Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Hu de prøvde det på hadde vel ikke fengselstatoveringer, såvidt jeg veit.

 

 

I have been in medical imaging for over 15 years. I have performed MRIs on tens of thousands of patients with tattoos. I have several tattoos. I have never experienced any problems with my tats, and I am around the magnetic field and RF wavelengths for multiple hours a day. And, I have never had a patient who had a problem with their tattoos. You can actually research this on line, and find many more sources (other that Mythbusters) that says the whole tattoo/MRI problem is b.s......

 

I've had my tatoo for 36 years and have had MRI's and Xray's and no technician ever said anything about my tatoo. My tatoo is fine.

 

I have a soft tissue disorder so I get MRIs every few months. I have 5 tattoos so far and have not had any problems. Nothing happened to any of my tattoos. The MRI machines have no effects at all.

 

osv, osv, osv ...

 

I hvilke av disse utspillene er det snakk om fengselstatoveringer?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Tattoo#Tattoo_inks

 

Det har blitt rapportert noen "bivirkninger", men ingen av disse er i nærheten av det du beskriver. Blekket blir ikke revet ut gjennom huden, tatoveringen eksploderer ikke etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I fengselstatoveringer bruker de vel bare helt vanlig blekk fra en kulepenn, såvidt jeg veit. Og ikke tatoveringsblekk. Stort sett så er jo vel heller ikke hele tatoveringsgreia lov i fengsel, så det blir med hjemmemekka opplegg.

Så det kan vel ikke bli det samme?

Jeg sier ikke at fengselstatoveringer nødvendigvis eksploderer eller lignende, men det må vel være en viss forskjell?

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Igjen angående strekking: Kan noen svare meg på hvilken størrelse det er "normalt" å gå til fra frisørhull? Et sted leste jeg 12 gauge, som er sånn 2mm?

Og hvis jeg kjøper eget sett med tapers: jeg kan jo ikke gå rundt med "verktøyet" i øret under venteperioden? Jeg må jo kjøpe med smykke som er tilsvarende størrelse til første strekk?

Lenke til kommentar
Hu de prøvde det på hadde vel ikke fengselstatoveringer, såvidt jeg veit.

 

De prøvde annet blekk også, hvor de hadde veldig mye metall i tattoveringsblekk osv i en boks. Det ble ikke mye utslag. De tattoverte også et griselår med 50/50 blekk og metall (veit da faan hva det var egentlig) og det blei ikke rivd ut nei.

Lenke til kommentar
Jaha? URL?

 

Har ekstremt liten tro på at et av de beste studioene i et verdensmetropol som London har behov for å tatovere mennesker på 16 år.

 

Hva om myndighetsalderen her i landet var 16 år? Hva om den vanlige grensen for å ta tattovering her i landet var 16 år? Da ville folk ha sverget til at de som tattoverte folk under 16 år var elendige. Nå vet jeg ikke hva den vanelige grensen i England/ Storbritania er, men dersom den er 16 år så er det vel rimelig å anta at dyktige tattovører der tattoverer folk på 16?!

Lenke til kommentar
Igjen angående strekking: Kan noen svare meg på hvilken størrelse det er "normalt" å gå til fra frisørhull? Et sted leste jeg 12 gauge, som er sånn 2mm?

Og hvis jeg kjøper eget sett med tapers: jeg kan jo ikke gå rundt med "verktøyet" i øret under venteperioden? Jeg må jo kjøpe med smykke som er tilsvarende størrelse til første strekk?

Tapers er ikke og jeg gjentar, ikke, laget til å være smykker. Kjøp deg heller noen semi-brukbare bioplast-smykker for en billig penge på eBay eller noe.
Lenke til kommentar
Jaha? URL?

 

Har ekstremt liten tro på at et av de beste studioene i et verdensmetropol som London har behov for å tatovere mennesker på 16 år.

 

Hva om myndighetsalderen her i landet var 16 år? Hva om den vanlige grensen for å ta tattovering her i landet var 16 år? Da ville folk ha sverget til at de som tattoverte folk under 16 år var elendige. Nå vet jeg ikke hva den vanelige grensen i England/ Storbritania er, men dersom den er 16 år så er det vel rimelig å anta at dyktige tattovører der tattoverer folk på 16?!

 

Neppe.. Man er utrolig lite moden når man er 16 i forhold til å vente noen år.. Hadde jeg tatovert inn noe av det jeg var interessert i når jeg var 16 hadde jeg angra som en hund.. Er 18 nå og ville aldri funnet på å tatovere noe jeg er interessert i ( f.eks merke til noe ) da jeg vet jeg garantert vil miste interessen for det etter noen år..

Lenke til kommentar
Jaha? URL?

 

Har ekstremt liten tro på at et av de beste studioene i et verdensmetropol som London har behov for å tatovere mennesker på 16 år.

 

Hva om myndighetsalderen her i landet var 16 år? Hva om den vanlige grensen for å ta tattovering her i landet var 16 år? Da ville folk ha sverget til at de som tattoverte folk under 16 år var elendige. Nå vet jeg ikke hva den vanelige grensen i England/ Storbritania er, men dersom den er 16 år så er det vel rimelig å anta at dyktige tattovører der tattoverer folk på 16?!

 

Neppe.. Man er utrolig lite moden når man er 16 i forhold til å vente noen år.. Hadde jeg tatovert inn noe av det jeg var interessert i når jeg var 16 hadde jeg angra som en hund.. Er 18 nå og ville aldri funnet på å tatovere noe jeg er interessert i ( f.eks merke til noe ) da jeg vet jeg garantert vil miste interessen for det etter noen år..

 

Men vi snakker ikke en slik stooor søt rosa Hello Kitty over hele ryggen. Vi snakker en liten stjerne. Har hatt den i snart to år og angrer ikke ett sekund.

Dessuten. Det er slik i England som i norge. Noen steder er grensa 16 men de fleste foretrekker å ha grensa på 18.

Endret av Kuroi-Neko
Lenke til kommentar

Nei, det har ikke en dritt med modenhet å gjøre. Det har med ansvarsfraskrivelse å gjøre. Om personen er over myndighetsalderen, kan tatovøren fraskrive seg et hvert ansvar for den tatoveringen med en gang den er havnet på kroppen (bortsett fra touchups som mange gjør gratis etter at den er grodd).

Lenke til kommentar

å, så deilig. Hatt et fryktelig virus som har gjort at blant annet facebook, nettavisen.no og viktigst av alt diskusjon.no ikke har fungert >< Har gått på veggen en evighet mens jeg har fundert på hva som blir skrevet her ^^

 

Forøvrig har jeg fått 14 mm og 18 mm i henholdsvis høyre og venstre øre nå, og en mail fra barbarella om at pengene er "reservert" og blir trukket når varene blir sendt, så da blire nye plugger and such :D

Lenke til kommentar

skal ha tatovering av navnet mitt "Barone" på overarmen og ettersom navnet mitt er italiensk tenkte jeg og har lyst til å ha en fin font.

 

Kursiv løkkeskrift.

 

Sliter med å finne disse på nettet, og har vært hos en tatoveringsartist, men er for lite utvalg der synes jeg, og når jeg først skal ta tatovering skal den være perfekt.

 

Har en link til noe som er ganske lignende det jeg vil ha:

 

Kursiv løkkeskrift, men at bokstavene ikke er så tykke, mer tynne bokstaver og en ganske fin og kraftig forbokstav B.

 

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
skal ha tatovering av navnet mitt "Barone" på overarmen og ettersom navnet mitt er italiensk tenkte jeg og har lyst til å ha en fin font.

 

Kursiv løkkeskrift.

 

Sliter med å finne disse på nettet, og har vært hos en tatoveringsartist, men er for lite utvalg der synes jeg, og når jeg først skal ta tatovering skal den være perfekt.

http://www.1001fonts.com/ er nok bra inspirasjon om du vil finne en skrifttype

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...