Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Du kan benytte NET USE i en .cmd fil

NET USE V: \\10.30.0.17\lagring abcdefg /USER:FSC2-PC\ole

 

Legge denne .cmd i logon script i gpedit.msc

 

V: = Driveletter som blir mappet til sharename=lagring på serverip=10.30.0.17

Serverens maskinnavn=FSC2-PC og den lokale user account er ole og det lokale serverpassordet til ole=abcdefg

 

Denne må da settes opp på hver eneste disk jeg har mappet ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting er helt sikkert er at W7 ikke er så stabil som Vista. Jeg har hatt BSOD, og programmer som stadig henger seg opp, og slik står de flere minutter før maskina løsner igjen. Det var ikke slik i Vista. 32bits utgaven virker mere stabil enn 64bits utgaven. Det er nesten slik at jeg savner vista når det kommer til stabiliteten altså.. :p

Dette er et driverproblem. Ingenting er stabilt uten gode drivere. Din PC er bare et avvik. Og ut i fra erfaringer og slikt på nettet er 64-bit vanligvis mer stabil pga. nye drivere.

Lenke til kommentar

Kryptering er et effektivt verktøy for slike ting.

Eventuelt kan du forsøke å forandre på rettighetene/permissions på filene. Jeg er ikke helt sikker på hvor godt det fungerer i Windows. Det ser helt greit ut etter et nærmere øyekast. Jeg begynte først å lure siden det ikke var noen rettighetsmeny på filene og mappene jeg sjekket, men så kom jeg på at disse lå på ext3, og ikke NTFS. På NTFS-partisjonene ser det ut som at det ligger godt til rette for rettigheter. Så lenge de andre brukerene dine ikke er administratorer vel og merke.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Sorry, jeg mente ikke TrueCrypt, men BitLocker. :)

 

TrueCrypt er open-source-kryptering som alle kan bruke.

Den fant jeg. Men for en noob som meg virker det som det gjelder alle filene på pc'n og at de skal beskyttes fra hackere.

 

Edit: Jeg kunne ikke skru den på for de jeg ikke hadde "en ting". Vel kanskje det holder å skjule filene.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
En ting er helt sikkert er at W7 ikke er så stabil som Vista. Jeg har hatt BSOD, og programmer som stadig henger seg opp, og slik står de flere minutter før maskina løsner igjen. Det var ikke slik i Vista. 32bits utgaven virker mere stabil enn 64bits utgaven. Det er nesten slik at jeg savner vista når det kommer til stabiliteten altså.. :p
Tør jeg spørre om du har nVIDIA-skjermkort? Jeg opplevde også jevnlige BSODer og stadige opphengninger med nVIDIA-driveren som Windows 7 automatisk hentet fra Windows Update. Prøv heller å last ned den nyeste fra Laptopvideo2go om du har nVIDIA. Det hjalp i allefall meg kraftig :)
Lenke til kommentar

Nå har jeg Win7pro RTM på både laptop og HTPC. Har etterinstallert norsk språkpakke, og da blir det nesten helt norsk =) Er stort sett fornøyd, og en ting jeg virkelig liker er DPI funksjonen, som jeg nå bruker på HTPCen. Da er det 1920x1080 oppløsning med 140% DPI, noe som faktisk ser bra ut i motsetning til på XP og Vista. Men der finnes unntak, f.eks. FireFox 3.5.3, så nå er jeg på Chrome, og det ser bra ut. Regner med at det er en bug, men hvis man endrer DPIen fra standard, så blir taskbaren liggende always on top, noe som er irriterende i VLC f.eks, men det er lett å ta en workaround med å høyreklikke på vlc.exe og huke av på kompabilitet for "Disable DPI Scaling" eller hva det heter, eneste er at knappene (play, pause etc) blir veldig små. Det er også enkelte vinduer etc som ikke lar seg skalere, men stort sett alt ser riktig ut.

 

Det er fortsatt ikke 100% stabilt, men hva kan man forvente av et OS som ikke er offisielt lansert? Jeg tror MS har gjort det bra her, og kommer til å øke den allerede dominerende markedsandelen...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...