Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er Vista.

 

Tullpreik :)

 

Windows 7 er like mye vista som vista er xp.

Bare for eksempel måten Aero og minnehåndteringen fungerer på W7 er en enorm forskjell i forhold til Vista , og så har man en del forandringer på både brukergrensesnittet , ytelsen og ikke minst måten man jobber med bibloteker.

 

Alt i alt så er hovedforskjellen at Windows 7 er et ferdig produkt , som fungerer og yter som det skal mens vista er et uferdig produkt som gir mer frustrasjon enn glede.

Lenke til kommentar
Fikk nettop en svær update i windows 7.

 

13 downloads på totalt 262.4MB.

 

Siste oppussing for stort slipp?

Det var da rart. Jeg har ikke fått oppdateringer siden 24.9 bortsett fra oppdaterte definisjoner for MS Security Essentials.

Sjekket update loggen nå. Det var bare masse oppdateringer til min Office 2007 installasjon.

 

Glemte at jeg la inn det i går. :)

Lenke til kommentar
Jeg ønsker den beste versjonen, med alle muligheter for 2 stasjonære og en bærbar pc, er det denne jeg bør kjøpe 3 stk av da:

Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit Engelsk OEM

 

Sånn, vil ikke ha vista ;-)

 

Anbfaler deg å kjøpe 3 stk Windows 7 Home Premium. Er bare bortkastet å bruke penger på Ultimate om du ikke trenger Bitlocker og muligheten til å bytte til alle mulig språk.

Har du avanserte nettverkskrav (domener etc hjemme) så er Pro tingen for deg, men Ultimate er uansett bortkastet.....

Lenke til kommentar
Anbfaler deg å kjøpe 3 stk Windows 7 Home Premium. Er bare bortkastet å bruke penger på Ultimate om du ikke trenger Bitlocker og muligheten til å bytte til alle mulig språk.

Har du avanserte nettverkskrav (domener etc hjemme) så er Pro tingen for deg, men Ultimate er uansett bortkastet.....

 

Men xp-modus får du denne i Home Premium?

Lenke til kommentar
Anbfaler deg å kjøpe 3 stk Windows 7 Home Premium. Er bare bortkastet å bruke penger på Ultimate om du ikke trenger Bitlocker og muligheten til å bytte til alle mulig språk.

Har du avanserte nettverkskrav (domener etc hjemme) så er Pro tingen for deg, men Ultimate er uansett bortkastet.....

 

Men xp-modus får du denne i Home Premium?

 

Nei - kun i Professional og oppover (bedrifts utgavene).

 

Spørsmålet er om man trenger dette (XP mode vm Vir PC )eller ikke .

Ikke glem at - tross alt :

Windows XP Mode is designed to provide small business and mid-sized businesses running Windows 7 Professional (or higher) the ability to run Windows XP productivity applications that may not be natively compatible with Windows 7.
Lenke til kommentar

XP mode tror jeg ikke ligger i Home Premium, men med f.eks gratistjenesten http://www.virtualbox.org/ kan du legge inn en virtuell XP-maskin og kjøre ting der.

Jeg har ikke testet allverdens mye greier siden jeg la inn RC 64bit da det kom ut, men har så langt ikke hatt noe behov for XP-mode. Ting som ikke starter skikkelig funker i compatibility-mode som W7 foreslår selv. Sier ikke at du ikke har behovet, men er du sikker på at du trenger det?

Lenke til kommentar

XP mode er ikke med i Home utgavene nei.

 

Kan jo nevne at man kan få samme funksjonalitet med direkte "sømløs" vm applikasjons tilgang i host maskinen/host OS vha vmware unity siden vmware workstation 6.5 og nyere.

 

Men man får ikke en "gratis" XP vm med vmware workstation da som man gjør med xp mode og win7(pro/ultimate/Enteprise) virtual pc . Men må installere "sin egen" vmware XP installasjon med sin egen produkt key.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvordan slår man på "xp-mode" ?

 

Har win7 pro fra msdnaa. Er det innebygget allerede eller skal det lastes ned senere?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg sliter fælt med å få Knights of the old republic til å kjøre tilfredsstillende.

 

Det fungerer men hakker og klarer ikke å vise menyene riktig. Vil også helst unngå å måtte dual-boote.

 

Når det er sagt vil slike spill fungere i det hele tatt, eller er det begrenset til enklere programmer?

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Er Windows 7 raskere enn vista? og hvordan er det med spill i windows 7 forskjell med XP og vista? som source, bf2,fear, trackmania, osv..

 

Vurderer å legge inn XP eller w7 nå, har vista nå..

 

Håper noen svarer :)

 

Sats på w7.

Langt mer fremtidsrettet enn xp.

Slik jeg føler det, så er win7 veldig mye mer "slick" enn Vista.

Altså mer effektivt.

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...