Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som iMono sier vil Vista ha vært på markedet i 3 år når 7 kommer og det at xp hadde vært på markedet i, hva?, 5-6 år før Vista kom ut, gjør vel ikke at man behøver å føle seg snytt. I utgangspunktet vil det vel være ideelt om det kom nytt os ca hvert 3-4 år? Xp sin lenge på markedet er jo ekseptionell...

Lenke til kommentar

Vista vil kanskje ha vært på markedet i 3 år, men det var da knapt brukbart første året... Og for de som betalte tusenlappen eller mer for et OS som ikke er stort bedre enn det forrige OS'et fra samme selskapet og som er brukbart i 2 år... Jeg ville følt meg snytt :p

 

Men så har jeg beholdt XP da... Vurderer skifte til vista når jeg oppgraderer til DX10-skjermkort. Håper windows7 kommer ut i en brukbar utgav før det da...

Lenke til kommentar
Hvis du nå, så kort før 7 kommer, vurderer å skifte til Vista, skjønner jeg ikke helt hvor du vil. Da ville jeg heller ventet på 7.

Fordi jeg vil ha DX10 med en gang jeg kjøper nytt grafikkort f.eks?

 

Det kommer jo helt an på hvor modent windows 7 er når det kommer ut(evt i betafase)... Jeg venter spent...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte xp 64 noe jeg har angret HARDT på...Kjøpte Vista Ultimate og innstalerte sef. 64 versjonen og må si at vista knuser xp med minst 500% på ALLE PUNKTER (tenker ikke på benchmarks da :p men ikke noe tap i poengene)

 

Så når det gjelder xp 64 vs. vista 64 er vista en SOLEKLAR VINNER :yes:

 

Når det gjelder Windows 7 så sitter jeg å ønsker at de 30 dagene aldri skal ta slutt. Er sånn at jeg håper det kommer en ny beta innen de dagene så jeg får lekt meg 30 dager til med nyere versjon :D

Windows 7 b.6801 er så overraskende bra og har ikke hatt noen stabilitets problemer enda

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte xp 64 noe jeg har angret HARDT på...Kjøpte Vista Ultimate og innstalerte sef. 64 versjonen og må si at vista knuser xp med minst 500% på ALLE PUNKTER (tenker ikke på benchmarks da :p men ikke noe tap i poengene)

 

Så når det gjelder xp 64 vs. vista 64 er vista en SOLEKLAR VINNER :yes:

 

Når det gjelder Windows 7 så sitter jeg å ønsker at de 30 dagene aldri skal ta slutt. Er sånn at jeg håper det kommer en ny beta innen de dagene så jeg får lekt meg 30 dager til med nyere versjon :D

Windows 7 b.6801 er så overraskende bra og har ikke hatt noen stabilitets problemer enda

 

Bruker du 64 eller 32 bits versjonen av Windows 7? For jeg har hatt små stabilitetsproblemer med 64bits versjonen =/

Lenke til kommentar

64 versjonen, jeg har ikke merket noe tull enda...er på 7 dagen nå...hadde det ikke vært for media player 12, ie8 og litt sånn små detaljer hadde jeg trodd jeg hadde sittet med vista

 

skjermkort, lydkort, min farge laser printer, ratt og pedaler, webcam, andre usb enheter, windows update....alt fungerer smertefritt :D

 

Kanskje fordi jeg sitter på så gammelt oppsett som socket 939, riktig nok med et 4870 skjermkort da :D

Lenke til kommentar

Hei! Installasjonen av Windows 7 gikk smertefritt, men når maskinen starter på nytt og er ferdig med loadingbar-greia, får jeg bare svart skjerm (hvor det står "Windows 7" og "For testing purposes only. Build 6801").

 

Hvordan fikses dette?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Driver å tester Windows 7 nå, og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til det kommer ut :D

Måtte kun installere skjermdrivere, ellers var de andre driverene ferdig installert. Installasjonen gikk fort, 20 minutter tror jeg. Rask startup og alt. Nesten så jeg vurderer å bytte til Windows 7 permanent. :p

Endret av Kong _Kake
Lenke til kommentar
Er det bare meg - eller det andre som vil foele seg litt snytt etter aa nylig aa ha kjoept Vista?

 

Hvorfor skulle man det? Er som å si at man føler seg snytt etter å ha kjøpt en skjermkort til 5 lapper når det kommer et nytt og bedre et flere månder etterpå. Selvom jeg skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Er det bare meg - eller det andre som vil foele seg litt snytt etter aa nylig aa ha kjoept Vista?

 

Hvorfor skulle man det? Er som å si at man føler seg snytt etter å ha kjøpt en skjermkort til 5 lapper når det kommer et nytt og bedre et flere månder etterpå. Selvom jeg skjønner hva du mener.

Kjøper noe som M$ sier er bra og sånt og så er det noe usabilet, minnspisende tregt søppel. Særlig hvis an kjørep fullversjonen av ultimate...

Lenke til kommentar
Er det bare meg - eller det andre som vil foele seg litt snytt etter aa nylig aa ha kjoept Vista?

 

Hvorfor skulle man det? Er som å si at man føler seg snytt etter å ha kjøpt en skjermkort til 5 lapper når det kommer et nytt og bedre et flere månder etterpå. Selvom jeg skjønner hva du mener.

Kjøper noe som M$ sier er bra og sånt og så er det noe usabilet, minnspisende tregt søppel. Særlig hvis an kjørep fullversjonen av ultimate...

 

Vell uannsett hvordan du vrir og vender på det er Vista det beste oprativsystemet i dag, det er ingen andre systemer som støtter like mye som vista uannsett om det er litt treigere enn XP. Det hadde vært verre om Microsoft hadde vært som Nvidia, kommet med et nytt oprativsystem aka skjermkort hver 3-6 måned som man må punge ut 4-5 lapper for, sånnsett er ikke Microsoft no ille.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...