Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Leker meg med tanken på å ta en biomech fra albuen og ned til håndleddet på innsiden, noe a la dette:

 

attachicon.gif2016-05-20 22.08.46.jpg

 

Noen som har peiling på hva jeg bør forvente at dette vil koste? Tenkte å få et eget design tegnet opp, ikke kopiere noe fra nettet. Vet det er umulig å si eksakt, men snakker vi 5k eller 10k? Blir jo ikke SÅ mye blekk da litt av poenget med en slik er at huden er "åpnet" slik at en del hud må være urørt rundt :p

 

Tenkte å sende en forespørsel til f.eks. Timeless, men tenkte å bare få en pekepinn først. Har Googlet litt rundt og mange skriver at det er normalt med 700-1000 kr. i timen, men kjæresten min tok en på overarmen med farger for noen måneder siden (custom) og satt totalt 17 timer i stolen og betalte bare 5000,-

Jeg har en tilnærmet like stor tatovering på samme sted på kroppen og betalte 6000,-. Det tok rundt 7 timer å ta den. Den er detaljert, men ikke på samme måte som den du legger ved bilde av, om du skjønner. Så et sted mellom 5000-10000 kr er realistisk tenker jeg. :) Ser ut som det er en del detaljer i form av skyggelegging osv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Leker meg med tanken på å ta en biomech fra albuen og ned til håndleddet på innsiden, noe a la dette:

 

attachicon.gif2016-05-20 22.08.46.jpg

 

Noen som har peiling på hva jeg bør forvente at dette vil koste? Tenkte å få et eget design tegnet opp, ikke kopiere noe fra nettet. Vet det er umulig å si eksakt, men snakker vi 5k eller 10k? Blir jo ikke SÅ mye blekk da litt av poenget med en slik er at huden er "åpnet" slik at en del hud må være urørt rundt :p

 

Tenkte å sende en forespørsel til f.eks. Timeless, men tenkte å bare få en pekepinn først. Har Googlet litt rundt og mange skriver at det er normalt med 700-1000 kr. i timen, men kjæresten min tok en på overarmen med farger for noen måneder siden (custom) og satt totalt 17 timer i stolen og betalte bare 5000,-

Jeg har en tilnærmet like stor tatovering på samme sted på kroppen og betalte 6000,-. Det tok rundt 7 timer å ta den. Den er detaljert, men ikke på samme måte som den du legger ved bilde av, om du skjønner. Så et sted mellom 5000-10000 kr er realistisk tenker jeg. :) Ser ut som det er en del detaljer i form av skyggelegging osv. 

 

 

Takk :)

 

Har fått time til tirsdag og de sa det ble rundt 6000,- så da får vi se :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Hei, lurer veldig på om jeg skal ta en tattovering snart. Har tenkt på det i lang tid nå, og er ganske sikker på hva slags motiv jeg har lyst på.

 

Planlegger å tattovere et geometrisk menneskehjerte på ribbeina. Har funnet et par eksempler som jeg syns er sykt tøffe. Liker veldig stilen og utforminga generelt, når det gjelder linjer og utførelse.

 

http://www.galleryoftattoosnow.com/KristinaBennettTattoosMEMBERS/images/gallery/medium/IMG_2967.jpg

 

http://tattoomagz.com/wp-content/uploads/2014/01/kamil-czapiga-tattoo-geometric-heart-on-chest.jpg

 

Tenker å ta uten farger eller skyggelegging i første omgang (ikke umulig at jeg får lyst på det i fremtiden), altså kun streker. Vet dere om noen i Oslo (eller Østlandet) som er gode på denne typen tattoveringer? Kan dere anbefale noen som kunne gjennomført noe lignende det jeg har lenket til?

Endret av J.D.
Lenke til kommentar

 

Noen som vet om bra tatoveringsstudioer i oslo på maritime tatoveringer? :)

 

Hvilken stil? Old school eller realistisk?

 

Timeless Studio har mange gode tatovører som kan fikse det :)

Det blir nok mer old school enn realistisk, men og kanskje en mellomting hvis du skjønner :) tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar

Har en helix piercing jeg har lyst å fjerne ettersom den aldri gror skikkelig. Prøvde å ta den ut i dag, uten hell. Prøvde å holde den ene enden fast med en tang for å skru den ut, fikk ikke til. Ikke lett å vite hvilken av kulene det går an å skru på heller?? (eller går begge?). Prøvde å klipe så hardt jeg klarte med tangen rundt stangen, det gikk heller ikke. Kjenner jeg får smått panikk av dette. Noen tips?

Lenke til kommentar

Har en helix piercing jeg har lyst å fjerne ettersom den aldri gror skikkelig. Prøvde å ta den ut i dag, uten hell. Prøvde å holde den ene enden fast med en tang for å skru den ut, fikk ikke til. Ikke lett å vite hvilken av kulene det går an å skru på heller?? (eller går begge?). Prøvde å klipe så hardt jeg klarte med tangen rundt stangen, det gikk heller ikke. Kjenner jeg får smått panikk av dette. Noen tips?

 

En tang i hver ende?

Lenke til kommentar

Slike forbannede piercinger med kuler er noe dritt. Har hatt et par selv og de har "satt seg fast" alle sammen. Jeg har klart å få dem løs ved å bruke papir på begge kulene for å få bedre grep. Jeg har aldri vært borti noen som ikke har begge kulene løse/ utskrubare. Bruk to tenger som nevnt over her. Eller så kan du bruke en avbitertang, problemet er da at stangen blir litt "flatet ut" så du får to skarpe kanter og jeg tror det kan bli litt vondt å dra den ut :wee:

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg endelig jævelskapen ut ved hjelp av tang. Hadde egentlig tenkt å bare ta den ut for å rense skikkelig også sette inn igjen. Men tror egentlig bare jeg dropper det. Vet man egentlig ikke burde ta ut betente piercinger. Min har ikke vært veldig betent, bare litt øm fordi jeg alltid sover på samme side som piercingen. Ser nå at det har kommet en liten kul på baksiden av øret der piercingen var. Er det nok å bare rense hullet i et par dager eller? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Har fått time til tirsdag og de sa det ble rundt 6000,- så da får vi se :)

 

Da er min biomech ferdig leget :) Jeg ble veldig fornøyd, kostet 7000,- og tok rett oppunder 7 timer i stolen. Alt i en session.

 

Nz2Egxj.jpg

Endret av TMB
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvor lenge bør man vente før man trener kroppsdelen man har tatovert?

Minst 48timer, noen sier en uke. Men jeg har trent selv etter 48timer hvil. Lurt å smøre skikkelig området som har blitt tatovert før du trener. Slik at området blir fuktig og myk.

Lenke til kommentar

Skal jeg først ha meg ei tatovering så skal det være en noe ala avataren min, i en _små_ utgave. Vil ikke ha noe stort som etter hvert "synker" ned når jeg blir 50-60.

 

Eller et alve-tegn, runer, elns.

 

Det er spenstig å tatovere Danny Trejo med prinsesse Leias sveis. Har du tatt den ennå eller droppet du det?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

 

Det blir nok mer old school enn realistisk, men og kanskje en mellomting hvis du skjønner :) tusen takk for tips :)

 

Gå innom bluearms tattoo, de har laget mye fett imo.

 

Tok selv min realistiske hos Gunnar V fra Island, han har vel flyttet fast til Norge nå. Sikler på en til, men det er jo så innmari dyrt..

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...