Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare tull å kjøpe egen kontroller for opptil 4 SSDer om man ikke har helt spesielle behov eller plassmangel på eksisterende SATA300 porter.

 

Noen klarer sikkert å finne behovet selv om de egentlig ikke trenger det.

 

Kjøpe kontroller for 1 SSD blir bare dumt i mine øyne da det er accesstiden som er det viktigste med en SSD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på C300, Corsair sin 120 GB og Intel X-25M 80 GB? Bortsett fra lagringskapasiteten.

 

 

 

 

c300 er den eneste som støtter sata3/sas2. Altså lesehastigheten vil være på ca 350 MB/s på c300. Med sata 2 er det max ca280 MB/s

 

 

 

c300 er raskere på generelt enn intel. Crosair er kanskje litt raskere på random write, men er ikkje like rask som c300 på random read.

 

 

 

 

 

Jeg ville iallefall ha valgt c300 uansett om man har en sata3 kontroller eller ei.

 

 

Lenke til kommentar

Bare tull å kjøpe egen kontroller for opptil 4 SSDer om man ikke har helt spesielle behov eller plassmangel på eksisterende SATA300 porter.

 

Noen klarer sikkert å finne behovet selv om de egentlig ikke trenger det.

 

Kjøpe kontroller for 1 SSD blir bare dumt i mine øyne da det er accesstiden som er det viktigste med en SSD.

Ser poenget, men jeg begynner å gå tom for s-ata kontakter og da tror jeg et eget kontrollerkort med 2 porter kun for 2 ssder i raid gjerne er det enkleste (?).

Lenke til kommentar

Ser poenget, men jeg begynner å gå tom for s-ata kontakter og da tror jeg et eget kontrollerkort med 2 porter kun for 2 ssder i raid gjerne er det enkleste (?).

Absolutt. Sliter litt med det samme selv men gjør det heller slik at jeg lar SSDene (3 og straks 4 og snart 6) kjøre på ICH og setter inn en gammel (og nå billig) SAS 8-ports Raid kontroller for 6-8stk HDD i Raid5 som backup og arkiv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...