Gå til innhold

Hvordan er de nye "rett på maten"-sausene?


Pilot_

Varm eller kald saus  

22 stemmer

  1. 1. Hvordan foretrekker du bernaisesausen din?

    • Kald
      1
    • Varm
      21


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte bearnaisesaus sist uke fordi jeg trodde det egentlig var en dressing, smakte på den i dag og ble ikke særlig overrasket når den ikke smakte noe som bearnaisesaus, men heller en ekstremt sterk/sur dressing...

 

Det var hvertfall ikke slik bearnaisesausen smakte når jeg lagde pepperbiff for et par år siden.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd de? Er ikke det merkelig med kald bearnaisesaus?

 

Bearnaisesaus skal være kald.

 

Kald, nei nei du har misforstått :).

 

Skal du lage bernaisesaus fra bunn av må du bruke bernaiseekstrakt (estragon + hvitvinseddik mm) og eggeplommer mm, varme dette opp (ikke koke) og så ta gryten av platen. Du må så røre inn smør (ikke melange) helt til det ikke blir klumper. Vips en kalorikrik, hjemmelaget bernaisesaus.

 

Kald, nei!

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd de? Er ikke det merkelig med kald bearnaisesaus?

 

Bearnaisesaus skal være kald.

 

Kald, nei nei du har misforstått :).

 

Skal du lage bernaisesaus fra bunn av må du bruke bernaiseekstrakt (estragon + hvitvinseddik mm) og eggeplommer mm, varme dette opp (ikke koke) og så ta gryten av platen. Du må så røre inn smør (ikke melange) helt til det ikke blir klumper. Vips en kalorikrik, hjemmelaget bernaisesaus.

 

Kald, nei!

 

For å være mer eksakt med oppvarmingen må den ikke gå over 60 grader, da skiller eggeplommene og reduksjonen seg. Smøret må også være klaret (Smeltes og stå skrått i en time slik at alt saltet og grumset [det hvite] synker til bunnen)

Endret av Odd Ball
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd de? Er ikke det merkelig med kald bearnaisesaus?

 

Bearnaisesaus skal være kald.

 

Kald, nei nei du har misforstått :) .

 

Skal du lage bernaisesaus fra bunn av må du bruke bernaiseekstrakt (estragon + hvitvinseddik mm) og eggeplommer mm, varme dette opp (ikke koke) og så ta gryten av platen. Du må så røre inn smør (ikke melange) helt til det ikke blir klumper. Vips en kalorikrik, hjemmelaget bernaisesaus.

 

Kald, nei!

 

 

 

det er feil, du lager hollandaisesaus og tilsetter estragon så har du en flott bernaisesaus

Lenke til kommentar

Den spagettisausen minner litt om Dolmio.

Ingrediensene gir jeg pluss for at det passer også for vegeterianere.

Ellers ikke særlig imponert, men greit nok en gang i ny og ne når man ikke gidder å lage særlig mat. Jeg krydrer gjerne litt selv for å få den litt bedre.

Men når alt lommer til alt;

Hjemmelaget er og forblir best.

Lenke til kommentar

"Teite oppfinnelser"?

 

For min del syntes jeg selve konseptet er ganske bra.

Bor man alene blir det bare sløsing og lage seg en hel pakke bernaise alene.

Eventuellt usunnt, om du faktisk klarer å drikke opp alt sammen.

Pakningen holder 8 uker i kjøleskap etter åpning, i motsetning til sausen du lager selv som holder et par dager på det beste.

 

Var rømmedressing med ekte rømme-greia fra idun en teit oppfinnelse også, siden man tross alt bare kunne blande pulver og rømme og ha det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...