Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende politiet blir litt vel nærgående hvis du starter opp seddelpressa :tease:

 

SSD koster penger, men prisene har gått veldig mye ned de siste 3 årene ift ytelse og lagringsplass.

 

Endel Intel hovedkort har 6 Gb/s SATA porter men disse drives av egne kontrollere og har større forsinkelser og yter dårligere.

Lenke til kommentar

Jeg løser det på min måte.

Ingen røyk, ingen øl, ikke gå ut, ingen fest = masse penger.

Når folk klager på at jeg har hardware til 500k så påpeker jeg bare at de har drukket øl og røket for like mye siste 8 år.

 

Edit: Idag hadde læreren skrevet SSD/ Solid state disk i notatene.

Det ble det sak ut av :love:

post-64596-1283546371,0305_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Nok et innlegg om navnestriden:

 

- Solid State Storage

 

- Brikkelager/hardbrikkelager

 

Microsofts halvlederstasjon får det til å høres ut (for menigmann) som ikke helt ledende teknologi og en stasjon som tar i mot lagringsmedia slik diskettstasjoner tar i mot disketter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hva anbefaler dere til en vanlig spillpc?

For eks 2x Intel 80GB i RAID 0 ? Evt OS.

Det trengs jo ikke, men hvis jeg vil ha det lille ekstra.

 

Jeg beklager dette lite konstruktive innlegget, men War legger til rette for det selv; jamfør SSD-striden.

 

Jeg så uttrykket tilstandslagring/tilstandslager i et stykke oversatt litteratur, men det var i norsk tekst som kanskje ikke var helt 100% kompetent oversatt. Enig med Simen at "halvlederstasjon" minner for mye om utskiftbare lagringsmedier.

 

 

Edit: @Mads, gratulerer med ferdig maskin og høstens første(?) 2,5" Crucial 64GB. Fractal R3 som HTPC?! Gal mann!

Endret av Lch
Lenke til kommentar

Vel, jeg prøver å finne ut hvilken halvlederstasjon/brikkelager/tilstandslager jeg skal kjøpe til en stasjonær PC jeg skal bygge, skal brukes til kontorprogrammer og spill. Tenkte på en Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB, men har nå lest om alle mulige slags problemer med den. Finnes det en SSD som ikke blir treg etter etter hvert eller plutselig finner ut at den skal ta kvelden? Er Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB noe bra? Kingston SSDNow V+ Series GEN 2 128GB eller Intel X25-M SSD 160GB 2,5"?

 

Har store problemer med å orientere meg og finne ut av hva som er best for tiden! Er det noe som er verdt bryet å kjøpe, eller tar det fortsatt et par år før teknologien er moden?

Lenke til kommentar

Lch: Takk skal du ha. Jeg har hverken god plass, eller god råd, så jeg slo flere fluer i en smekk, og lagde kombinert HTPC, filserver og LANPC til samboeren. Da kommer lydisoleringen og HDDbrønnene til nytte.

 

meg0709: du behøver ikke brakett. Det holder å teipe fast SSDen.

 

Kalahari: Jeg har fulgt med på tråden her de siste månedene, og det er C300 som går igjen som den beste anbefalingen. I hvert fall inn til Intel gen3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...