Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg har nevnt det før, men føler serien har blitt for ekstrem.

 

10-talls mennesker blir slaktet ned i et hus, granater i iskrembutikker, Call of Duty-krig med bazooka osv i en by med 14 000 innbyggere... Politi, FBI og co er jo fullstendig hjelpesløse mot denne relativt lille motorsykkelklubben. Greit nok at det er mye korrupsjon, men før så har jo alltid SAMCRO hatt et eller annet som beskytter dem. Enten det er en sak på et høyere nivå (som med kartell-greia) eller at de på en eller annen måte har skaffet seg en deal. Nå ser jeg ikke helt hvorfor de kan traske rundt på gata.

 

At Jax skulle bli den nye Clay, at han skulle miste de han bryr seg deriblant klubben og at han skulle mislykkes i å få klubben legit er noe jeg forstår, men blir en ond sirkel ved at alt må bli større og verre. Og der jeg følte serien var realistisk de første 4-5 sesongene med fokus på klubben og kameratskapet, så føler jeg de to siste sesongene mer er et fokus på et urealistisk blodbad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er "for mye". De kan skyte hvem de vil, når de vil, og det blir aldri så mye som et problem ut av det. Annet enn et par spm fra politiet. Greit det er tvserie, men blir en merkelig blanding av realisme og urealistisk for min del.

 

Hovedpoenget i denne sesongen MÅ jo være at Jax finner ut at Gemma drepte Tara.

Lenke til kommentar

10-talls mennesker? Må vel være 100-talls? Hvis du tenker fra dag 1. Du glemte å nevne at de også gikk inn i en leilighet mitt på lyse dagen og drepte to prester sammen med prostituerte. Happy nevnte også i en senere episode at det kunne vært mange øyne som så dem gikk inn i den leiligheten på det tidspunktet, men skjedde heller ikke noe på den fronten. Begravde dem i skogen og siden ikke noe om det. Det med at det er ingen som beskytter dem nå er jeg enig i. Hvor er FBI eller ATF? ga de opp etter at Rico saken ikke førte frem?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Neeeeeeeei! Neineineineinei! RIP Bobby...

 

 

Edit:

Jeg har da fått tatt meg litt inn. Det som skjedde der kom overraskende på meg.

 

Det som skjedde i dagens episode er på høyde - eller bunn om du vil - med hvordan Opie forsvant i sesong 5. Hele episoden bygger opp under at Gemma skal bli avslørt, særlig når Abel får høre at Gemma drepte Tara ser jeg kun at episoden leder en vei. Men nei da, Bobby tar bilen for å kjøre opp til hytten...

 

Måten han ble drept, og at det siste vi fikk se av han var hans øyne, er bare helt grusomt. Helt grusomt. Grusomt trist.

 

De resterende episodene av denne serien, sliter jeg med å se hvordan mye blir. Jeg leste hvordan Kurt Sutter fortalte om at sesong 7 ville bli sinnsyk, og det som har skjedd nå - og enda mer det den bygger opp til - er mer enn jeg kunne ha forestilt meg i mine villeste drømmer.

Endret av Camorra
Lenke til kommentar

Er ikke 100% sikkert at han er død. Flere re-caps jeg har lest som sier det samme. Dessuten tror jeg Marx er for smart til å begynne å drepe SoA medlemmer med en gang. Tipper de får Bobby tilbake, kanskje i kritisk tilstand, men død tviler jeg på at han er. Det var et budskap, et øye for et øye og vi ser hva du gjør. Regner med at poenget var at uansett hvor utspekulerte planer Jax har, så får dem konsekvenser.

Lenke til kommentar

Faen snakker du om? Har episoden gått på amerikansk TV, er det ikke "spoiler" å snakke om den. Heller ikke i emne-tittelen eller trådstarters første post tilsier at det ikke dreier seg om amerikansk sende-skjema. Har du et problem med det ikke kom her å les før du har oppdatert deg selv.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Du mener vel da at hvert eneste innlegg som dreier seg om hver eneste episode her skal settes i spoiler da?

HVorfor sier du det? Det har jeg aldri meint. Hvis dette er et form for personangrep så må du lenger ut på landet med den.

 

Det bør vises hensyn til medfans om at når en ny episode er tilgjengelig er det ikke alle som har hatt tid å se den med en gang pga av USA sendetiden.

 

Bruk sunn fornuft når det diskuteres nyeste episode og advar mot spoilere.

Lenke til kommentar

Har du ikke sett episoden, ikke gå inn i tråder samme dag som episoden kommer ut. Er da ikke så vanskelig. Kan legge til i emnetittel at det er USA-sendetid vi går etter slik at det er helt klart.

 

Regelen har vært, vi diskuterer etter amerikansk sendetid, innlegg som omhandler neste ukes episode (fra trailere etc) skal settes i spoiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg liker ikke tonen i innlegget dit. Denne regelen er ikke en selvfølge dersom det ikke står svart på hvitt i førstepost.

Sorry, min feil. Kan ikke regne med at folk følger med på alle sidene som blir skrevet. :-) Er lagt til i emnetittel slik at det skal være klinkende klart i fremtiden.

 

Forøvrig snilt av August Marks å gi gutta en gratis iPad. Teknologi som sårt er trengt i Charming, tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...