Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne tråden skal jeg såå følge med på**

 

Som alle andre så mener jeg at dette virkelig blir et dønn deilig operativsystem.

 

Men personlig så har jeg litt problemer med internet. Chrome funket ikke, IE 8 er supertregt, mens firefox er nokså tregt, men brukbart. Bruker forøvrig 64bit builden. Noen andre som har samme erfaring?

 

Trenger også litt hjelp til å unlocke den nye taskbaren. Prøvde å følge en guide, men kommer bare at "unlockProtectedFeatures have stopped working" når jeg kommer til sisste stadiet.

Lenke til kommentar
Denne tråden skal jeg såå følge med på**

 

Som alle andre så mener jeg at dette virkelig blir et dønn deilig operativsystem.

 

Men personlig så har jeg litt problemer med internet. Chrome funket ikke, IE 8 er supertregt, mens firefox er nokså tregt, men brukbart. Bruker forøvrig 64bit builden. Noen andre som har samme erfaring?

 

Trenger også litt hjelp til å unlocke den nye taskbaren. Prøvde å følge en guide, men kommer bare at "unlockProtectedFeatures have stopped working" når jeg kommer til sisste stadiet.

Tror det at du har 64-bit versjonen at du har problemer. Alt dette fungerer utmerket hos meg med 32-bit. Kan også være en kombinasjon av dårlige drivere også, med tanke på nettleserene og nettverk-kortet.

 

"CPU-bruken er på null prosent når jeg kjører Internet Explorer, Firefox og Winamp." Hmmm, skeptisk!

Stemmer faktisk det. Hopper av og til opp til 4%. Chrome istedet for Firefox her.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Noen som vet når Server 2008 R2 kommer ut? (aka Windows Server 7)

 

Mener det skal komme rundt samme tid som windows7.

 

 

Den nye oppgavelinjen (ja den er i build 6801) er kanskje noe uvant og du får mest glede ut av den med Aero Glass, slik at Aero Preview fungerer. Jeg har ikke fått helt følelsen for den nye oppgavelinjen ennå, men jeg ser potensialet med den, spesielt om du har mange vinduer oppe. Altså blir oppgavelinjen mer relevant til navnet, oppgavebasert arbeidsflyt. En fin funksjon er også at du kan lukke vinduer ved å klikke med den midterste musknappen, skrollehjulet.

 

Den nye oppgavelinjen er ikke helt ferdig enda, så er fult mulig at det blir en del endringer på den før beta / release.

 

Angående systemkrav så satser de på netpcer. Altså at alt skal gå bra på 1GHz prosessor og 1GB RAM.

Så langt ser det bra ut. Men venter til beta før jeg orker å prøve selv.

Lenke til kommentar
Tror det at du har 64-bit versjonen at du har problemer. Alt dette fungerer utmerket hos meg med 32-bit. Kan også være en kombinasjon av dårlige drivere også, med tanke på nettleserene og nettverk-kortet.

 

 

Kanskje jeg bør prøve 32-bit versjonen i stedet for i første omgang da =) Takk for svar.

 

 

 

Et litt OT spørsmål: Er server 2008 det samme som Home Server? Tenkte jeg skulle prøve å leke meg med en server hjemme, men vet ikke hva jeg burde installere. Fikk jusst skaffet meg Home Server, så jeg lurte på om det var det samme.

Lenke til kommentar

Lastet ned og installerte på min Dell Latitude 610 uten problemer.

 

Tenkte også å eksperimenter med denne på en ny "HTPC/spillpc" jeg skal sette opp de nærmeste dagene.

 

Men, noen som har testet Mediecenter delen mot dvb-c (canal digital)? virker HD TV?

 

Skal også teste mot blueray (fra filserver) når denne er oppe ...

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...