300.

 

EDIT:

Den var dog i overkant dyr spør du meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har et problem, brukte min Corsair Force SSD i MacBook Pro'en en stund og har nå satt den inn i og koblet den til den stasjonære PCen min. Men den finner ikke SSDen, har en mistanke om at det er fordi den Mac OS formatert. Itilfelle det er det, åssen kan jeg gjøre den kompatibel med Windows igjen ?

 

Putte den i pcen å formatere den.

Lenke til kommentar

6x2,5" lagringsenheter i en 5.25" slot:

http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=178712&model=&salg=

Hvorfor har jeg ikkje sett den før?  :hmm: Har bare sett den som er plass til 4 stk

Heeeey, den var kjekk :) Er jo perfekt ift. antall ICH porter man oftest har. Takker for tipset! Er snart 6 SSDer på meg nå og da blir det litt kaos å la dem ligge løst og kjekt med en slik.

 

Må bare bestemme meg for om jeg skal vente på G3 eller gå for C300.

 

EDIT:

Den var dog i overkant dyr spør du meg.

 

Har ikke fått svar på spørsmålet mitt lenger oppe så spør deg: med G3 mener du intel 3 generasjons SSD'er? Isåfall, når er det forventet at de skal komme?

Lenke til kommentar

Google it :w00t:

Har et problem, brukte min Corsair Force SSD i MacBook Pro'en en stund og har nå satt den inn i og koblet den til den stasjonære PCen min. Men den finner ikke SSDen, har en mistanke om at det er fordi den Mac OS formatert. Itilfelle det er det, åssen kan jeg gjøre den kompatibel med Windows igjen ?

 

Putte den i pcen å formatere den.

Når PCen ikke finner den er det litt vansklig :-/

Lenke til kommentar

Google it :w00t:

Har et problem, brukte min Corsair Force SSD i MacBook Pro'en en stund og har nå satt den inn i og koblet den til den stasjonære PCen min. Men den finner ikke SSDen, har en mistanke om at det er fordi den Mac OS formatert. Itilfelle det er det, åssen kan jeg gjøre den kompatibel med Windows igjen ?

 

Putte den i pcen å formatere den.

Når PCen ikke finner den er det litt vansklig :-/

 

Put den i en mac og formater den. Eventuelt let i bios å se om du finner den der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...