Gå til innhold

Hva drømte du i natt?


Kuroi-Neko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg drømte at jeg og typen kjøpte oss et nytt hus. Vi var redde for at katten vår kanskje ikke kom til å like huset, så vi gikk ut og ropte på han. Begge kattene kom, selv om vi bare slapp inn den ene. Så skulle jeg ut døra, men katten klarte å smyge seg ut før jeg fikk lukka den. Siden vi bor i en blokk i tredje etasje, var katten nå ute i gangen. Jeg prøvde å lokke han til meg igjen, men han bare stod der som en statue. Så, plutselig kom læreren jeg hadde i matte muntlig for noen år siden, og ville grille han :ohmy: Så kom gymlæreren med en advokat og begynte å bable om at siden mattelæreren hadde sett katten først, var den hans. Han tok katten inn i et lite bur som hang ved siden av ovnen, som viste seg å snurre rundt... huff!

 

Så våknet jeg fordi noen tytekjerringer snakket unødvendig høyt utenfor.

 

Da jeg sovnet igjen, drømte jeg videre:

Vi (jeg og typen altså) var i en møbelbutikk kombinert med klesbutikk for å kjøpe nye møbler til huset. Vi så oss rundt en stund, faktisk så lenge at alt rundt oss stengte. Vi stod og så på mens kjempesvære gittere senket seg over bygningen, og panserglass ble satt inn. Tydeligvis ikke et sikkert strøk, eller så var butikksjefen paranoid. Anyway, da showet var over tok typen meg med inn i et avsidesliggende hjørne i møbelrommet for å gjøre noe litt upassende for en butikk :p Så gikk han ut igjen, og plutselig hadde han en hammer med en skrue som var skrudd fast i enden. Pga det, hadde han ikke lov å komme inn i møbelseksjonen mer, fordi hun dama trodde at han ville stjele møbler med hammeren.

 

:p

Endret av Tweety-bird
Lenke til kommentar

Kan ikke huske så mye, men dette husker jeg fra forrige natt:

 

 

To eller tre menn rundt... 20 vil jeg si, står 10 meter fra hverandre på kanten av et stup oppe i noen snødekte fjell, og ser på hverandre med hver sin "sjøverkikkert". Også noe med tallet ti, noe vinkelmålingsgreier inni kikkerten som viste 10 eller noe sånt... Tror de hadde tre biler, to av dem hadde forsvunnet, og nå falt plutselig den siste ned stupet. De ble sure og fortvilet, men fikk haik med en annen bil, en stor firhjulstrekker med en liten jente med rosa boblejakke som satt i passasjersetet. Dette så jeg på en eller annen måte, og sa til mamma at vi måtte fortelle moren til Kristian (en i paralellklassen min) om hendelsen, fordi en av mennene var Kristian (etter det jeg husker). Også husker jeg ikke mer..

 

Passelig rar drøm, må jeg si :D

Lenke til kommentar

Først sov jeg til litt over 10, da mamma vekket meg med å bruke metallsag rett utenfor rommet mitt. Husket at jeg drømte om at det hadde stått noe på et fotballmanagerspillet Hattrick, tror det hadde stått tre ting, også var det en som heter Paisley på diskusjon.no som begynte å snakke om det...

 

Så sovna jeg igjen, rundt 11, tror ikke jeg drømte noe... Våknet rundt kvart på tolv og sovna igjen klokken tolv. Denne gangen sov jeg til ti på halv to! Ble forbanna på broder'n da han vekket meg fra denne drømmen:

 

Et gigantisk egg hadde rullet fra skolen, og OPPOVER og krasjet inn i en rød gård. Dette foregikk i et landskap som lignet på Hellesylt, et sted på Sunnmøre der slekten min kommer fra og jeg er hver sommer. Dette egget som hadde rullet opp til gården, betydde så klart at jeg hadde vunnet 100 000 kr, det visste vi alle. Tror det hadde noe med Flax-julekalenderen min å gjøre. Alle gikk opp dit, og der fant vi en rosa traktor med to diamanter i lasteplanet. Hvis jeg kjørte denne traktoren til banken, skulle jeg få pengene mine. Drømmen virket så sykt virkelig, jeg husker selv jeg sa til Kristian (han har vært med i to drømmer nå :o) "Jeg tror kanskje jeg kjører den hjem nå, tør ikke å la den stå i skolegården..", han sa: "Hmm... Du kan kanskje rekke det før friminuttet er over" og jeg svarte: "Jeg har vunnet 100 000 kroner, mann. Hvem bryr seg om en anmerkning...?".

 

Dette husker jeg at jeg sa ordrett..

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Forrige natt drømte jeg følgende (jeg husker ikke hva som skjedde i natt)

- Jeg var på en skole. En nedslitt bygning med rare, stygge utbygg, og glissent treverk ala et spøkelseshus.

- Flere fra klassen min var i et rom inne på skolen. Både folk fra gamleklassen, og folk fra den nye.

- Vi var alle samlet i et og samme rom, da en stygg, ekkel skapning stakk hodet ned fra taket, og spiste opp alle vennene mine. Det var en vampyr.

- Jeg var med i en TV-serie, eller noe sånt, så i neste episode skjedde det samme. Men denne gangen sa jeg klart ifra til de andre om at de kom til å bli spist. De ville derimot ikke høre, og siden jeg kunne fly i drømmen, dro jeg derifra for å redde mitt eget skinn.

- Tredje episode: Fortsatt samme gamle leksen. Prøvde å forklare de andre at det var vampyrer i taket, men de ga f... Måtte fly derifra igjen.

- Dette skjedde igjen og igjen, men tilslutt ga jeg opp, og fløy bort for godt. Jeg innså at vennene mine var for dumme til å kunne motta noen som helst form for hjelp fra meg.

 

Denne drømmen har betydd mye for meg. Jeg har det ikke lett for tiden, og skal legges inn på sykehus, så denne drømmen viste meg det jeg ikke har villet innse tidligere: Jeg kan ikke hjelpe hele verden, for jeg må faktisk redde meg selv.

 

Mokko: Genial drøm! :!:

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar

Drømte at jeg kjøre rundt som et svin en kveld og det endte med at jeg kjørte ihel en 9år gammel kid og knuste et buss skur. Så våkner jeg ved kanten av et vann uten en skramme og lurer på hvor bilen min er. Logikk forteller meg at det venter meg mange år i fengsel så jeg gjør en innsats for å ikke havne i buret. Viser seg så at det hele var en drøm i drømmen... Bruker ofte å drømme at jeg kjører som en maniac av en eller annen grunn.

 

Erindrer også en episode hvor jeg skyter en person i hodet. Mener på at det har vært en mer begivenhetsrik natt enn vanlig når det kommer til drømmer :p

Lenke til kommentar

Hadde den sykeste drømmen hin dagen XD

 

Jeg var et egg på et frokostbord, og jeg satt der i eggeglasset og hørte hva folkene snakket om, så begynte han å skrelle meg. Så la han meg inni en sånn "eggekutter", så begynte det å SPRUTE blod over hele frokostbordet o_O

Så plutselig "våknet" jeg, og hele rommet var dekket med egge-dekorasjoner, plakater osv :p

Gikk ut for å vekke min bror, men det lå bare et svært EGG i sengen hans, som begynte å løpe etter meg :p

Så gikk jeg ut i gaten, og det kom masse rare folk som tilbød meg speilegg osv.. hva faen!

Så våknet jeg :S

 

SKjønner ikke hvorfor jeg hadde en syk drøm om egg..

Kanskje jeg har spist litt for mye egg i det siste ;o

Lenke til kommentar

Btw... Er det andre som har det slik at når man våkner, så får man en veldig rar tanke i hodet, som man MÅ gjøre for å stå opp? F. Eks. At man må ta på seg klærne slik at man ser ut som en kube, eller at man er nødt til å være en annen person for å stå opp?

 

Har det ofte slik. Høres sikkert helt sykt ut, men jeg tror det er fordi det henger igjen fra drømmen. Det hele ender med at jeg setter vekkeklokka på snooze og legger meg igjen (fordi jeg blir oppgitt av å ikke kunne gjøre det jeg må)

Lenke til kommentar
Btw... Er det andre som har det slik at når man våkner, så får man en veldig rar tanke i hodet, som man MÅ gjøre for å stå opp? F. Eks. At man må ta på seg klærne slik at man ser ut som en kube, eller at man er nødt til å være en annen person for å stå opp?

 

Har det ofte slik. Høres sikkert helt sykt ut, men jeg tror det er fordi det henger igjen fra drømmen. Det hele ender med at jeg setter vekkeklokka på snooze og legger meg igjen (fordi jeg blir oppgitt av å ikke kunne gjøre det jeg må)

 

Du må se ut som en kubbe for å kunne stå opp...? :dontgetit:

Tror ikke det er særlig normalt, nei.. ;)

Lenke til kommentar
Btw... Er det andre som har det slik at når man våkner, så får man en veldig rar tanke i hodet, som man MÅ gjøre for å stå opp? F. Eks. At man må ta på seg klærne slik at man ser ut som en kube, eller at man er nødt til å være en annen person for å stå opp?

 

HAHA^-^ NEI!!! Aldri følt sånn før. Høres litt sykt ut i grunn :D

Lenke til kommentar
Btw... Er det andre som har det slik at når man våkner, så får man en veldig rar tanke i hodet, som man MÅ gjøre for å stå opp? F. Eks. At man må ta på seg klærne slik at man ser ut som en kube, eller at man er nødt til å være en annen person for å stå opp

 

Har en lignende versjon jg bare at jg drømmer at andre personer er vekkerklokka og jg må slå dem av men det går bare faen ikke an :p så det pleier og være veldig irriterende helt til jg våkner og slår av klåkka:p

Lenke til kommentar
Btw... Er det andre som har det slik at når man våkner, så får man en veldig rar tanke i hodet, som man MÅ gjøre for å stå opp? F. Eks. At man må ta på seg klærne slik at man ser ut som en kube, eller at man er nødt til å være en annen person for å stå opp?

 

Nei, men jeg har det noen ganger sånn at når jeg våkner kan jeg ikke åpne øynene i det hele tatt, eller bevege meg. Det er for det meste når jeg har hatt mareritt men det kan også skje ellers. Jeg er fullstendig våken, men må jobbe skikkelig hardt for å få åpnet øynene. Det er ikke det at de er limt sammen (kan skje pga søvn i øyenkroken) eller noe, det er som om musklene ikke virker helt. Jeg kan da ikke bevege meg i det hele tatt før øynene er helt åpne. Jeg kan ikke lee på så mye som ei tå. Det er helt rart. Jeg har hørt om søvnparalyse, men tror ikke det er det.

 

Og noen ganger nå vekkerklokka ringer tror jeg den er andre ting.

 

En gang jeg hadde lagt meg nedpå etter skolen, våknet jeg av vekkerklokka. Jeg rakk handa bort på bordet og prøvde å slå den av. Jeg slo på knappen, men den forbanna ringinga gikk ikke av! Det føltes som om jeg vred klokka i alle retninger for å finne en annen knapp. Etter en stund sluttet den å ringe, så jeg la meg ned igjen. Da jeg våknet igjen oppdaget jeg følgende:

 

-Hydrogen-lampa mi på bordet var helt forvridd.

-Vekkerklokka var ingen steder og se.

-Jeg hadde et tapt anrop fra tanta mi på moben.

 

Konklusjon: Det var telefonen som hadde ringt, og i min tro på at det var vekkerklokka, hadde jeg prøvd å skru den av ved å skru av og vri på lampa mi :p

Lenke til kommentar

 

Btw... Er det andre som har det slik at når man våkner, så får man en veldig rar tanke i hodet, som man MÅ gjøre for å stå opp? F. Eks. At man må ta på seg klærne slik at man ser ut som en kube, eller at man er nødt til å være en annen person for å stå opp?

 

Nei, men jeg har det noen ganger sånn at når jeg våkner kan jeg ikke åpne øynene i det hele tatt, eller bevege meg. Det er for det meste når jeg har hatt mareritt men det kan også skje ellers. Jeg er fullstendig våken, men må jobbe skikkelig hardt for å få åpnet øynene. Det er ikke det at de er limt sammen (kan skje pga søvn i øyenkroken) eller noe, det er som om musklene ikke virker helt. Jeg kan da ikke bevege meg i det hele tatt før øynene er helt åpne. Jeg kan ikke lee på så mye som ei tå. Det er helt rart. Jeg har hørt om søvnparalyse, men tror ikke det er det.

 

Og noen ganger nå vekkerklokka ringer tror jeg den er andre ting.

 

En gang jeg hadde lagt meg nedpå etter skolen, våknet jeg av vekkerklokka. Jeg rakk handa bort på bordet og prøvde å slå den av. Jeg slo på knappen, men den forbanna ringinga gikk ikke av! Det føltes som om jeg vred klokka i alle retninger for å finne en annen knapp. Etter en stund sluttet den å ringe, så jeg la meg ned igjen. Da jeg våknet igjen oppdaget jeg følgende:

 

-Hydrogen-lampa mi på bordet var helt forvridd.

-Vekkerklokka var ingen steder og se.

-Jeg hadde et tapt anrop fra tanta mi på moben.

 

Konklusjon: Det var telefonen som hadde ringt, og i min tro på at det var vekkerklokka, hadde jeg prøvd å skru den av ved å skru av og vri på lampa mi :p

 

 

Våkna av noe varmt noe for ett år siden jeg... Kika opp og oppdaget at jeg lå å koste med klokkeradioen :|

Lenke til kommentar

Jeg drømte at jeg og noen kamerater skulle ta bussen til byen. Siden busskortet mitt er gått ut måtte jeg fylle det på. Ga alle pengene mine til den kvinnelige bussjåføren slik at hun kunne veksle. Men sedlene var vistnok for store til å kunne veksles (Tror det var 2500 tilsammen eller noe). Så hun sier jeg skal vente litt. Siste stopp kommer og jeg har ikke fått igjen penga mine.

 

Plutselig ser jeg at bussjåføren løper ut av bussen og prøver å stikke av med pengene mine. Meg og kameratene mine løper etter. Det blir løping på hustak nedover noe som ligner på en kystby. Men bussjåføren greier desverre å komme seg unna. Så vi bestemmer oss for å finne en vei tilbake til byen. Det viser seg å være vanskelig å gå tilbake samme vei som vi kom. Så vi går videre nedover mot havneområdet.

 

Av en eller annen grunn deltar meg og mine kamerater i en konkurranse. Vi skal bygge den beste snøtunnelen opp fra en isete plass til gaten ovenfor. Vi taper konkurransen fordi en av dommerne er hypp på en heller ung jente. (Whaaaat?!). Vi går dermed skuffet tilbake til byen, og så våkner jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...