Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som har dette problemet i MS Paint?

 

Det med at når man bruker "fill" i en sirkel, så blir det hvite piksler rundt veggene.

 

 

Edit: Et spørsmål til. Har en kamerat som ville ha Windows 7, så han skaffet seg en via skolen. Han lasta den ned fra en side som het noe med e-academika eller noe (en Microsoft side, eller ihvertfall sponset av MS). Siden jeg har installert W7 med hjelp av PowerISO, tenkte han at han kunne gjøre det samme.

 

Så han lasta ned Daemon Tool. Men når han mounter fila som han lasta ned, så åpner det seg et brenneprogram. Hvordan kan man gå forbi den, og installere på vanlig måte, uten om å måtte bruke opp en dvd-plate? Vi tok en kjapp titt i filene som var lasta ned, men så ingen setupfil (men det var utrolig mange, så kan hende at vi har oversett den.)

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Så han lasta ned Daemon Tool. Men når han mounter fila som han lasta ned, så åpner det seg et brenneprogram. Hvordan kan man gå forbi den, og installere på vanlig måte, uten om å måtte bruke opp en dvd-plate? Vi tok en kjapp titt i filene som var lasta ned, men så ingen setupfil (men det var utrolig mange, så kan hende at vi har oversett den.)

 

Å installere Windows 7 på "vanlig" måte er vel å brenne ut .iso imaget man lastet ned over på en DVD plate, starte opp pcen fra DVD platen og så installere.

Om man ikke vil bruke DVD plate, lager man seg en oppstartbar USB drive.

 

Dette er de to vanlige installasjonsmetodene. Å mounte .iso imaget og installere direkte derfra, vil jo skape problemer etter første omstart, da de gamle filene er slettet (eller flyttet) og Windows skal installere flere filer fra DVD platen, som den da ikke får mountet. Høres ut som oppskriften på trøbbel.

Lenke til kommentar
Jeg har installert W7 via denne metoden selv, så jeg vet at det ikke er noe problem.

Har du mulighet til å forklare hvordan du løste den biten, for det høres ut som en usedvanlig kjapp måte å installere på. På den annen side skjønner jeg ikke hvordan det funker, har aldri installert på den måten før. Ser for meg at det fullt mulig på oppgraderinger, men ikke reinstallering. Noe formattering av disken kan det i alle fall ikke være snakk om.

 

Siste installasjon jeg foretok gjorde jeg forøvrig via minnepenn, det er den desidert kjappeste W7-installasjonen jeg har vært med på. Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Har win 7 7600

Funka fjell lenge, nå er skjermen sort og den vil ha aktivering.

Må jeg fikse dette før tiden går ut?

Må jeg legge inn på nytt nå da zzz

 

Om du ikke skaffer deg gyldig lisens så må du nok til slutt installere på nytt ja. Du kan ikke bruke W7 etter at det har gått 30 dager.

Siden du har ver 7600 så er jo det RTM versjonen. Altså den endelige versjonen.

Får du ikke opp et bilde ang aktivering? Hvis du ikke får muligheten til å skrive inn et serienummer, så er du uansett ute å kjøre.

Lenke til kommentar
Har win 7 7600

Funka fjell lenge, nå er skjermen sort og den vil ha aktivering.

Må jeg fikse dette før tiden går ut?

Må jeg legge inn på nytt nå da zzz

 

Om du ikke skaffer deg gyldig lisens så må du nok til slutt installere på nytt ja. Du kan ikke bruke W7 etter at det har gått 30 dager.

Siden du har ver 7600 så er jo det RTM versjonen. Altså den endelige versjonen.

Får du ikke opp et bilde ang aktivering? Hvis du ikke får muligheten til å skrive inn et serienummer, så er du uansett ute å kjøre.

 

 

msdn versjonen av enterprise blir installert uten spm om lisens, dersom det er denne som er installert må du høyreklikke på my computer og trykke på properties. Gå til bunn, der ser du om maskinen er aktivert, og dersom du har behov for det kan du også legge inn ny lisenskode.

Måtte i hvertfall gjøre det på min msdn versjon.

Lenke til kommentar
msdn versjonen av enterprise blir installert uten spm om lisens, dersom det er denne som er installert må du høyreklikke på my computer og trykke på properties. Gå til bunn, der ser du om maskinen er aktivert, og dersom du har behov for det kan du også legge inn ny lisenskode.

Måtte i hvertfall gjøre det på min msdn versjon.

 

Da er det forskjell på Enterprise og HP/Pro og Ultimate der den spør om lisens under installasjonen. Men du kan trykke neste uten å skrive inn noe, og så må du aktivere innen 30 dager.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...