Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

945MB/s var også med pcie 110, som sagt noe ustabile resultater. Flere kjøringer av crystal ga scores på rundt 100MB Gir 925-945, 1000MB test av crystal gir 855MB/s.

 

 

Oki, på stock 2.6GHz,(EDIT: PCIe100):

post-3439-1283985100,2816_thumb.pngpost-3439-1283985107,7684_thumb.png

 

Jeg begynner virkelig å lure på om det er noe cacheing/wear leveling el lign som foregår, crystal gir jo bedre resulteter så stock nå enn den ga på pci 105 i stad... AS sdd gir litt mer vettugt resultat.

Endret av Supradog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da slutta lydkortet (asus zonar dx) å funke på PCIe 115. Så går ikke noe høyere i kveld i allefal.

 

Vanlig cpuoverklokk 3.6GHz(171blck) + PCIe 115MHz

post-3439-1283989853,0171_thumb.pngpost-3439-1283989859,9759_thumb.png

 

 

Ser ut som crystal ikke cacher denne gangen, mens as ssd fortsatt skalerer litt opp.

Tror nok jeg setter PCIe til 105MHz og lar den stå der når jeg er ferdig med å leke. Lydkortet forsvant i en av bootene på PCIe 110 tidligere i dag også.

 

Men, jeg vil si at selv en liten overklokk på 5MHz på PCIe gjør en del utslag, i allefall med 3 disker på ich10r.

Endret av Supradog
Lenke til kommentar

Lest igjennom første post ang anbefalinger.

 

Er det fortsatt slik at Intel leverer de beste og raskeste SSD'ene? Og hvorfor er det tilfelle når f.eks C300 fra Crucial har vesentlig høyere les og skriv enn Intel?

 

Mulig jeg spør dumt, eller første post har blitt oppdatert uten at jeg har sett det.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Førsteposten skal oppdateres, jeg har ikke rørt den siden starten av sommerferien.

Nåværende anbefaling er C300 64GB (eventuelt 128GB) eller en SF-1200 SSD. Om man får tak i C300 64GB er det der man får best "value".

Intels SSDer er fortsatt gode, men prisen på de har ikke blitt redusert tilsvarende konkurrentene. Jeg spekulerer i at dette er for å skape et betydelig prisfall (eller øke det) når G3 kommer.

Lenke til kommentar

Førsteposten skal oppdateres, jeg har ikke rørt den siden starten av sommerferien.

Nåværende anbefaling er C300 64GB (eventuelt 128GB) eller en SF-1200 SSD. Om man får tak i C300 64GB er det der man får best "value".

Intels SSDer er fortsatt gode, men prisen på de har ikke blitt redusert tilsvarende konkurrentene. Jeg spekulerer i at dette er for å skape et betydelig prisfall (eller øke det) når G3 kommer.

 

De har 100+ c300 64gb på lager på mange steder, så hvis man ikkje får tak i en c300 64gb nå så er man TREIG  laugh.gif

Lenke til kommentar

Jeg synes punkt 5 kan flyttes til punkt 1 og at den kan gjøres om fra en lang seksjon med tekst til en mer oversiktlig punktliste hvor du anbefaler spesifike produkter med en kommentar under og evt. en samlingskommentar under.

 

Det gjelder altså punkt 5.

 

Ellers bra og takk til alle som har bidratt i levetiden av tråden :)

Lenke til kommentar

Godt forslag Theo.

Om jeg går for å stokke om tror jeg kanskje heller jeg flytter anbefalte SSDer opp til punkt 2, og beholder punkt 1 i spoiler. Jeg synes det er greit at rettninglinjer for tråden ligger øverst.

Forslaget om å sette det (anbefalinger) opp som punkter i stedet for fri tekst er også en god idè.

 

EDIT: jeg vil også samtidig takke alle som har vært med i denne tråden og holdt den i livet i snart 2 år :)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...