Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Har i flere år hatt tanken om å ta en tatovering, men det har aldri blitt mer enn en tanke.
Ettersom mitt navn er Robert lurer jeg på om den første kan være noe med utspring fra det.  Navnet har utspring fra ordene "hrod" som betyr "ære" eller "berømmelse", og "berht" som betyr "lysende".  Må vel finnes noen motiver som har den betydningen?  Eller blir det for standard og en klisjé med et slikt motiv? 

Endret av Fugitive
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i et par år nå hatt lyst på en tatovering som matcher en av mine største interesser, spill. Jeg har kikket på nett en stund på jakt etter noe jeg selv synes er kult, og har kommet fram til at det ville vært flott å ha en tatovering fra min favoritt spill-serie, Metal Gear Solid. Det er ikke bare fordi jeg er en stor fan av serien at jeg vil dette, men den har også vært viktig for meg i et par vanskelige år. 

 

Tenkte på denne av Raiden: 

tumblr_nrycccexp31u3m0dto1_500.jpg

 

Bor 10 minutter unna Oslo, og er ikke kjent med hvilken tatovør som kunne ha gjennomført dette best? Bekjente har tatt tatoveringer her i Lillestrøm, men jeg vil være absolutt sikker på at resultatet blir slik jeg hadde tenkt meg (ellers blir poenget borte).

 

Noen anbefalinger / tips? Skal nok bare ha denne ene uansett, så resultatet må være top-notch  :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg liker veldig godt realistisk svarthvit typ hodeskaller, ansikt, blomster osv, er stor fan av arbeidet til Domantas som er gjestetatovør hos Onkel Henrys i Trondheim fra tid til annen: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.340610376012461.78647.235745173165649&type=3

 

På sikt har jeg lyst på hel sleeve i en lignende stil, men hvilket motiv, hvor på armen osv er hodebry. Sliter med å ta det første steget, om du skjønner :p 

Lenke til kommentar

Leker meg med tanken på å ta en biomech fra albuen og ned til håndleddet på innsiden, noe a la dette:

 

post-106660-0-81428900-1463937634_thumb.jpg

 

Noen som har peiling på hva jeg bør forvente at dette vil koste? Tenkte å få et eget design tegnet opp, ikke kopiere noe fra nettet. Vet det er umulig å si eksakt, men snakker vi 5k eller 10k? Blir jo ikke SÅ mye blekk da litt av poenget med en slik er at huden er "åpnet" slik at en del hud må være urørt rundt :p

 

Tenkte å sende en forespørsel til f.eks. Timeless, men tenkte å bare få en pekepinn først. Har Googlet litt rundt og mange skriver at det er normalt med 700-1000 kr. i timen, men kjæresten min tok en på overarmen med farger for noen måneder siden (custom) og satt totalt 17 timer i stolen og betalte bare 5000,-

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Leker meg med tanken på å ta en biomech fra albuen og ned til håndleddet på innsiden, noe a la dette:

 

2016-05-20 22.08.46.jpg

 

Noen som har peiling på hva jeg bør forvente at dette vil koste? Tenkte å få et eget design tegnet opp, ikke kopiere noe fra nettet. Vet det er umulig å si eksakt, men snakker vi 5k eller 10k? Blir jo ikke SÅ mye blekk da litt av poenget med en slik er at huden er "åpnet" slik at en del hud må være urørt rundt :p

 

Tenkte å sende en forespørsel til f.eks. Timeless, men tenkte å bare få en pekepinn først. Har Googlet litt rundt og mange skriver at det er normalt med 700-1000 kr. i timen, men kjæresten min tok en på overarmen med farger for noen måneder siden (custom) og satt totalt 17 timer i stolen og betalte bare 5000,-

 

Du får det du betaler for

  • Liker 1
Lenke til kommentar

pris er like avhengig av popularitet som kvalitet , det skal og sies at nå som vi er i en nedgang periode ser studioene mindre kunder , dvs mindre ventelister og kanskje mere ledige timer , dette vill jo drive prisen nedover ( det er bedre med kunder en ingen kunder ) men 17 timer til 5000 hørtes extremt lavt ut det er jo knapt 300 kr i timen , jeg betalte 500 kr timen når jeg tok overarmen min og det var hos en lærling / fersk artist. 

Lenke til kommentar

#Wengerout, den 22 Mai 2016 - 22:58, sa:

Du får det du betaler for

Det er jeg selvfølgelig klar over, som med alt annet. Men ble litt usikker, derfor jeg spør. Det er vel lov? Jeg har ikke like mye erfaring med dette som dere :)

 

Dette var hos en med 12 års erfaring som nå jobber hos Timeless Tattoo i Oslo og resultatet ble meget bra.

 

Vil selvfølgelig at det skal bli bra om det først blir noe av! Jeg har ikke noe i mot å betale 15k for en slik tatovering, men det betyr bare at jeg må spare litt, og det var vel det jeg lurte på :) en halv månedslønn er ikke så mye for noe man skal gå rundt med resten av livet ;)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...