Gå til innhold

Hva drømte du i natt?


Kuroi-Neko

Anbefalte innlegg

Voldsom intens drøm i natt:

 

Drømte at jeg først var på vei hjem der jeg bodde før (hos foreldrene). Og det var masse regn og snøslaps.

 

Da jeg kom hjem, var det egentlig et sted som var en blanding av i Amerika, Stavanger og slik det hjemmehuset ser ut nå, bare mye større og med noen kjempesvære overbygg og verandaer rundt.

 

Det var en masse bensinstasjoner og lagerbygg rundt huset, og noen svære gjerder rundt det hele.

Plutselig var jeg inne, og der var en veninnie av meg på besøk. Hun gikk med en hvit blondekjole eller brudekjole eller hva det var på seg, og var helt plommerød i ansiktet.

 

Det neste som skjedde, var noe som går igjen i drømmer flere ganger hos meg: Vi hører noen som går utenfor og forsøker bryte seg inn. Da er vi plutselig her hjemme som jeg bor nå, og vi hjemmer oss lengst ute i en gang.

 

Deretter er vi plutselig tilbake i det andre huset, som ser ut som et kjempeplalass i umalt tre.

Og plutselig er de utenfor blitt til noen kjente artister som kommer kjørende med noen kjempemessige vaskebiler.

 

De er akkurat som store høye trailere, med en svær bred veranda i tre på tvers over taket. Med disse skal de kjøre rundt huset gratis, for å spyle og vaske veggene og alle bygningene rundt med noen dyser som henger på disse treverandaene.

Samtidig som de skal synge og spille musikk til oss.

 

En av dem er Elvis Presley og en annen er Perry Como.

 

Vi ser da akkurat ut vinduet, og ser "Perry Como" komme kjørende med en slik oppover bakken mens han setter på musikk i bilen og gliser.

Har aldri sett Perry Como før( såvidt jeg vet), men når jeg sjekker bilder av ham nå, får jeg en liten støkk når jeg ser han ser nøyaktig lik ut og har samme gliset som i min drøm. bare der var han langhåret. :roll:

 

732581_356x237.jpg

 

Veninnen min hopper rundt på gulvet og roper "Perry Como! Perry Como!"

 

Så begjynner han å kjøre med disse greiene over alt som er der, inkludert min og noen biler til som står parkert utenfor.

Da beveger dette her seg etter bilene, på samme måte som kostene i en vaskeautomat.

Men dette er så svære kraftige greier, at bilene gir litt etter og vi hører faretruende lyder.

 

Jeg tenker: Nei pokkern, kan dette her ha gått bra? Jeg forsøker å veive og rope til Perry Como, men han legger ikke merke til noenting og bare kjøre videre over alt.

 

Etterpå går jeg ut, og ser bilen har fått en masse skader og svære huller i karosseriet.

Jeg springer etter, og får fatt i sjefen til han som drev med dette opplegget.

Han gikk i kortbukser, og sa han skulle være med å se på det. "Det der skal vi nok få ordnet opp med" sa han.

 

Så kom vi bort til bilen og kikket på den. "Ja jeg skal notere dette jeg, så får vi se på saken" sa han, og begynte bare å gå.

"Hei vent nå litt, hva skjer videre nå da? Må vi ikke gjøre noe skriftlig her" spurte jeg.

Da bare mumlet han noe og satte opp farten for å komme seg vekk.

 

Jeg sprang etter og prøvde stoppe ham. Og da forandret han helt mening, og sa han ikke ville ha noe med det å gjøre.

Jeg forsøkte spenne beina under ham, men bommet.

Det neste jeg husker, er at jeg satt i et mørkt rom med flere eldre menn rundt et bord som snakket høyt.

Så spurte jeg en av dem hva jeg skulle gjøre med det at han sjefen stakk av. "Tror jeg ville ringt politiet" svarte han.

Det siste jeg husker, var at jeg strevet med å komme gjennom på telefon til politiet i Stavanger.

For da var det plutselig blitt sånn, at det var der det hadde skjedd og jeg var hjemme langt derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett mye på bil i det siste så det er ikke så rart at denne drømmen handler om bil.

 

Jeg og en kamerat hadde kjøpt oss en bil hver. Vi kjørte sammen på en vei som gikk sikk-sakk oppover et berg, så ut som om vi var i Italia et sted. Halvveis på denne veien finner jeg ut at jeg må parkere bilen min et sted, for vi kan ikke fortsette med to biler. Så da parkerer jeg bilen min bak et dukkehus på tomten til noen ukjente.

 

Vi kjører videre i bilen til kameraten min, men når vi skal hente bilen min på veien tilbake er den borte.

Så vi prøver å snike oss inn i huset for å hente bilnøkklene. (Til bilen min vi ikke vet hvor er:p)

Men noen hører oss og vi løper ut. Vi blir tatt og jeg spør om de vet hvor bilen min er.

Joda sa de med et smil, det visste de. Men jeg kunne ikke få tilbake bilen før vi hadde gjort litt arbeid på gårdsplassen deres!

 

Så vi trimmer hekken og klipper gresset, glade alle mann. Til slutt får jeg bilen og bilnøkklene mine.

Endret av Cromsen
Lenke til kommentar

Jeg drømte faktisk at jeg var sjefen min, altså adm dir i firmaet jeg jobber i.

Jeg hadde kjøpt meg båt og gikk med en utrolig stygg og kjempestor "sjømannshatt". Jeg hadde fått hele familien min med ned til brygga for å skryte av båten. Når jeg åpner kjeften for å fortelle om båten så snakker meg med en sånn "Trond Kirkevaag Montebello-stemme".

 

Fantastisk drøm :p

Lenke til kommentar

Drømte at eg og mangen andre, tror vi var en klasse eller noe slikt.

Vi var ved en strand og drev med noe greier, så begynte det og komme noen litt store bølger.

Plutselig ser vi ute i havet at det kommer en gigantisk bølge, en tsunami.

Eg behynner og løpe som bare det oppover, motsatt av stranda og kommer til et ganske høyt punkt. Ser så at denne bølga kommer rimelig langt opp og slår i fejllet eg stod på.

Eg og en annen var der, resten forsvant.

Men så kom vist endel tilbake og det ble fullt oppstyr for vi måtte rasjonere mat og andre ting. Så husker eg ikkje mer her.

 

En annen drøm i natt: Var begynt på skulen igjenn noe eg syns var underlig siden eg til vanlig er i jobb. på vei ut for dagen kom en jente og drog meg i armen og lurte på om eg kunne finne ut personlig info om noen hun kjente siden eg jobber med IT.

Joda det kunne eg og følgte med henne.

Så begynte vi og kline litt men så kom eg på at bussen gjikk snart så måtte gå. Måtte gå opp en lang bakke igjenn og småløp opp. På toppen var en politimann som var gretten og begynte og beskylde meg for tyver i et hus der. En annen politi mann roet han ned så eg gjikk videre. Rakk akuratt bussen som var stapp full. Hele greie var egentlig ganske rart.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Jeg drømte at vi var på skolen som vanlig. Så ser jeg ut av vinduet, og ser hundrevis av soldater storme mot skolen med maskingevær, det blir panikk blant elevene ute på røykeplassen. Så ser vi at de blir skutt og drept brutalt, klassen vår stormer opp mot bomberommet mens vi hører døra 10 meter bak oss blir sparket opp, mens skuddene hagler langs veggene. Vi forsegler bomberommet mens vi hører flere skrik utenfor. Så våknet jeg, sinnsykt rar drøm.

Lenke til kommentar

Drømte at noen skulle fortelle meg noe og vise meg noe også var det som at jeg våknet under drømmen og det neste jeg husker er at jeg ligger i sengen og føler at alt snurrer rundt, greide ikke å røre på armene eller noe sånt, lå og ristet litt mens jeg sa au, au, au, au.

 

Begnner å bli rimelig lei av søvnparralyse hvis det var det det var, for det var direkte ekkelt, kjentes ut som at jeg skulle dø eller var på vei til å bli sugd inn et sted eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Drømte at noen skulle fortelle meg noe og vise meg noe også var det som at jeg våknet under drømmen og det neste jeg husker er at jeg ligger i sengen og føler at alt snurrer rundt, greide ikke å røre på armene eller noe sånt, lå og ristet litt mens jeg sa au, au, au, au.

 

Begnner å bli rimelig lei av søvnparralyse hvis det var det det var, for det var direkte ekkelt, kjentes ut som at jeg skulle dø eller var på vei til å bli sugd inn et sted eller noe sånt.

 

 

Alltid hatt lyst til og oppleve søvnparralyse. Må være rimelig rart.

Lenke til kommentar

Aha, er det søvnparralyse det kalles. Sjekket det opp, og fikk endelig svar på det jeg har lurt på.

 

For det der har jeg vært ute for mange ganger. Det har spesielt skjedd hvis jeg har sovet om dagen og skal forsøke sovne om natten.

Det er som en lammelse ja, og at en svever bortover eller blir sugd bortover som noen sier.

 

Bra å høre at jeg ikke er alene om å oppleve det. Det kan virke skremmende av og til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde 2 drømmer i natt:

 

I den ene var eg på et hotel. Eg gjikk litt rundt og skulle se me omkring, så snude eg med og såg at den gangen eg hadde gått i var plutselig veggen bak meg. Altså at gangen krympet mens eg gjikk. Syntes dette var veldig rart og gjikk gjennom en dør, for var ingen andre veier og gå. Kom til en heis som stod åpen og med engang eg gikk inn så gikk den av seg selv oppover og uten noe dør eller gitter. Da kom eg på at dette måtte være en drøm da eg aldrig har opplved slik heis før.

Så da fant eg ut at eg ville ha nøkkel til hele hotellet og bare ha det gøy.

Med engang eg såg hun som styrte hotellet hoppet eg og tok et slags karate spark så hun datt i bakken. stakk av med nøkkelen, men da begynnte drømmen og dø ut :/

 

 

Den andre var eg hjemme og sov da eg hørte lyder nede i huset. Gikk ned og fant frem noe eg kunne slå med viss det var folk. Endte opp med og drepe 5 stykker totalt. 2 stykk inne i stua, en med ingangsdøra og 2 kasta eg ned steintrappa ute. Pakked dem inn i plast og stakk så av og kom til en skog med en bekk og endel gull på steinene. Så husker eg ikkje mer.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...