Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Ideer til sleeve med Norge-tema?

 

Selv skulle jeg begynne på en Theodor Kittelsen-sleeve med forskjellige motiver, i slutten av måneden, men måtte sette det på vent på grunnlag av at jeg heller bør prioritere å kvitte meg med gjeld. :(

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Mine tanker for et Norge-tema:

Natur: (Fjell/Fjord)

Eventyr/fortellinger: Kittelsens troll

Viking: symboler og merker

(Fossekall - Norges nasjonalfugl. I parentes, fordi mange misliker fugler i tatoveringer :p)

Primstav: symboler/tegn

Norske folkedrakter som budnad: Mønster fra disse

Lenke til kommentar

Gjør det vondt å ta piercing i tunga?

 

det er individuelt osv men etter min erfaring:

JA. Det gjør vondt. Og de tre-fire første dagene av grotiden var det så vondt/ubehagelig og vanskelig å spise at jeg bare ville ta den ut, men jeg klarte ikke å skru av kulene fordi tunga var så vond og hoven.

Men etter at den første uken var overstått har den ikke plaget meg i det hele tatt, er helt klart yndlingspiercingen min.

 

Det er jo i munnen da, så du må skylle/rense munnen godt og ofte, og helst passe på hva du spiser de første ukene. Sukker er bakteriemat, og er det ikke noe om at man helst ikke skal spise melke/yougurt?

 

Det positive er jo at den gror veldig fort i forhold til andre piercinger. Jeg følte min var helt ferdiggrodd på >3 uker.

 

 

Edit: Orbital. Do want.

Endret av Charlotte Q
Lenke til kommentar

Haha, det er fort overstått da! Jeg bare lovte meg selv at jeg ikke skulle glemme hvor vondt det var, smerte har jo en tendens til å blekne i minnet. Men det er fort overstått, det gror fort, og det er totally verdt det. Dessuten virker det som at jeg er et av skrekkeksemplene, de fleste sier det ikke gjør vondt i det hele tatt :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det var vondt. Var litt lett ubehag med det hele. Den hovnet ikke så veldig, men klarte ikke snakke helt normalt de første fem dagene. Spisingen var ikke vanskelig, så lenge jeg holdt meg til supper o.l. Ellers gjorde den ikke så vondt egentlig. Slapp unna alt dårlig jeg. :p

Drikkeyoghurt var en fin måte å få mat på, og jeg bare skylte munnen etterpå selv. Det gikk bra for meg, men det sier jo ingenting. Og selv om det gikk bra for meg, så betyr det ikke at det anbefales. Better safe than sorry.

 

Drakk mye kaldt vann for å holde tunga kjølt ned første uka, følte det var ganske greit. :)

Så lenge du bare renser det så skal du vel unngå det fint. Gjør det piercer forteller deg. Skyll regelmessig. Ikke grafs på piercingsmykket uten å ha vaska hender.

Lenke til kommentar

Ja. Men det er mindre sjanse for microdermals slik jeg har forstått det. Har lest litt på det etter at jeg skrev spørsmålet samt mailet litt med pinpoint. Det var ganske variabelt, men de hadde en del på opptil 3 år nå på Pinpoint.

 

Men håndleddet er visst litt tricky ja...

 

Men nå er orbitalen min satt inn :D

P1010100.jpg

Lenke til kommentar

Gjør det vondt å ta piercing i tunga? Og hvor store er sjansene for å få betennelse osv? :ermm:

 

Har veeldig lyst på, men vet ikke om jeg tør å ta! :no:

 

Den første uka eller to, så var den veldig følsom. DVS, ren ondskap om noe kom borti den. Så når du velger deg suppe, så bør det være av typen uten biter av noen slag.

Om du får betennelse avhenger av hva du selv gjør i ukene såret leges og om studio du tar den på har et sterilt miljø og utstyr.

Oralsex er kanskje ikke en god ide. Alkohol... tjah, drakk selv dagen etter jeg tok den.. tror jeg ble fortere full, men fikk aldri betennelse.

 

Å ta en tungepiercing er en deilig opplevelse, du vil ikke angre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syntes det er litt rart at folk spør om det gjør vondt hele tiden eller er det bare jeg som er rar? :tease:

Hvis ikke smerten var inni bildet tror jeg ikke jeg hadde tatt piercinger egentlig, det er jo en del av morroa, noen som er enig/uenig med meg? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det var vondt. Var litt lett ubehag med det hele. Den hovnet ikke så veldig, men klarte ikke snakke helt normalt de første fem dagene. Spisingen var ikke vanskelig, så lenge jeg holdt meg til supper o.l. Ellers gjorde den ikke så vondt egentlig. Slapp unna alt dårlig jeg. :p

Drikkeyoghurt var en fin måte å få mat på, og jeg bare skylte munnen etterpå selv. Det gikk bra for meg, men det sier jo ingenting. Og selv om det gikk bra for meg, så betyr det ikke at det anbefales. Better safe than sorry.

 

Drakk mye kaldt vann for å holde tunga kjølt ned første uka, følte det var ganske greit. :)

Så lenge du bare renser det så skal du vel unngå det fint. Gjør det piercer forteller deg. Skyll regelmessig. Ikke grafs på piercingsmykket uten å ha vaska hender.

 

I motsetning til Charlotte Q, deler jeg samme oppfatning som Isilme. Alt avhenger jo fra person til person, men om du vil ha, så er det bare å ta. :) Søsteren min tok i dag, og hun syntes heller ikke det var så vondt. Litt ubehagelig, men ikke direkte vondt.

Lenke til kommentar

Ja sant, tror egentlig jeg bare var uheldig. Har ikke snakket med noen andre som synes smerten var like ille som jeg (er ikke pyse og er enig i at smerten er en del av moroa, men det VAR vondt).

 

Men det der med at man skal bli fortere full når man drikker etter å ha tatt tungepiercing. HVORFOR? HVORDAN? Jeg merket ikke noe sånt :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er det bare jeg som syntes det er litt rart at folk spør om det gjør vondt hele tiden eller er det bare jeg som er rar? :tease:

Hvis ikke smerten var inni bildet tror jeg ikke jeg hadde tatt piercinger egentlig, det er jo en del av morroa, noen som er enig/uenig med meg? :hmm:

Sier meg enig. Man blir stukket med en nål ffs, selvfølgelig kjenner man det, men de fleste har vel opplevd verre ting.

Lenke til kommentar

Tar man alkohol intravenøst, så skjer det ting. Noe av det samme opplegget med en blodig åpen grop i kjeften.

 

Da begynte du vel å drikke når det hadde grodd nok da veit du Charlotte Q.

 

Men er det påvist? Høres litt myte ut spør du meg. Det er jo ikke akkurat en "blodig åpen grop" når man har stukket med en spiss kanyle og så plugget til med en barbell, og alkoholen oppholder seg heller ikke lenge i munnen for min del i hvert fall. Svelger unna så fort jeg kan :ph34r:

 

Men jeg drakk ikke før på femte dagen. Prøvde å følge reglene hvertfall litt :whistle:

Lenke til kommentar

Påvist? Jeg sier det iallefall. Om noe offentlig forskningsorgan eller om Mythbusters har sjekket dette kan jeg ikke si noe om.

 

Den er veldig sår i begynnelsen og det er vanlig at man får en lengre barbell i begynnelsen (husker nå ikke hvorfor) for å så gå til en som er mindre. Dermed er det mer bevegelse og da blir det sikkert nok imellom noe.

 

Som sagt, så var dette på den samme dagen jeg tok den. Har ikke følt noen spesielle endringer på alkoholpåvirkningen i de 4 årene jeg hadde den, foruten den første dagen.

Lenke til kommentar

Påvist? Jeg sier det iallefall. Om noe offentlig forskningsorgan eller om Mythbusters har sjekket dette kan jeg ikke si noe om.

 

Den er veldig sår i begynnelsen og det er vanlig at man får en lengre barbell i begynnelsen (husker nå ikke hvorfor) for å så gå til en som er mindre. Dermed er det mer bevegelse og da blir det sikkert nok imellom noe.

 

Det at du ikke husker hvorfor man får lang stang til å begynne med, gjør dessverre at jeg strever med å ta din kunnskap og viten helt for god fisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...