Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å fjerne søppelbøtta fra desktop. Prøver å gå for en blank desktop, men den søppelbøtta henger igjen.

 

 

right click -- wiew -- hide deskop icons.

Eller høyreklikk på skrivebordet og velg personalize. I menyen til venstre kan du velge hvilke ikoner som vises på skrivebordet.

 

.. enda raskere er å trykke Windows-knappen og skriv inn "desktop icons". Første valget går til ikonvalgene.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det er mulig å vise resycle bin *kun* når det er noe i den?

Noen ganger lurer jeg på om folk bruker Windows til noe nyttig eller om de bruker mesteparten av tiden på å se på skrivebordet, men det er kanskje bare meg. Det er bare slikt jeg lurer litt på når det kommer slike merkelige spørsmål.

 

Min skjerm er stort sett dekket av vinduer, og søplebøtta ser jeg sjelden.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å vise resycle bin *kun* når det er noe i den?

Noen ganger lurer jeg på om folk bruker Windows til noe nyttig eller om de bruker mesteparten av tiden på å se på skrivebordet, men det er kanskje bare meg. Det er bare slikt jeg lurer litt på når det kommer slike merkelige spørsmål.

 

Min skjerm er stort sett dekket av vinduer, og søplebøtta ser jeg sjelden.

 

Joda, men stort sett kun i arbeidstiden. Når jeg er hjemme står den bærbare ofte koblet opp mot hdtv'en og mens bakgrunnen byttes hvert 5 minutt. Det blir litt som en stor ramme som viser fine bilder uten at jeg må sette i gang bildefremvisning. Det er også lettere å flytte rundt på vinduer og liknende dersom det ikke ligger noe i bakgrunnen man ikke uforvarende klikker på eller drar med seg i stedet for et vindu. Jeg liker også at ting ser pent ut. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg kjørt xp fortsatt, men jeg kjører da win7 pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Her driver W7 og havarerer harddisken min gitt.. :p Fikk BSOD og dermed ville ikke disken starte opp pga boot sector failure. Så måtte putte inn W7 cd'en og forsøke å reparere disken, dette måte jeg gjøre 3 ganger før det virket. Vel, får se hvor lenge harddisken holder ut med W7. :D

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å vise resycle bin *kun* når det er noe i den?

 

Det er fult mulig.

 

Først må du velge å ikke ha noe ikon på Recycle Bin (empty).

Dette ikonet kan du finne ved å gjøre som på bildet Her

 

Deretter må du fjerne navnet på ikonet ved å endre navnet til et åpenrom. For å få til dette må du trykke alt+255.

 

Tom papirkurv

Papirkurv med fil(er)

Endret av RoyAne
Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å vise resycle bin *kun* når det er noe i den?

 

Det er fult mulig.

 

Først må du velge å ikke ha noe ikon på Recycle Bin (empty).

Dette ikonet kan du finne ved å gjøre som på bildet Her

 

Deretter må du fjerne navnet på ikonet ved å endre navnet til et åpenrom. For å få til dette må du trykke alt+255.

 

Tom papirkurv

Papirkurv med fil(er)

 

 

Tusen takk. Tester det etter jobb.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å vise resycle bin *kun* når det er noe i den?

 

Det er fult mulig.

 

Først må du velge å ikke ha noe ikon på Recycle Bin (empty).

Dette ikonet kan du finne ved å gjøre som på bildet Her

 

Deretter må du fjerne navnet på ikonet ved å endre navnet til et åpenrom. For å få til dette må du trykke alt+255.

 

Tom papirkurv

Papirkurv med fil(er)

 

 

Noen ide om hvordan man får bort den tynne hvite ramma rundt det "tomme iconet" ?

 

 

Edit:

Løst

Det er "flere" empty icons i imageres.dll (7600 RTM).

Et av de gir denne frame rundt.

post-35394-1253890654_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hei jeg har et problem som jeg hadde satt stor pris på om jeg fikk hjelp med.

 

Jeg har akkurat installert windows 7 på min bærbare hp pavillion dv 6000 ( ikke at jeg tror hvilken pv det er har noe med det å gjøre.) Jeg har en ekstern skjerm som jeg har brukt godt og vell med vista. Når jeg nå installerte windows 7 får jeg ikke skjermen min til å virke. den er koblet i og det virker som pc'en har registert den, men jeg får ikke opp noe bilde.. hjelp meg vær så snill :( skjermen er en Samsung syncMaster T220

Endret av Crex
Lenke til kommentar
Vanligvis trykker man vel Fn + F4 for å bytte til ekstern skjerm på bærbar. Fn-tasten ligger som regel nede til venstre på tastaturet.

 

Jeg kjører forresten RC Ultimate idag, men fikk en Enterpriselisens via jobben. Noen muligheter for å oppgradere fra RC eller er det kun reinstall som gjelder?

 

Ja - det er mulig

Oppgradering fra RC krever at du modifiserer imaget til den "nye win-7" . Editerer cversion.ini filen.

Lenke til kommentar
Vanligvis trykker man vel Fn + F4 for å bytte til ekstern skjerm på bærbar. Fn-tasten ligger som regel nede til venstre på tastaturet.

 

Jeg kjører forresten RC Ultimate idag, men fikk en Enterpriselisens via jobben. Noen muligheter for å oppgradere fra RC eller er det kun reinstall som gjelder?

 

 

jeg er ikke 12 år... har et litt større problem

Lenke til kommentar

Jeg har samme bærbaren men kan ikke sjekke det ut nå. Du kan jo hente ny skjermdriver fra Nvidia.

 

Nvidia 8M series:

32 bit: http://www.nvidia.com/object/notebook_winv...86.81_whql.html

64 bit: http://www.nvidia.com/object/notebook_winv...86.81_whql.html

 

 

Installer og prøv igjen, om du ikke har prøvd så kan du jo sjekke om du må inn på menyen der du endrer oppløsning for å aktivere skjermen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...